Mitä parannettavaa ruokavaliossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Powdah
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä sillä ruuan laadulla voi olla huomattavakin merkitys palautumiseen ja lihaskasvuun. Ennen söin vähän miten sattui, kuitenkin makroja tarkkaillen. Nyt kun olen siistinyt ruokavalion ja poistanut siitä kaiken paskan, joka ei kehoon kuullu niin kyllä on palautuminen parantunut huomattavasti ja sitä kautta lihaskasvukin ollut nopeampaa. Paska ruoka ruokkiin muutenkin diabestestä ja mm. syöpäsolujen kasvua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä sillä ruuan laadulla voi olla huomattavakin merkitys palautumiseen ja lihaskasvuun. Ennen söin vähän miten sattui, kuitenkin makroja tarkkaillen. Nyt kun olen siistinyt ruokavalion ja poistanut siitä kaiken paskan, joka ei kehoon kuullu niin kyllä on palautuminen parantunut huomattavasti ja sitä kautta lihaskasvukin ollut nopeampaa. Paska ruoka ruokkiin muutenkin diabestestä ja mm. syöpäsolujen kasvua.

Näin se on, ei kukaan vähääkään edistyneempi bodari vedä einesruokia ja muuta paskaa nassuun ja kattoo vaan että makrot tulee täyteen. Suosittelen että ihmiset ottaa selvää mitä kaikkea niissä ruuissa on. Ei tarvita trendi-hifistelyruokavalioita, itse tehty terveellinen ruoka ei ole haastavaa valmistaa jos vettä osaa keittää ja jauhelihaa paistaa. Pääasia että syö ainakin 80% eli suurimman osan päivän ruuista kunnon lähteistä eikä mikropitsoista. Mutta syököön nämä jotkut karkin ilosanomaa jakajat mitä haluaa.

Joooh mä en viitti enää laittaa tänne yhtään mitään kun noi 16v salikörmyt puskee tänne linkkiä toisensa perään :D Ja siis IIFYM=If it fits my macros, eli tiivistettynä idea on vain päästä laatimaansa makromaaliin välittämättä sen suuremmin ruokailuajoista taikka vaikka annos-koosta. Hellan lettas on kyllä niin hellyyttävää kun lähetään neuvomaan alottelevalle dieettaajalle IIFYM-elämäntapaa :) Mutta itse en tähän helvetilliseen väittelyyn enää mukaan lähde, kiitos ja kuitti!

Tän ketjun kirjottaja kuitenkin alun alkujaan pyysi kommentteja/parannusehdotuksia ruokavalioonsa, eikä mitään youtube-copypaste linkkejä erilaisista dieettityyleistä. Hyvään kuntoon voi päästä niin montaa eri reittiä, eikä ole mitään absoluuttista taika-avainta toimivaan dieettiin. Joku juttu toimii jollekkin ja vastaavasti toiselle se ei toimikaan. Sama pätee treeniin ja oikeastaan melkein mihin vain tässä lajissa.

Ja koko IIFYM on keksitty lähinnä sitä varten, ettei porukan tarvisi ravata ympäri maita ja mäntyjä kymmenen eri tupperware-purkin kanssa. Se ei suinkaan tarkota sitä, että makrot pyritään hankkimaan HK-eineshamppareita mutustamalla. Mutta kukin tavallaan! Jatkakaahan pojjat samaan malliin jos se teille paremmin sopii, kuin vanhat kunnon tylsät riisi & kana.

Joooh mä en viitti enää laittaa tänne yhtään mitään kun noi 16v salikörmyt puskee tänne linkkiä toisensa perään :D Ja siis IIFYM=If it fits my macros, eli tiivistettynä idea on vain päästä laatimaansa makromaaliin välittämättä sen suuremmin ruokailuajoista taikka vaikka annos-koosta. Hellan lettas on kyllä niin hellyyttävää kun lähetään neuvomaan alottelevalle dieettaajalle IIFYM-elämäntapaa :) Mutta itse en tähän helvetilliseen väittelyyn enää mukaan lähde, kiitos ja kuitti!

Tän ketjun kirjottaja kuitenkin alun alkujaan pyysi kommentteja/parannusehdotuksia ruokavalioonsa, eikä mitään youtube-copypaste linkkejä erilaisista dieettityyleistä. Hyvään kuntoon voi päästä niin montaa eri reittiä, eikä ole mitään absoluuttista taika-avainta toimivaan dieettiin. Joku juttu toimii jollekkin ja vastaavasti toiselle se ei toimikaan. Sama pätee treeniin ja oikeastaan melkein mihin vain tässä lajissa.

Ja koko IIFYM on keksitty lähinnä sitä varten, ettei porukan tarvisi ravata ympäri maita ja mäntyjä kymmenen eri tupperware-purkin kanssa. Se ei suinkaan tarkota sitä, että makrot pyritään hankkimaan HK-eineshamppareita mutustamalla. Mutta kukin tavallaan! Jatkakaahan pojjat samaan malliin jos se teille paremmin sopii, kuin vanhat kunnon tylsät riisi & kana.
Kommentista päätellesi et edelleenkään tiedä mitä IIFYM tarkoittaa. :) :) :) Eikä se ole mikään diettityyli. :face:

5 ateriaa ja palkkari? 750g rahkaa päivän aikana?

Toi on teoriassa aika hyvä ateria suunnitelma mutta itse vähentäisen proteiiniä ja lisäisin hiilareita ni jaksat treenata kovempaa. Kalaöljyt illallla ja vitamiini pillerit aamulla

Itsellä tänään Ateriat:
Aamiainen: ei mitään
Lounas: Chiliconcarne ja mivi vitamiini juomaa 1 annos
Päivällinen: Wokkinvihannes-riisi-kana hapanimeläkastikeessa
Treenin jälkeen: 50g proteiiniä ja 0.5l hedelmäsmoothie
Iltapala: 30g proteiiniä(ei huvita syödä enempää)
Ennen nukkumaan menoa: Kalaöljy

Vaivaton helppo ja sisältää about kaiken mitä pitääkin. Käytän treeni buusterina crackia tai no-explodea ni ei huvita paljoo syödä mitää enää ku on treenannu. Teoriassa tohon voi lisätä yhen aterian treenin jälkeen mutta kaksi kunnollista ateriaa riittää ihan hyvin jos ei tee fyysitä työtä. Suosittelen kaikkille täällä että lisää kasviksia enemmän ruokavalioon ja en suosittele ketään bulkkaamaan.

Taitaa porukalla olla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä tai puutteita ravinto tietämyksessä.

Lainaanpa Kuninkaan-paluuta vähäsen:

Tavoitteeseesi pääset, söit mitä tahansa, kunhan ruokasi meettaavat tavoitteeseesi vaadittavat kalorit, macronutrientit(p,h,r) ja micronutrientit(vit,min,kuitu).

(Nykyisen datan pohjalta on suositeltavaa pysyä alle 50g fruktoosissa päivittäin.) ja rasva lähteitä (Vältä kuitenkin transfatteja.).

Miten meinasitte repiä kaikki Makrot ja ERITYISESTI Mikrot pelkästä karkista sekä pannukaikuista ja siirapista??

Jos tekee ruokavalionsa Kuninkaan-paluun ohjeiden mukaan niin lopputuloksena on pakosti terveellinen ja hyvä ruokavalio Koska mukaan on pakko ottaa paljon "terveellisiä" ruokia jotta kaikki kriteerit täyttyvät ja karkkien sun muun "paskan" osuus jääkin pakosti erittäin vähäiseksi.

Minunkin postini alkaa mennä jo vähän agressiivisen kuuloiseksi mutta ärsyttää vaan kun pitää monta kertaa sanoa samasta asiasta kun ei ymmärretä asiaa oikein.

Taitaa porukalla olla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä tai puutteita ravintotietämyksessä.

Jos nyt mietitää mitä tässä ketjussa kysytään eli mitä parannettavaa ap:n ruokavaliossa on. Mää nyt karkeasti oletan, että hän on jonkin sortin aloittelija eikä siis itse ymmärrä hirveästi ravinnosta. Mitä kuninkaan-paluu siis sanoo hänelle neuvoksi?
Tavoitteeseesi pääset, söit mitä tahansa, kunhan ruokasi meettaavat tavoitteeseesi vaadittavat kalorit, macronutrientit(p,h,r) ja micronutrientit(vit,min,kuitu).
Todellakin totta, ei varmasti kukaan ole eri mieltä, mutta mitä tuo nyt tarkoittaa jollekkin aloittelijalle? Sen minkä jokainen varmasti tuosta k-p:n viestistä huomaa on
pizza on oikein hyvää ruokaa
Ruokailun ajoituksella ei ole mitään merkitystä. Eli palkkarit jne. voi jättää pois

IIFYM on varmasti tieteellisesti ihan totta, mutta eikö sen ongelma piile juuri siinä, että sitä "käytetään" väärin? Unohdetaan ne microt kokonaa ja macrotki menee vähä sinne päin ja samalla vannotaan IIFYMin nimeen. Esimerkiksi juuri Layne Norton eroaa monista valmentajista juuri siinä, että valmennettavilla on paljon enemmän valinnanvaraa ruuissa ja hän onkin saanut hyvää palautetta siitä. Onko kuitenkin vähän eri asia kun valmentaja ohjaa kilpailijaa, jolloin homma on oikeasti kontrolloituja vs. aloittelijalle sanotaan neuvoksi nuo yläpuolella olevat lainatut pätkät? Mun mielestä se on vähä eri asia, mutta jokainen päättäköön itse.

Jos nyt mietitää mitä tässä ketjussa kysytään eli mitä parannettavaa ap:n ruokavaliossa on. Mää nyt karkeasti oletan, että hän on jonkin sortin aloittelija eikä siis itse ymmärrä hirveästi ravinnosta. Mitä kuninkaan-paluu siis sanoo hänelle neuvoksi?

"Tavoitteeseesi pääset, söit mitä tahansa, kunhan ruokasi meettaavat tavoitteeseesi vaadittavat kalorit, macronutrientit(p,h,r) ja micronutrientit(vit,min,kuitu)"

Todellakin totta, ei varmasti kukaan ole eri mieltä.

Nimenomaan tuota moni ei tuntunut ymmärtävän.

IIFYM on varmasti tieteellisesti ihan totta, mutta eikö sen ongelma piile juuri siinä, että sitä "käytetään" väärin? Unohdetaan ne microt kokonaa ja macrotki menee vähä sinne päin ja samalla vannotaan IIFYMin nimeen. Esimerkiksi juuri Layne Norton eroaa monista valmentajista juuri siinä, että valmennettavilla on paljon enemmän valinnanvaraa ruuissa ja hän onkin saanut hyvää palautetta siitä. Onko kuitenkin vähän eri asia kun valmentaja ohjaa kilpailijaa, jolloin homma on oikeasti kontrolloituja vs. aloittelijalle sanotaan neuvoksi nuo yläpuolella olevat lainatut pätkät? Mun mielestä se on vähä eri asia, mutta jokainen päättäköön itse.

Kaikki asiat on mahdollista tehdä väärin pätee myös tässä asiassa. Ainut syy miksi tänne edes postasin oli se että K-P:n esittämät asiat lytättiin täysin ja ihan väärin perustein koska ei selvästikkään ymmärretty asiaa oikein. Ihan hyvä vaihto ehto on myös tuo 100% "puhtaasti" syöminen sillä nyt ei vain saavuteta mitään sen paremmin kuin IIFYM muttei myöskään huonommin.

Suositut

Back
Ylös Bottom