Mitä naiset tekevät kännykällä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Äiti on kovasti tota aloittajan kuvaamaa naistyyppiä, tosin parantanut tapaansa jo hyvin! Se lukee viestin saman päivän aikana :D

Itellä puhelin on mukana lähes joka paikassa. Joskus tsekkaan onko tullu viestejä/puheluita usein, joskus taas en jaksa. Koulussa, töissä jne mul on puhelin aina äänettömällä ja usein muutenki piippauksella. Mulle soittelee ihan hel**tisti puhelinmyyjät yms :rolleyes:

Tosta 24/7 velvollisuudesta: joskus tosiaan joku saattaa kesken esim. koulu/työpäivän soittaa miljoona kertaa tunnin sisään ja kun ei ehdi/pysty sillon vastaamaan, niin perään tulee viestiä et oonko suuttunu tms. Samoin kerran oli kiireinen päivä ja sama tyyppi soitti useempaan kertaa niin etten ehtiny koskaa vastaamaan enkä sit jaksanu soittaa takasin ku oli muutaki tekemistä. Taas tulee loukkaantunu viesti et miks pidän mykkäkoulua :rolleyes:
Yks juttu on kans se, et jos sanoo puhelimes ettei ehi kauaa rupatella ku akku on loppu ni taas kuvitellaan et se on tekosyy! Prkl mun puhelimes akku on niin paska et sil ei puhu kauaa koskaan!!!

Aina ei vaan oo sopiva hetki vastailla viesteihin/puheluihin. Ei siitä tarvi kenenkää loukkaantua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ultimecia sanoi:
Kuten itsekin arvasit, tämä puhelinasia ei ole elämäni suurin vitutuksen aihe. Puhelin oli kuitenkin ketjun aiheena, joten ei niistä muista murheista tänne.
Eli vitutuksen määrä ikäänkuin suhteutetaan käsiteltävänä olevan asian rajoittamaan ympäristöön? Mielenkiintoinen ajattelutapa :)

Ultimecia sanoi:
Ja avolle soittelu on tyhmää juuri siksi, että ei välttämättä olla samassa paikassa. Olen kyllä sanonut ihmisille ettei avolle tartte mun perään soitella ellei ole hätätapausasiaa, yleensä ei ole. Ei mitään asiaa, muuta kuin "mikset sä vastaa puhelimeen". Vaikka känny onkin kätevä vempain, ei sen tarvitse kasvaa korvaan kiinni.
Avokkis kaipaa vaan koulutusta.

"Nti Ultimecia on nyt kiireinen, haluatteko jättää soittopyynnön?"

Ultimecia sanoi:
Musta tuntuu että mut ymmärretään tahallaan väärin. Mut ei se mitään, tänään on hyvä päivä :love: .
Yritin vaan tuoda yleisesti esille sitä, että omalla puhelinhallinnalla (onpa hieno sana) pääsee yllättävän pitkälle. Esim. (tää ei nyt enää koske sua (vai koskeeko?)) pidetään puhelimesta äänet päällä öisinkin ja sitten valitetaan kun kaverit herättää soittelemalla keskellä yötä. Oma mokas.

overcome sanoi:
Eli vitutuksen määrä ikäänkuin suhteutetaan käsiteltävänä olevan asian rajoittamaan ympäristöön? Mielenkiintoinen ajattelutapa :)

Lähinnä ajoin takaa sitä, että pysytään aiheessa (mikä ei tälläkään postilla toteusu). Syvin anteeksipyyntöni että sanavalintani "vituttaa" teki juuri minusta päähäsi jonkinlaisen kuvan, kun muiden käyttämänä näin ei tapahtunut. Luepa tuo Anjelica-82:n postaus 24/7-asiasta niin mun ei tartte alkaa vääntämään rautalangasta kun se asia on tuossa niin hyvin sanottu.

Ja se on ihan sama miten tässä ketään koulutetaan. Mulla on oikeus olla vastaamatta puhelimeen jos haluan. Pidän puhelinta kiinni tai äänettömällä kun en voi siihen vastata ja se siitä.

Ultimecia sanoi:
Lähinnä ajoin takaa sitä, että pysytään aiheessa (mikä ei tälläkään postilla toteusu). Syvin anteeksipyyntöni että sanavalintani "vituttaa" teki juuri minusta päähäsi jonkinlaisen kuvan, kun muiden käyttämänä näin ei tapahtunut. Luepa tuo Anjelica-82:n postaus 24/7-asiasta niin mun ei tartte alkaa vääntämään rautalangasta kun se asia on tuossa niin hyvin sanottu.
No saat anteeksi jos lupaat ettei asia toistu.

Tästä päästään sujuvasti siihen suhteellisuuteen. Jos harmittaa kun muut loukkaantuu jos sulla ei ole puhelinta päällä, niin hyvin on asiat. Ei mua harmittais. Mulla on isompiakin ongelmia.

(Vika lause on syötti.)

No joo, tostahan voi olla montaa mieltä. Ja kannattaahan toki ottaa huomioon, missä kyseinen henkilö sillähetkellä mahtaa olla kun soitat, oli se sitten mies/naispuolinen henkilö. Itselläni usein kännykkä äänettömällä kun olen koulussa, jonka takia se joskus unohtuu äänettömälle. Mutta yleensä vastaan heti puheluihin tai soitan nopeasti takaisin. Ite taas oisin huomannu näin päin että miehet eivät ikinä ota kännykkäänsä mukaan/kännykkä repun pohjalla/äänettömällä. Isälläni ja poikaystävälläni usein näin. Hemmetin ärsyttävää.:wall: Tämäkin asia riippuu sitten täysin ihan ihmisestä.

Meah sanoi:
Ite taas oisin huomannu näin päin että miehet eivät ikinä ota kännykkäänsä mukaan/kännykkä repun pohjalla/äänettömällä. Isälläni ja poikaystävälläni usein näin. Hemmetin ärsyttävää.:wall: Tämäkin asia riippuu sitten täysin ihan ihmisestä.

Joo mäkin oon huomannut juuri tällaista käytöstä nimenomaan miehillä. Tai siis omalla ukkelillani on ainakin melkein joka helkkarin kerta puhelin kiinni kun yritän soittaa, että osaakin raivostuttaa! Kaiketi siis nimenomaan ihmistyypistä eikä sukupuolesta riippuva ilmiö.

Angelica-82 sanoi:
Samoin kerran oli kiireinen päivä ja sama tyyppi soitti useempaan kertaa niin etten ehtiny koskaa vastaamaan enkä sit jaksanu soittaa takasin ku oli muutaki tekemistä.
Tämä on juuri sitä overcomen mainitsemaa puhelinhallintaa. Kaverisi joutuvat soittamaan sinulle useampia kertoja, koska et jaksa soittaa takaisin. Ainoa tapa saada sinut kiinni on soittaa useita kertoja. Jos soittaisit takaisin heti, kun voit, kaverisi oppisivat tämän nopeasti, mutta ei. Oma moka.

Pesupallo sanoi:
Tämä on juuri sitä overcomen mainitsemaa puhelinhallintaa. Kaverisi joutuvat soittamaan sinulle useampia kertoja, koska et jaksa soittaa takaisin. Ainoa tapa saada sinut kiinni on soittaa useita kertoja. Jos soittaisit takaisin heti, kun voit, kaverisi oppisivat tämän nopeasti, mutta ei. Oma moka.

No joo, soitan siis kyllä takaisin kun aika on sopiva mut en aina juuri sillä hetkellä kun puhelu on tullut. Jos kiireistä tekemistä niin hoidan semmoset loppuun ennen ku minnekään soittelen. Tuokin kaveri kyl tietää et mul on päivisin hommia. Siis, jos mulle soitetaan enkä vastaa enkä soita saman tien takasin, tarkoittaa se 99% sitä että mulla on sillon kiire. Niin ja mulla siis usein puhelin äänettömällä, joten en aina huomaa millon mulle on soitettu... Työrauha.

Pesupallo sanoi:

Luulisi tyhmemmänkin tajuavan että jo antiikkiisiin esim. Nokian puhelimiin jää puhelun tiedot muistiin, joista näkee sitten soittoajan, numeron ja jopa nimi ketä/kuka on soittanut. Vittuako sitä tarvitsee koko ajan soitella, kertakin riittää. Tai voi laikkaa vaikka tekstiviestin ja kertoa mitä asia koskee. Soittaa sitten takaisin kun on itselle sopiva hetki.
Tää on just tätä ajatusmaailmaa kun ihmiset luulevat että se jos on kännykkäliittymä niin oletetaan automaattisesti että pitäisi olla jatkuvasti tavoitettavissa=perseestä.

Mua rupes tänään jo vituttamaan koko matkapuhelinhomma siinä määrin että irtisanoin liittymäni. Osittan operaattorien omituisista laskutusperusteista ja osittan sen takia etten jaksa vastailla puhelimeen.

Mielestäni miehillä ja naisilla ei ole suurta eroa kännykän käytössä ajan ja paikan suhteen. Samalla tavalla tuntuvat kumpikin istuvan reidenloitontajakoneessa ja näpyttävän tekstiviestejä.

Inska sanoi:
Luulisi tyhmemmänkin tajuavan että jo antiikkiisiin esim. Nokian puhelimiin jää puhelun tiedot muistiin, joista näkee sitten soittoajan, numeron ja jopa nimi ketä/kuka on soittanut. Vittuako sitä tarvitsee koko ajan soitella, kertakin riittää. Tai voi laikkaa vaikka tekstiviestin ja kertoa mitä asia koskee. Soittaa sitten takaisin kun on itselle sopiva hetki.
Tää on just tätä ajatusmaailmaa kun ihmiset luulevat että se jos on kännykkäliittymä niin oletetaan automaattisesti että pitäisi olla jatkuvasti tavoitettavissa=perseestä.
Niin totta. Ja tosiaan vastaajankin ovat menneet keksimään, sitäkin saa käyttää.

Ennen muinoin kun täti oli pieni saattoi ihmiset vaikkapa ihan miettiä, että onkos näin myöhään iltakymmeneltä enää oikein sopivaa pirauttaa siihen naapurin lankatelefuuniin, kun on työpäiväkin huomenna ja kaikkea. Nykyään on oma häpeä jos herää tiistai-aamuna kello neljä johonkin halinalle-kiertotekstariin - "No mikset pidä äänettömällä?"

Mulla kyllä harvoin on puhelimet laukun pohjalla takakontissa äänettömällä. Mulla on kaksi puhelinta (toinen on työpuhelin) ja molemmat kyllä kulkevat lähes poikkeuksetta mukana. On tietysti niitäkin tilanteita jolloin ne puhelimet ovat olevinaan äänettömällä kassin pohjalla. :rolleyes: Ei aina jaksa vastata, jos joku soittaa. Ja joskus on tilanteita, jolloin ei kannatakaan vastata. Mut yleensä mut kyllä ainakin saa kiinni helposti kiinni puhelimella. Ja tekstiviesteillä etenkin. Niitä tuleekin laitettua useita satoja kuukauden aikana..
Mut tiedän kyllä niitäkin naisihmisiä, joita ei saa koskaan kiinni. Et se puhelin tosiaan on ollut jossain kassin pohjalla. Toisilla taas on puhelin hyvä ettei koko ajan kädessä. :lol2:
Toisaalta, tiedän myös miehiä, joita ei saa aina kiinni. Oma mies kuuluu tuohon ryhmään. Jos se on kotona ja vaikka autonlaitossa tai muissa vastaavissa hommissa kodin "lähellä", niin ei se aina puhelinta ota mukaan tai se on äänettömällä. Ja se on kyllä todella ärsyttävää, jos on oikeasti tärkeää asiaan, mutta toista ei saa kiinni.

Tähän pakko kertoa ääriesimerkki kännykänkäytöstä.
Erään kerran menin julkiseen vessaan, jossa on 2kpl koppeja. Samaan aikaan näistä toiseen koppiin meni "business" mies, joka puhui vessaan menoajan puhelimeen. Kuuntelin mennessä, että täh, ei se sittenkään lopeta puhelua. Mies höpöttää, saa heitettyä housunsa, istuu ja jatkaa höpöttämistä.
Puhuu, puhuu, kuuluu nnnnnngghhh, molsk, puhuu ja puhuu.

Olin sanaton, ja joskus sen jälkeen miettinyt ihmisile soittaessa, että istuukohan sekin paskalla kun puhun.

Sumppari sanoi:
Olin sanaton, ja joskus sen jälkeen miettinyt ihmisile soittaessa, että istuukohan sekin paskalla kun puhun.
Jos joskus mulle erehdyt soittelemaan niin hyvinkin voin istua paskiksessa ja samalla vastata...

amf sanoi:
Jos joskus mulle erehdyt soittelemaan niin hyvinkin voin istua paskiksessa ja samalla vastata...

Kyllä ihan minäkin, tosin en sitä paskikseksi kutsu.
Käytän lähes pelkästään yleisiä vessoja, mukana aina kaikki romppeet (laukku & laukussa tsägällä kännykkä). Jos se pirisee, ja se on mukanani, ja minulla on aikaa vastata, vastaan. Soittajasta riippuen katson tosin mitä samalla voi tehdä.
Aika usein ihmiset jatkavat muutenkin asiointiaan vessassa. Se, jolla on hätä, käy asioillaan samalla kun puhuu ihmiselle tai useammalle jotka odottavat siinä oven ulkopuolella. He jatkavat asioiden puintia samalla kun yksi käy veskissä.
Viimeksi tänään oli 3 ihmistä vessan ulkopuolella ja yksi vessassa. Vessassa ollut ei kyennyt keskustelemaan ja hoitamaan hommiaan samaan aikaan. Pisti jo vähän naurattamaan kun kuulin "hei nyt tulee olisitteko hiljaa hetken".
Joissain paikoissa näkyy olevan vessahuoneita, jotka sisältävät 2 pönttöä. Ei tarvitse edes katkaista katsekontaktia vessassa käydessä kun voi mennä paritellen. Kätevää.

Tosiaan ollaan tavoitettavissa 24/7.

Nainen tai ei, ni eikö oo rasittavaa olla aina tavoitettavissa. Oi niitä aikoja ku piti olla kotona vastatakseen puhelimeen...

Soitan / vastaan puheluihin ja lähetän tekstiviestejä.

En halua olla tavoitettavissa 24/7, joten minulla on käytössä soittoääni, joka ei häiritse muita, mutta jonka itse halutessani huomaan. Vastaan jos voin ja huvittaa, jollei, palaan asiaan myöhemmin.

Mikä siinä tosiaan on, että pitää 10 kertaa soittaa 1,5 tunnin sisään? Jos on kiireistä asiaa, niin joko jättää vastaajaan viestin tai laittaa tekstarin ja kertoo mistä on kyse.

Yksi asia johon menee hernot yhtenään: miehet (ja meidän äiti), jotka vastaavat tekstiviesteihin yhdellä sanalla: "ok". Argh!!!! Löytyiskö sieltä sanavarastosta jotain muitakin sanoja.... :jahas:

Lumi sanoi:
Ennen muinoin kun täti oli pieni saattoi ihmiset vaikkapa ihan miettiä, että onkos näin myöhään iltakymmeneltä enää oikein sopivaa pirauttaa siihen naapurin lankatelefuuniin, kun on työpäiväkin huomenna ja kaikkea. Nykyään on oma häpeä jos herää tiistai-aamuna kello neljä johonkin halinalle-kiertotekstariin - "No mikset pidä äänettömällä?"

No niinpä.

Voisikohan tämä johtua siitä, että me wanahat jäärät olemme opetelleet käyttämään kännykkää vasta aikuisina, kun taas nuoremmalla polvella on todnäk ollut oma kännykkä jo ala-aste-ikäisenä, eivätkä kaikki edes kunnolla muista aikaa, jolloin ainut puhelin oli se lankaversio? Eli kun melkein aina on oltu periaatteessa tavoitettavissa se 24/7, ei sitä osata millään lailla kyseenalaistaa?

EDIT: Ja jos tosiaan on jotain kiireellistä asiaa eikä puheluun vastata, niin laittakaa tekstari perään, älkää soittako tyyliin kymmentä kertaa. Paljon tehokkaampi tapa. Nimim. kokemusta on.

Itse yleensä soittelen puhelut toimistossani (wc), jos ei ole muutakaan tekemistä, vessan vedän kyllä vasta puhelun päätyttyä. Jos joku kysyy mitä teen tai missä olen niin vastaan: "niin olen paskalla". Mitä epäluonnollista siinä on. Kysyn vaan teiltä tytöt.

Oma avokas puhuu jatkuvasti puhelimessa ja puhelinlaskut ovat n. 2 x omani kokoiset. Kuitenkin hän nillittää minulle siitä, että olen koko ajan puhelimessa.

Ps. Jos tyttöystävälläsi on kovat enkat matopelissä niin teet jotain pahasti pieleen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom