Mitä olette joutunut kokemaan tatuointien myötä? (negatiiviset asiat)

Välillä sitä miettii että tulikohan sotkettua jo vähäsen liikaa. Seuraavana päivänä ollaankin taas varaamassa uutta aikaa .:D

OT:

Niin totta!:D

Ja enpä ole kokenut mitään negatiivista...no, mitä nyt vanhempien "nalkutuksen"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Japanissa saattavat kylpylästä, yökerhosta tai liikkeistä ajaa ulos, jos on näkyviä tatuointeja. Myös työn saannissa voi tulla ongelmia, jos huomataan olevan tatuoitu.
Paikalliset nimittäin yhdistävät tatuoinnit mafiaan, koska lähinnä heikäläisillä on tatuointeja Japanissa.
Kaverilla oli henkilökohtaisia kokemuksia tuosta ongelmasta Japanissa matkustellessaan, kun hänellä on kädessä hyvin näkyviä tatuointeja.

Japanissa saattavat kylpylästä, yökerhosta tai liikkeistä ajaa ulos, jos on näkyviä tatuointeja. Myös työn saannissa voi tulla ongelmia, jos huomataan olevan tatuoitu.
Paikalliset nimittäin yhdistävät tatuoinnit mafiaan, koska lähinnä heikäläisillä on tatuointeja Japanissa.
Kaverilla oli henkilökohtaisia kokemuksia tuosta ongelmasta Japanissa matkustellessaan, kun hänellä on kädessä hyvin näkyviä tatuointeja.
Tiedän kyllä tämän. Mutta vaikka kuvassani on japaniaa, asun silti suomessa. Täällä Yakuza ei ole kovinkaa pelätty mafia. Vaatteet peittää tatuoinnit jos vain niin haluan joten ruokani varmasti saisin kaupasta Japanissakin. Mutta töissä täällä suomessa se ei onnistu, eikä ole ongelmakaan silti.

En pääse Amarilloon ja Gigliniin (silloin kun Giglin vielä oli) täällä Oulussa, jos minulla on hihaton päällä ja tatskat näkyvät. Poket sanoivat suoraan, etteivät päästä baariin koska tatuoinnit näkyvät.

Ja minulla EI siis ole hakaristi, SS, White Power tai Saksan kotka tatuointia.

Ärsyttää olla suomalainen Suomessa. Nyt ei kehtaa edes rannalla ottaa paitaa pois, kun porukka jo tuijottaa tyyliin "toi jätkä leveilee". Kun noita tatuointejakin muutama on jo kertynyt. Saunaankaan ei viitti mennä kuin kavereistakin muutaman kanssa, kun muuten alkaa jupina. Suomalaiset välillä osaa olla kyllä niin :curs:

Kah, minulla koskaan moista ongelmaa ole ollut. Tai no, ainoa jupinan aihe on tullut lähinnä appelsiineista kainaloissa :D

Täytyy myöntää että mitään ihmeellistä tai negatiivista en ole joutunut kokemaan, tai sitten mua ei vaan kiinnosta muiden asennoituminen. Käden full-sleeve on kuitenkin vapaa-aikana näkyvillä t-paidan alta, muut tatuoinnit ovat sitten enemmän piilossa - paitsi kesällä. Ja töissä eivät tatuoinnit ole näkyvillä ihan tarkoituksella.

Ehkä lasten kanssa uimahallissa ollessa, tai jossain koulun vanhempainilloissa mörkö- ja pääkallotatuointini saattavat herättää huomiota - mutta eipä tuo mitään haittaa. Jos joillekin tatuointini ovat ongelma, niin eipä tuo mua häiritse. Itse aion nuo kantaa, myös silloin kun olen vanha, ryppyinen ja TATUOITU :)

Se on kyllä hassua, kun jotkut luulevat, että tatuoinnit ovat epähygieenisiä. Joskus työpaikan seinällä oli lappu työhygieniasta ja tatuoinnit mainittiin elintarviketyöhön kuulumattomiksi. Uudemmissa lapuissa ei tainnut tällaista mainintaa ollakaan. Ne uudet laput tais tosin olla ihan oikeita, ns. "virallisia" ohjeistuksia. Heh. eihän sitä tiedä jos tatuoinnista vaikka irtoaisi jotain supermyrkyllistä ainetta useita vuosia..;)

Itsellä on toistaiseksi kaikki tatskat peitettävissä pitkillä housuilla ja t-paidalla. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee jatkettua noita hihoja ihan fullsleeve-mittaisiksi. Hieman jännittää lähteä tuon maagisen t-paitarajan yli piirtelemään. Todella moukkamaisia kommentteja on nimittäin saanut kuulla ihmisiltä, jotka eivät pidä tatuoinneista. "Hyi ku rumia" on se yleisin. Ihmisten ulkonäön kommentointi ei käsittääkseni kuulu hyviin tapoihin. Välillä tosiaan tekisi mieli laukaista takaisin jostain pälvikaljusta tai sellusta reisissä, mutta toistaiseksi olen ollut hyvinkin korrekti. Saa nähä pystyykö malttamaan mielensä jatkossa.:evil:

Lasten suorasukaiset kommentit ja tuijotukset ovat vastaavasti hellyttäviä. Vaikka sitten se palaute ei olisikaan niin positiivista. Se vaan on niin vilpitöntä. Sekin on niin ihmeellistä lapsista, kun ne eivät lähdekään pois uidessa tai suihkussa.:)

Tiedän kyllä tämän. Mutta vaikka kuvassani on japaniaa, asun silti suomessa. Täällä Yakuza ei ole kovinkaa pelätty mafia. Vaatteet peittää tatuoinnit jos vain niin haluan joten ruokani varmasti saisin kaupasta Japanissakin. Mutta töissä täällä suomessa se ei onnistu, eikä ole ongelmakaan silti.

Oikein kiva. Mutta hassua että vastasit kuin yleinen huomioni tatuointien mahdollisista ongelmista olisi ollut juuri sinuun suunnattu hyökkäys. Ei mitään syytä puolustautua, kunhan vain totesin tällaistakin koetun. :)

Jos taasen näen sotkuisia kuvia, ajattelen ihmisestä aluksi samalla tavalla kuin ihmisistä jotka ajavat ympäri kaupunkia ikkunat auki basso soiden lippis takaraivolla.

Nimenomaan, itse ainakin pidän kesällä hihattomia, jos se jotain häiritsee, niin se lähinnä kertoo kyseisestä ihmisestä jotain.
No pitäiskö tän kertoo susta jotain? Ihan tähän tatskajuttuun liittyen, miksi jotkut ottaa hirveitä paineita muiden tatskoista, tai sitten siitä, ett ajellaan vaikka ympäri kaupunkia bassot soiden? Mulle ainain on ihan yksi ja sama jos vaikka jollakin on "tylsä" tavallinen tribaali käsivarressa tai ruusu lavassa. Eikä kiinnosta vaikka joku amis vetää kaupungilla corollalla pillurallia bassot hakaten niin että pellit rämisee. Halveksin ihmisiä jotka halveksii muita.

No pitäiskö tän kertoo susta jotain? Ihan tähän tatskajuttuun liittyen, miksi jotkut ottaa hirveitä paineita muiden tatskoista, tai sitten siitä, ett ajellaan vaikka ympäri kaupunkia bassot soiden? Mulle ainain on ihan yksi ja sama jos vaikka jollakin on "tylsä" tavallinen tribaali käsivarressa tai ruusu lavassa. Eikä kiinnosta vaikka joku amis vetää kaupungilla corollalla pillurallia bassot hakaten niin että pellit rämisee. Halveksin ihmisiä jotka halveksii muita.
En ota paineita, keittiö psykologiasi on todella taitavaa ja taitavasti asetit itsesi minun yläpuolelle:rolleyes:. Esimerkiksi se että ottaa tatuoinnin mahdollsimman halvassa paikassa eikä laadusta ole tietoakaan, on minusta typerää ja kertoo jo jonkin verran kyseisen ihmisen ajatusmaailmasta, samoin kuin basson paukuttelu corollassa. Mutta en kuitenkaan halveksi kyseisiä ihmisiä, sillä tämä olisi ylimielisyyttä. Kyseiset asiat siis kertovat vain ihmisten ajatusmaailmasta, vaikka ei tietenkään kaikkea. Siksi sitä voisi kutsua ensivaikutelmaksi, ihmisen yleinen olemus voi kertoa paljonki ihmisestä, tai sitten ei. EN kuitenkaan tuomitse ihmistä ensivaikutelman mukaan, sillä se on vain nimenomaan ensivaikutelma ja jotkut ihmiset saattavat olla monitahoisempia kuin uskoisikaan. En myöskään halveksi ihmisiä jotka sädekehä pään päällä tulevat analysoimaan toisten viestejä vetäen mahdollisimman kaukaa haettuja päätelmiä.

Täytyy myöntää että mitään ihmeellistä tai negatiivista en ole joutunut kokemaan, tai sitten mua ei vaan kiinnosta muiden asennoituminen. Käden full-sleeve on kuitenkin vapaa-aikana näkyvillä t-paidan alta, muut tatuoinnit ovat sitten enemmän piilossa - paitsi kesällä. Ja töissä eivät tatuoinnit ole näkyvillä ihan tarkoituksella.

Ehkä lasten kanssa uimahallissa ollessa, tai jossain koulun vanhempainilloissa mörkö- ja pääkallotatuointini saattavat herättää huomiota - mutta eipä tuo mitään haittaa. Jos joillekin tatuointini ovat ongelma, niin eipä tuo mua häiritse. Itse aion nuo kantaa, myös silloin kun olen vanha, ryppyinen ja TATUOITU :)
On toisaalta mukavaa jos oikein huomaa ihmisen eleistä ja ilmeistä ettei tämä oikein pidä tatuoinneista, muttei välttämättä edes sano sitä. Tällöin on hauskaa kun esim. juttelee kyseisen henkilön kanssa ensimmäisen kerran ja huomaa sen epäilevän asenteen mutta voi sen ihmisparan pettymystä kun olenkin mukava ja fiksu tyyppi.

Hieman :offtopic::

Tuosta "vanhasta ja ryppyisestä" tuli mieleen, että olen ollut havaitsevani että kaikki tatuoinnit leviävät, haalistuvat ja jotenkin suttaantuvat ajan myötä. Itse kuvittelisin että kyseessä lienee väistämätön ilmiö joka johtuu ihon fysiologiasta. Eli tuolta pohjalta ei välttämättä kannattaisi mitään todella pikkutarkkaa kuviota ottaa, kun ne kuitenkin tuhoutuvat nopeammin. En siis tarkoita mitään epänormaalia tulehdukseen tms. liittyvää tilannetta jolloin kuvat voi mennä nopeastikin pilalle, vaan sitä että kaikki tatuoinnit haalistuvat ja suttaantuvat ajan myötä. Sanoisin että näkyy hyvin jo kymmenessä vuodessa...

Antakaa anteeksi offtopikki. En halunnut omaa ketjua tälle perustaa, niin mainitsin asian tässä yhteydessä.

Edit: typoja...

En myöskään halveksi ihmisiä jotka sädekehä pään päällä tulevat analysoimaan toisten viestejä vetäen mahdollisimman kaukaa haettuja päätelmiä.
Ei tää sulle pelkästään ollut. Otin vaan pikaisen esimerkin kun tuli hyvä paikka. Pahoittelen jos otit sen hyökkäyksenä.

Mutta niin monia kun tuntuu naurattavan se, kun joku sankari on laittanut autoonsa vaikka takaspoilerin. Kivahan sitä on amikseksi haukkua. Tai jos jollakin on alaselässä sellainen tribaali mikä ei tarkoita yhtään mitään, eikä kätke sisäänsä symboliikkaa, niin se on niin tavallista ja todella lame. Sama koskee kiinalaisia yms merkkejä. Vain idiootti hakkaa sellaisia ihoonsa, koska ei voi olla edes varma mitä siinä lukee.

Ihan samasta syystä mua nolottaa joskus painaa kaupungilla hihattomassa, koska siitä saa ihmiset sen kuvan, että mitähän vittua toikin tossa pullistelee. Siksi harrastankin hihattomia aika vähän.

Olisi arempi kun porukka pitäisi huolen niistä omista asioistaan eikä arvostelisi muita turhanpäiväisten seikkojen perusteella. Ei mun ensivaikutelmaan kyllä vaikuta tatskat taikka musiikkimaku.

Ai niin. Edellisistä esimerkeistä en omista kuin kiinalaiset merkit. Alkaa muuten joskus vituttamaan ne nuudeliläpät.

Tatuointeihin ja vanhenemiseen liittyen tatuointiliikkeessä kuultua:

Lävistystä hakemaan tullut tyttö kieltäytyy tatuoijan ehdotuksesta ottaa tatuointi perinteisellä "Mitäs sitte ku oon 80-vuotias"-repliikillä, johon tatuoija kuittaa "Eiköhän sit 80-vuotiaana ole jo muita ja isompiakin ongelmia ku joku tatuointi".

Viimeksi muokattu:
Oikein kiva. Mutta hassua että vastasit kuin yleinen huomioni tatuointien mahdollisista ongelmista olisi ollut juuri sinuun suunnattu hyökkäys. Ei mitään syytä puolustautua, kunhan vain totesin tällaistakin koetun. :)

En ottanut henkilökohtaisesti, vastasin vain omasta näkökulmastani :).
Tatuoinnit jostain syystä tuppaavat olemaan sellainen juttu että ihmiset joilla niitä ei ole, ryhmittävät kaikki ne joilla on, samaan porukkaan ja samanlaisiksi. Ja ne joilla tatuointi on, ottavat (usein) yleisesti tatuointeja kohtaan lausutut kommentit henkilökohtaisesti.

Eipä ole itselle negatiivisia kommentteja tullut. Pidän tosin duunissa pitkähihaista paitaa osaksi senkin takia kun en jaksa selitellä enkä katsoa niitä hämmästelyjä. Joskus tulee tilanne että asiakas huomaa ja varsinkin vanhemmista asiakkaista aistii sellaisen fiiliksen että onpas silti fiksu kaveri vaikka onkin kädet sotkettu.

Ehkä asenteen on muuttuneet suvaitsevampaan suuntaan mutta osa väkeä ei tule koskaan ymmärtämään mutta sepäs on mulle ihan sama.

Jokainen on itsensä herra itse.

Mä olen miettynyt että mitenköhän nainen reagoisi jos tässä tulevaisuudessa kun saan kuvia enemmänkin, niin pitäisin aina ensi tapaamisesta lähtien pitkähihaista ja nainen ei siit tietäisi että päällä on toinen "paita". Vasta joskus kun makuuhuoneessa vaatteet vähenisi niin nainen huomaisi että pojallahan on koko kroppa tatuoituna. Ehkä tämä olisi parempi jossain toisessa treadissä mutta menköön tähän kun aloitinkin.

Tuosta "vanhasta ja ryppyisestä" tuli mieleen, että olen ollut havaitsevani että kaikki tatuoinnit leviävät, haalistuvat ja jotenkin suttaantuvat ajan myötä.

Näinhän ne tekee. Musta muuttuu siniharmaaksi ajan myötä. Mulla on hyvä esimerkki; olkapäässä tehty kuva vuonna -1995 ja vieressä vuonna -2007 tehty kuva. Samalla värillä ne on alunperin tehty mutta täysin erivärisiä ne nyt on. Uudempi on musta, vanhempi harmaa.

Myöskin väri leviää vuosien myötä, tosin se saa mielestäni kuvan sopimaan vielä paremmin ihoon. Ei pomppaa niin silmään. Jos on jotain ihan pientä pipellystä niin ne kyllä suttaantuu.

wasted sanoi:
Mä olen miettynyt että mitenköhän nainen reagoisi jos tässä tulevaisuudessa kun saan kuvia enemmänkin, niin pitäisin aina ensi tapaamisesta lähtien pitkähihaista ja nainen ei siit tietäisi että päällä on toinen "paita". Vasta joskus kun makuuhuoneessa vaatteet vähenisi niin nainen huomaisi että pojallahan on koko kroppa tatuoituna. Ehkä tämä olisi parempi jossain toisessa treadissä mutta menköön tähän kun aloitinkin.

Kyllähän joku vanhoillisempi mimmi tuosta voisi sellaiset herneet ottaa että ero tulisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom