Mitä palautusravintoa, kun protskua ei voi vetää

Lääkäri kielsi mua vetämästä tavanomaisia lisäravinteita kun on jostain syystä prolaktiini arvot koholla. Kuulemma saattaa joillain henkilöillä lisäravinteista nousta. Eli nyt en siis proteiini jauhetta, maltoa tai kreatiinia voi syödä. Mitä mun kannattaisi vetää treenin jälkeen, jotta saisin kuitenkin tarpeeksi proteiinia. Se on niin puuduttavaa jos vain kuihtuu hyvän treenin jälkeen..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös prolaktiiini muuten ole se hormoni joka vaikuttaa naisilla maidon eritykseen? (miksei myös miehillä? :D, vai puuttuuko maidoneritys kudos) Ja onnistuitko saamaan selville mikä niissä lisäravinteissa sitä arvoa nostaa?

Mutta jos vedät pari banaania ja sitten mahdollisimman nopeasti rahkaa/raejuustoa muuta proteiinipitoista niin kai se toimisi?

tonnikalaa kylkeen

Lapo sanoi:
Eikös prolaktiiini muuten ole se hormoni joka vaikuttaa naisilla maidon eritykseen? (miksei myös miehillä? :D, vai puuttuuko maidoneritys kudos)

kyllä miesten tisseistä voi tulla maitoa. kasvain aivolisäkkeessä yleensä aiheuttaa gynojen kasvua ja joissakin tapauksissa jopa maidon eritystä.

redalertin tapauksessa taisi olla gynoa ja jos on prolaktiini korkealla niin olisi hyvä kuvauttaa se pää tarkasti. itse(redalert) varmasti tiedät parhaiten missä mennään, mutta varmuuden vuoksi ajattelin asiasta mainita.

nii ja yks hööpeli kaveri aina reenin jälkeen kaks banaania ja litra rasvatonta maitoa..toimii kuulemma!!ja onhan siinä arvot kohdallaan jos laskeskelee..

turboNiska sanoi:
...litra rasvatonta maitoa..
Ainakin mulla lähes luokkaa :urjo: Maito kyllä menee, mutta ei ehkä litraa kerralla...

Aikas harvassa taitaa nekin täällä olla, jotka sokkotestissä huomaisivat eroa proteiinin ja plasebon välillä... Eipä siinä juuri muuta, kuin jos nälkä vaivaa niin vaikka se banaani ja jotain muuta pientä nassuun, rauhassa kotiin ja läjä kunnon ruokaa. Helpompi varmaan syödä jotain kevyttä, kuten kinkkuleipä, tai jotain vastaavaa ennen treeniä, niin ei tarvitse murehtia niin paljon siitä palautumisesta :) Parempi ne ravinteet olla valmiiksi verenkiertoon menossa, kuin odotella sitä palkkarin imeytymistä, jos sitä tolta kantilta haluaa ajatella.

Redalert sanoi:
Lääkäri kielsi mua vetämästä tavanomaisia lisäravinteita kun on jostain syystä prolaktiini arvot koholla.

Hmmm... tarkoittiko se nyt kaikkia lisäravinteita vai ainoastaan esim. heraa?

teet kananmunaleipiä. 2-3 kananmunaa 2 leivän väliin ( mieluiten valkoista, niin imeytyy paremmin, uskoisin ) ja maidon tai mehun knassa naamariin, ei kai voi olla pahasta?

Hyviä vinkkejä olet Redalert saanut, eikä minulla ole niihin juurikaan lisättävää, mutta noin muuten kiinnostaisi kyllä kovasti tietää, millä perusteella lääkärisi mielestä lisäravinteiden sisältämät proteiinit ja/tai hiilihydraatit ja/tai rasvat ovat kohonneet prolaktiiniarvot omaavalle ihmiselle jotenkin haitallisempia, kuin kiinteän ruoan sisältämät proteiinit ja/tai hiilihydraatit ja/tai rasvat? :confused: En toki halua epäillä lääkärisi ammattitaitoa tapausta sen enempää tuntematta, mutta väistämättä tulee kyllä mieleen, että ko. lekurilla olisi mennyt lisäravinteet ja "lisäravinteet" nyt hieman sekaisin.

Gillyanne sanoi:
Hyviä vinkkejä olet Redalert saanut, eikä minulla ole niihin juurikaan lisättävää, mutta noin muuten kiinnostaisi kyllä kovasti tietää, millä perusteella lääkärisi mielestä lisäravinteiden sisältämät proteiinit ja/tai hiilihydraatit ja/tai rasvat ovat kohonneet prolaktiiniarvot omaavalle ihmiselle jotenkin haitallisempia, kuin kiinteän ruoan sisältämät proteiinit ja/tai hiilihydraatit ja/tai rasvat?

Itellä just sama mielessä. En ymmärrä minkä takia lisäravinne on yhtään sen kummempaa tavaraa ku kinkkuvoileipä. En minäkään haluais lääkärin ammattitaitoa epäillä, mutta en muutakaan voi ennenku saan maata kaatavan selityksen.

Vaha muuten porukka kattoo ku maitoa vetelet suoraa tolkista jossai :) Itte tuli otettua koulun sahlyturnaukseen ni sai vaha kuulla kommenttia :D

Ja tuo ksenan ehdotus iha hyva, pistat viela vaikka kinkkua sinne ni luulis toimaavan. Eika se nopeus ny nii pilkunpaalle harrastelijoilla muutenkaan taida olla...

eli..

Siis lääkärin mukaan lisäravinteet saattavat joillain herkillä henkilöillä lisätä prolaktiinin eritystä, ei sitten tarkemmin kuitenkaan sanonut/tiennyt. Siis onhan näissä peruslisäravinteissakin kaikenlaisia lisä/säilöntäaineita ja muuta paskaa.. Magneettikuvaan olen jo lähetteen saanut, joten näkee sitten mitä sieltä selviää. Kai tässä vielä lisää tietoa asiasta tulee, mutta nyt ainakin olen vetämättä noita lisäravinteita ja katson jos sillä arvot palautuisivat. Huomaan kyllä jo että on paino lähtenyt pahasti laskemaan, kun ei vaan ehdi eikä jaksa syödä tarpeeksi. Kohta voikin mennä monoja sovittamaan, ja sitten liitomäkeen.. voihan..

Ei sitä palkkaria/palkkariateriaa ole pakko sekunnilleen heti treenin jälkeen vetää, voi sen ottaa vasta kotonakin. Muutama minuutti sinne tai tänne ei mihinkään olennaisesti vaikuta, siitä on turha stressata (sitäpaitsi stressaaminen on katabolista ;) ).

Lähinnä tämä näille jotka puhuvat noista maidoista sun muista treenin jälkeen.

Onkohan siitä haittaa jos vetää jonku 2-3 protskudrinkkii päivässä,en tarkota että jokapäivä moista harrastan,mut joskus on tullu vedettyy aamulla,treenin jälkee ja illemmalla ku ei oo ollu mahdollisuutta ruokaa syödä..Onks kellekkää tullu protskuista mitää allergisia reaktioita??

jantsa, harvemmin mitään allergisia reaktioita. ellei tietysti aine sisällä jotain mille olet allerginen. Laktoosi on sitten asia erikseen, joillekkin massut voi olla äkäsiä herasta, mutta jos ei ole muista maitotuotteista niin tuskin on lisäravinteistakaan, näin kärjisteltynä.

Kun vedät paljon ravintoa drikkeinä, muista kuitu vatsan tasoittamiseen.

Vanha ketju, mutta kiinnostais tietää selvisikö syy prolaktiiniarvojen nousuun? En ole ikinä kuullut, että protskut sitä nostais.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom