Mitä muuta treenaat päälajisi ohella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nörre
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Olen vastikään aloittanut potkunyrkkeilyn ja aivan innoissani siitä, kuinka hyvin se polttaa rasvaa ja nostaa kuntoa. Haluan kuitenkin myös treenata salilla ylläpitääkseni lihasmassaa. Onko hyviä vinkkejä millainen salitreeni sopii nyrkkeilyn tueksi?
Mitä muuta treenaatte salitreenin ohella ja miten treenaatte salilla tukeaksenne päälajianne?

Jos haluat lihasmassaa ylläpitää niin tee jotain 1-jakoista jolloin kierto ei veny liian pitkäksi. Sitten taas lajia voisi hyvin tukea kahvakuula treeni, sitä ainakin paljon tuntuu nuo kamppailulajeja harrastavat tekevän. Siinä saa hyvän lihaskestävyyden ja hapenottokykykin nousee samalla.

Treenit 4 kertaa viikossa, ja joka reenin päätteeks nyrkkeilyharjottelua, varjoa ja säkkiä. Eipä muuta ku pitää hartiat auki hyvin ja aukasee jumeja ainakin mulla. :)

Kait noi nyrkkeilijät tekee aika räjähtäviä liikkeitä, eli painonnostoliikkeitä. Siinä lajissahan liika lihas on vaan tiellä, eli ei se hauiksen paksuus auta mitään. Omaa mutua siis.

Kamppailulajeja.
Aloitin karatella 12-vuotiaana ja olen kolunnut läpi Brassijutsua ja potkunyrkkeilyä.
Tällä hetkellä ei ole mitään mätkimislajitreenejä, mutta tulossa on ja lähinnä pystyottelua. Kamppailulajeista on muodostunut jonkinlainen elämäntapa kuten punttauksestakin.

Back
Ylös Bottom