Mitä palautusjuomaan?

Itse laitan 30g Fastin Hera80, 30g Malto6 ja 30g Dextro. Mitä mieltä olette, kannattaako laittaa sekä lyhyt- että pitkäketjuisia hiilareita. Ja jos kannattaa niin missä suhteessa. Mikä hyvä sekoitus suhde jos haluaa massaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
45g heraa, 45g maltoa ja loput hiilarit kaakaojauheesta. Best palkkari evah!

Edit. voisi tuo hiilarin osuus olla palautumisen kannalta suurempikin, varsinkin jos massaa kasvattelee.

Eli palautusjuomaanko ei kannata laittaa lyhytketjuisia hiilareita ollenkaan, vaan ainoastaan pitkäketjusia, kuten esim. malto6:sta. Kun jostain luin, että palautusjuoman pitäisi sisältää lyhytketjuisia hiilareita.

:eek: Eikös malto6 olekaan lyhyttä hiilaria? Lyhyet hiilarit palkkariin on hyvä koska verensokerin nopea nousu aloittaa palautamisen samantien ja keho käyttää ravintoaineita paremmin hyödyksi... :arvi:

Treenari sanoi:
Eli palautusjuomaanko ei kannata laittaa lyhytketjuisia hiilareita ollenkaan, vaan ainoastaan pitkäketjusia, kuten esim. malto6:sta. Kun jostain luin, että palautusjuoman pitäisi sisältää lyhytketjuisia hiilareita.

Malto on ihan riittävän nopea hiilari palkkariin, se on ihan sama mistä pitkäketjuisuudesta siinä pussinkyljessä jauhetaan. Malto = nopea hiilari.

Mike sanoi:
Halpisheroissa proteiinin osa on kuitenkin alle 80%, joten 50g, niin saa proteiinia tarpeeksi.
Niin FAST:in halpisherojen proteiini pitoisuus on alle 80% kun taas esim. SportLife Nutrionin Whey100 on 81% ja on halvempikin.

Niin ja Mike semmoista kyselesin, eikös siinä Pro Slowssa ole heraa eniten, meinaan jos se olisi hidasjuoma niin siinä olisi vähemmän hiilareita..:D

oon tuota kiskonut sen 50g/50g ennen ja jälkeen treenin ja lueskelin tuolta aiemmin että näin kannattaisi toimia(protsku hiilari ennen reeniä myös)... en kuitenkaan ihan hylkeen rasvoja tässä halua eli oisko tuo reeniä edeltävä parempi pienempänä? hh fastin malto pr perusherakonsentraatti

anticatabolic sanoi:
oon tuota kiskonut sen 50g/50g ennen ja jälkeen treenin ja lueskelin tuolta aiemmin että näin kannattaisi toimia(protsku hiilari ennen reeniä myös)... en kuitenkaan ihan hylkeen rasvoja tässä halua eli oisko tuo reeniä edeltävä parempi pienempänä? hh fastin malto pr perusherakonsentraatti

No jos sitä maltoo popsitaan ihan aamupalanakin moneen otteeseen niin lähtisin ensiksi vähentämään sitä sieltä enkä reenin yhteydestä:david: :D

Ei se nyt liikaa ole mutta en oikein usko tarvitsetko niin paljon, tai tarvitseeko kukaan heti treenin jälkeen.

Em. vaihtoehdoista valitisisin 30/30 koska en usko enemmästä olevan suurtakaan hyötyä heti treenin jälkeen nautittuna.

Oma versioni on se, että heti treenin jälkeen 30g heraa ja vasta puoli tuntia treenin jälkeen maltoa, muodossa 30 prot / 50-100 malto.
Ja tunnin kuluttua syödään. En nyt tiedä onko tossa mitään järkeä mutta niin teen, kun jostain lukenut että malto hidastaisi proteiinin imeytymistä, ja jos ei nyt ihan kauhian pitkiä treenejä tee niin palautumisen kannalta ei ole välttämätöntä saada sitä heti mukaan. (Lue: kehossa vielä tavaraa esim. edellisen aterian jäljiltä). Voi olla ihan puppuakin tosin :rolleyes:

panu_k sanoi:
että malto hidastaisi proteiinin imeytymistä

:eek: Itse olen käsittänyt sen niin että nopeat hiilarit nostavat insuliinitasoja räjähdysmäisesti ja proteiini imeytyisi täten nopeammin. Tosin en ole edes 50% varma...

Slarto sanoi:
:eek: Itse olen käsittänyt sen niin että nopeat hiilarit nostavat insuliinitasoja räjähdysmäisesti ja proteiini imeytyisi täten nopeammin. Tosin en ole edes 50% varma...
Kyllä malto muistaakseni hidastaa proteiinin imeytymistä. Jostain lehdestä luin myös, että esim hydrolysaattimuodossa olevaa proteiinia on turha ottaa koska se ei imeydy käytännössä yhtään nopeampaa kuin isolaatti, näin siis jos proteiinia ottaa malton kanssa. [mutua so not]

:offtopic:
joskus vuosia sitten oli jossain,olikohan bodaus vai profitness lehdessä tällainen palautusjuoma systeemi (en ole enää varma oliko ainesosien järjestys tämä,mutta vesi määrät muistan!!):

treenin jälkeen 30g heraa ja puolilitraa vettä
30 minuuttia tästä 30g maltoa ja puolilitraa vettä
30 minuuttia tästä 30g heraa ja puolilitraa vettä.

kokeilin tuota kaks kertaa,oli maha räjähtää vesi määrästä!!
ja ohjeessa oli juuri se,että vettä pitää olla aina kyseinen määrä..
moiset mainokset sitten katosi pikaisesti jonnekin mistä oli tullutkin...

optimumin after maxilla painellaan,helppoa kun mitta mukana ja 100g on meikäläiselle (88,5 kg) ihan riittävä kyseistä jauhoa.

kaikkea sitä piti joskus kokeilla..:D

Suositut

Back
Ylös Bottom