Mitä naiset tekevät kännykällä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Ovatkohan muut miehet huomanneet seuraavanlaista eroa naisten ja miesten kännykän käytössä ?

Miehellä kännykkä on lähes aina jossain lähellä, housujen taskussa, povitaskussa tai vastaavassa paikassa. Kun kännykkä on äänettömällä tarkistetaan usein onko siihen tullut viestejä tai puheluita.

Kun nainen lähtee ulos kännykkä laitetaan kassin pohjalle (ehkä äänettömälle), kassi auton takakonttiin ja kassin päälle ladotaan kaikki muu mahdollinen. Vaihtoehtoisesti kännykkä jätetään kotiin, jääkaappiin, vaatekaappiin tai vastaavaan paikkaan. Pääpointti kuitenkin on että lähes poikkeuksetta naisen kännykkä ei ole koskaan lähellä/päällä/tavoitettavissa kun siihen yrittää soittaa. Kännykkä tarkastetaan illalla nukkumaan mennessä, jos silloinkaan.

Kun nainen palaa illalla kotiin hän hämmästyy suuresti kun kotona odottaa kiukkuinen mies tai kännykkä on täynnä viestejä/tekstiviestejä ärtyneiltä tuttavilta jotka ihmettelevät miksi nainen ei vastaa viesteihin.

Näin ainakin omassa tuttavapiirissäni, suurin osa naisista tulisi toimeen lankapuhelimella kun eivät ole tajunneet kännykän perimmäistä olemusta jonka voi erittäin hyvin ilmaista amerikan kielellä: MOBILE phone.

(Kylläpä helpotti...)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän löytyy myös täysin vastakohta..Eli puhelin tulee mukana suurinpiirtein suihkuunkin. Ei ole enää edes epäselvää mitä tämä tyttö ei halua että näen..esim. kuka soittaa ym. Puhumme siis "tyttöystävästäni"... Jos olisi tosiaan vakava suhde niin ei kahta viestiä pidemmälle viitsis saapuneita selata, kyllä sen verran pahaa tekis..Eli kyllä niillä tytöillä on monenlaista käyttöä sille kännykälle...

Oho, aika jännä juttu. En ole huomannut. Tunnen vaan naisia jotka joka kokoajan tarkastavat kännykkäänsä ja hoitavat sillä sosiaalisia asioitaan.

Itse harvemmin otan kännykkää mihinkään ja pidän sitä vain siksi että saan sillä itse yhteyden johonkin jos haluan, harvemmin olen paikalla vastaamassa siihen. Vihaan koko vehettä jostain syystä, se on tällä meikäläisen alalla melko iso huvituksen aihe. Tekniikkapelkoinen it-alan työläinen.

Juu kyllä Nitskun viesti kuvaa ihan selvästi äitiäni. Puhuin kuitenkin juuri tyttöystäväni kanssa samasta aiheesta ja hänellä on aina puhelin mukana ja kaikkialla kun taas mulla se jää yleensä takintaskuun kotiin tullessa tai jonnekkin josta en sitä sitten kuule. Kuitenkin yleensä tarkistan että on mukana ja puheluilta, joskus vaan sen(kännykän) "unohtaa".

Ja on toki muistettava että jos se tyttö sanoo, kun kysyt miksi et vastannut, että kännykkä oli laukun pohjalla äänettömällä niin se toki automaattisesti tarkottaa sitä...

Käänteisesti vielä kuitenkin niin että naiset pääsääntöisesti suuttuvat jos ei vastata heti vaikka oltaisiin suihkussa tai sukeltamassa. Heti tulee syyllistävää sävyä ääneen, taaskaan mies ei arvosta edes sen vertaa että vastaisi puhelimeen silloin kun naisella olisi tulenpalavaa kerrottavaa uudesta hiussävytteestä...

uusio sanoi:
Juu kyllä Nitskun viesti kuvaa ihan selvästi äitiäni
sama

Originally Posted by keijo s
Käänteisesti vielä kuitenkin niin että naiset pääsääntöisesti suuttuvat jos ei vastata heti vaikka oltaisiin suihkussa tai sukeltamassa. Heti tulee syyllistävää sävyä ääneen, taaskaan mies ei arvosta edes sen vertaa että vastaisi puhelimeen silloin kun naisella olisi tulenpalavaa kerrottavaa uudesta hiussävytteestä...

Juuri näin, kyllä ne saa epäillä ihan kaikesta. "No oliko siellä suihkussa nyt joku sun kanssa kun oot sä joskus aikasemminkin vastannu?" Sen kerran kun päätät antaa "samalla mitalla" niin voi ristus sitä saarnan määrää.. Ja kun oot tarpeeksi kyrpiintynyt siihen kun nainen ei voi vastata ja menet puolivarovaisesti vihjasemaan et olitko jonkun kans kaupungilla kun et vastannu niin voi elämä sitä "palautteen" määrää...

kylläpäs muuten helpotti..:D

Mä olen jo harkinnut että sulkisin mun kännykkäliittymän kokonaan. Vituttaa välillä suunnattomasti kun pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa, tai ihmiset olettavat niin kun eletään kännykkäaikaa. Viesteihin ja puheluihin pitäisi vastata heti ja muutenkin vituttaa koko kännykkätouhu nykyään. Enemmän tykkään esim. mesestä kun voi selkeästi ilmaista onko tavoitettavissa vai ei.

Inska sanoi:
Mä olen jo harkinnut että sulkisin mun kännykkäliittymän kokonaan. Vituttaa välillä suunnattomasti kun pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa, tai ihmiset olettavat niin kun eletään kännykkäaikaa. Viesteihin ja puheluihin pitäisi vastata heti ja muutenkin vituttaa koko kännykkätouhu nykyään. Enemmän tykkään esim. mesestä kun voi selkeästi ilmaista onko tavoitettavissa vai ei.

Täysin samaa mieltä. Vituttaa se pommittaminen, ja parhaassa tapauksessa aletaan soittelemaan avokin puhelimeen ja kysytään mua. Joskus laitan puhelimen kiinni kun haluan olla rauhassa, mutta moni soittelee sittenkin avolle.

Tietty sekin vituttaa jos olen vaikka luennolla ja joku koko ajan soittaa, mutta ihan oikeasti ei aina jaksa vastata vaikka se puhelin olisi kädessäkin, tai jos siihen vaikka herää. Mitään omaa rauhaa saisi enää ihmisellä olla perkele.

Ultimecia sanoi:
Tietty sekin vituttaa jos olen vaikka luennolla ja joku koko ajan soittaa, mutta ihan oikeasti ei aina jaksa vastata vaikka se puhelin olisi kädessäkin, tai jos siihen vaikka herää. Mitään omaa rauhaa saisi enää ihmisellä olla perkele.
Mulla on sellanen puhelin minkä saa äänettömälle.

Mä en tiedä tuollaisia naisia, mutta miehiä paljonkin, lähin esimerkki oma ukko. Laittaa puhelimen äänettömälle yöksi ja jos minä en laita siihen ääntä aamulla niin se saattaa olla koko päivän äänettömällä koska ei itse muista koko asiaa, ja jos yritän soittaa esim kaupungilta niin ukko ei kuule eikä näe mitään, koska tietenkin puhelin on esim yöpöydällä tai lipaston päällä ja ukko ite esim koneella, eli ei edes näe vilkkumista tms.

Monet kerrat olen paniikissa soitellut kymmeniä kertoja kun on ollut jtn tärkeää asiaa ja olisi pitänyt tavoittaa heti, hätätilanteissa olen jopa mennyt jostain internettiin jotta saan kotikoneeseen yhteyden ja voin messengerissä tai irkissä hälyyttää että v*ttu äänet siihen puhelimeen :lol2:

Itselläni on puhelin yleensä aina äänet päällä koska ei tarvi pelätä että yöllä kukaan soittelisi, ja jos pelko on niin laitan esim sellaisen säädön jossa vain tärkeät puhelut pääsevät läpi. Kassissa itse kyllä kuljetan puhelinta, mutta esim kaupungilla ollessa säädän äänenvoimakkuuden kovemmalle. Muutamia kertoja toki itsekin olen unohtanut esim äänettömälle enkä kiireissä ole katsonut puhelinta kertaakaan koko päivän aikana. Kuitenkaan puhelin ei mikään niin tärkeä ole että kokoajan raahaisin sitä vieressäni kotonakin, usein se on yöpöydällä tai eteisessä tai jossakin, ei siis vieressä vahdittavana kokoaikaa :)

Komppaan muutamia edellisiä vastaajia - se, että kännykkä mahdollistaa 24/7-tavoitettavuuden, on nykyään monen mielessä kääntynyt velvollisuudeksi olla tavoitettavissa melkeinpä 24/7. Ajatus, jota itse viimeiseen asti kyllä vastustan.

Miten me oikein pärjättiin ennen, kun ei ollut kännyköitä?

EDIT: Ai niin, unohtui vastata ketjun aloittajan kysymykseen. Itse käytän kännykkää kommunikoitivälineenä, joko puhelujen tai tekstiviestien muodossa. Sen sijaan kännykkä ei ole minulle mikään "pallo jalassa" tai paikannin, joka pitäisi olla mukana tyyliin suihkussakin.

Gillyanne sanoi:
Komppaan muutamia edellisiä vastaajia - se, että kännykkä mahdollistaa 24/7-tavoitettavuuden, on nykyään monen mielessä kääntynyt velvollisuudeksi olla tavoitettavissa melkeinpä 24/7. Ajatus, jota itse viimeiseen asti kyllä vastustan.
Totta. Itse harrastan tietoisesti "kommunikaatiohygieniaa" siten, että en vastaa kännykkääni työhön liittyvistä numeroista tuleviin puheluihin viikonloppuisin tai työajan ulkopuolella, enkä myöskään lue työsähköpostejani kotoa käsin. Tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin en vastaa ollenkaan. Henkilökohtaisiin soittoihin vastaan fiiliksen mukaan. Muutaman kerran on joku kysynyt, miksi en vastannut, mutta siihen on auttanut vastakysymys "oli muita kiireitä, oliko sulla jotain tärkeää asiaa?". Ehkä hieman töykeää, mutta niin on sekin, että oletetaan että olen tavoitettavissa 24/7.

Tällä hetkellä itseäni ei kyllä saa kiinni mitenkään puhelimella ellen ole ohjannut numeroon jota ei kannattaisi edes käyttää (kallis). Ei kiinnosta kännykkä. Tosin olen heittänyt sosiaalisen elämän roskikseen kun dieetille menin puolisen vuotta sitten. Miksi vastaisin puhelimeen johon soitetaan että lähdenkö drinksuille/syömään. No en lähde. En ole laittanut kännykkääni asiaankuuluvaa SIM korttia nyt puoleen vuoteen. Olen ohjannut viralliset puhelut SIM korttiin jonka kaikki muut luulevat olevan kiinni, paitsi nämä tahot ja itselleni tärkeät ihmiset. Paljon kivempi näin.
Sitten lomalla kotipuolessa ilmoitan muillekin että nyt saa kiinni numerosta X lomien ajan.

Tämä on sujunut niin hyvin kun puhelin ei koko aika pirise, etten tiedä, viitsinkö asioita enää muuttaakaan. Tekstiviestejä en tasan kirjoita, paitsi harvalle valitulle joiden kanssa moinen on mukavaa. Se on niin vihoviimeistä hommaa se kirjainten painelu.

E: nojoo ehkä nautin tästä tilanteesta vaan kesään asti ja sitten korjaan puhelinnumerosotkun muuton jälkeen ja olen taas 24/7 tavoileltavissa. Voisin hankkia muutakin elämää kun vaan työtä ja salia. Mutta on tämä kyllä aika ihanaa, kun puhelin ei pirise koko aikaa, ja kun se pirisee, tietää että sieltä tulee jotain hyvää.

Elämä ilman jatkuvaa pirinää on kyllä hienoa. Miehillä on ehkä helpompaa että he voivat sujauttaa luurin kun luurin taskuunsa, naisten vaatteet harvoin tukevat tätä ja joutuu etsimään luuria sieltä käsilaukun pohjalta, niin että kaikki muut kannettavat asiat lentelee sitten pitkin lattioita. Eikä tule aina vastattua sitten puhelimeen kauhean hyvällä äänensävyllä.

overcome sanoi:
Mulla on sellanen puhelin minkä saa äänettömälle.

Luit sitten ihan ajatuksella kokonaan ton mun postauksen :thumbs: .

Saahan sen äänettömälle, tai vaikka kiinni, mutta auttaapa helvetisti kun soitellaan sitten avokille. Ja ei voi aina ennakoida jos vaikka nukahtaa telkkarin ääreen että laitanpa äänettömälle puhelimen. Puhumattakaan että siihen ei tarvitse soittaa sataa kertaa tunnissa jos en heti vastaa.

Menenpä lukemaan puhelimen käyttöohjeita kun en näköjään sitäkään tajua.

Edit. Ja luennolla se on aina äänettömällä, mutta kyllä mulla sen verran silmät pelaa että näen jos siinä luennon jälkeen lukee että sama ihminen on soittanut 10 kertaa.

Ultimecia sanoi:
Luit sitten ihan ajatuksella kokonaan ton mun postauksen :thumbs: .
Joo.

Paikkailitkin tossa jo, mutta ei kai se sun avokkis istu siellä luennolla sun kanssa tai töni sua hereille keskellä yötä. Ja mitä se herääminen haittaa jos ei kerran ollut tarkotuskaan nukkua.

Ultimecia sanoi:
Ja luennolla se on aina äänettömällä, mutta kyllä mulla sen verran silmät pelaa että näen jos siinä luennon jälkeen lukee että sama ihminen on soittanut 10 kertaa.
Tää kuullostaa vittuilulta, mutta ei ole sitä: sulla on hyvin asiat jos noin mitätön asia "vituttaa". Ehkä sillä oli vaan ikävä sua :haart:

overcome sanoi:
Joo.

Paikkailitkin tossa jo, mutta ei kai se sun avokkis istu siellä luennolla sun kanssa tai töni sua hereille keskellä yötä. Ja mitä se herääminen haittaa jos ei kerran ollut tarkotuskaan nukkua

Kuten itsekin arvasit, tämä puhelinasia ei ole elämäni suurin vitutuksen aihe. Puhelin oli kuitenkin ketjun aiheena, joten ei niistä muista murheista tänne.

Ja avolle soittelu on tyhmää juuri siksi, että ei välttämättä olla samassa paikassa. Olen kyllä sanonut ihmisille ettei avolle tartte mun perään soitella ellei ole hätätapausasiaa, yleensä ei ole. Ei mitään asiaa, muuta kuin "mikset sä vastaa puhelimeen". Vaikka känny onkin kätevä vempain, ei sen tarvitse kasvaa korvaan kiinni.

Musta tuntuu että mut ymmärretään tahallaan väärin. Mut ei se mitään, tänään on hyvä päivä :love: .

overcome sanoi:
Joo.

Paikkailitkin tossa jo, mutta ei kai se sun avokkis istu siellä luennolla sun kanssa tai töni sua hereille keskellä yötä. Ja mitä se herääminen haittaa jos ei kerran ollut tarkotuskaan nukkua.

Tää kuullostaa vittuilulta, mutta ei ole sitä: sulla on hyvin asiat jos noin mitätön asia "vituttaa". Ehkä sillä oli vaan ikävä sua :haart:

Tässä on just se pointti että se toinen on jo vetänyt herneet nenään kun on soittanut 10. kertaa. Ja mua vituttaa ainakin kun se on 'mun vika', vaikka itseasiassa sen toisen ihmisen kun hän olettaa että koko ajan pitäisi olla tavoitettavissa. Itselle tulee syyllinen olo kun ei voi/halua vastata.
Mä en ainakaan halua elää jonkun puhelimen ehdoilla tai ihmisten mielikuviin iskostuneesta jatkuvasta tavoitettavuudesta, vaan haluan elää omilla ehdoillani ilman turhia stressitekijöitä.

Joskus nuorempana piti oikeasti laittaa puhelin yöksi äänettömälle, koska ihan hyvin joku kaveri saattoi soittaa lähes minä viikonpäivänä tahansa joskus aamuyöllä 03:30 ja huutaa että "MISSÄ OOT?! TUU TÄNNE?! HEEEI ETSÄ VOI NY NUKKUU HEEEEEEEI KAMAAAAN!" :D

Nykyään kukaan ei soita. Korkeintaan lehdenmyyjä kerran kuussa ilmoittaakseen ilouutisen että "Nyt on kuule kaveri käyny säkä sulla! Siis nyt on sellanen tarjous, että oksat pois kuule annas ku kerron.. -En tilaa. Ahaa? Oletko nyt ihan varma? -Kyllä." :david: :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom