Mitä mieltä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
,,,,,,,,,,,

Yleensä perunaa,pihvejä, pinaattilettuja, lihapullia. Ja makaroonilaatikkoo, liha/kala keittoo. Tommosta perus..
Kalaa on aika harvoin, kananmunia syön noin 2 viikossa.

Mistäs sitä proteiinii sais?

Heh, ei toi prässi mun silmiin nyt niin älyttömän nihkee oo.

Tomekkio sanoi:
Yleensä perunaa,pihvejä, pinaattilettuja, lihapullia. Ja makaroonilaatikkoo, liha/kala keittoo. Tommosta perus..
Kalaa on aika harvoin, kananmunia syön noin 2 viikossa.

Noh onkos lisäravinteet tuttuja? Niistä saa vaivattomasti ja nopeasti proteiinia. Sitten on body safkaa eli rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, kalaa, kanaa ja paistinjauhelihasta saa suhteellisen hyvin proteiinia. Onkos esim. tuo makaronilaatikko tehty tummaan makarooniin? Itse aina käsken äiteetä tekemään ja käyttämään vain tummaa kamaa, sillä vaaleissa kamoissa on nopeata hiilaria.

Tomekkio sanoi:
Aamupala:
- 1-3 ruisleipää kinkkusiivun kera.
- 1-2 kuppia kahvia
- 1-3 lasia maitoa
- joskus muroja ja puuroa.

Lounas:
- Kouluruoka, lasimaitoa.

Päivällinen:
- Lämmin ateria
- 1-3 ruisleipää
- 1-4 lasia maitoa

Klo 18.00 välipala:
-Kaakaota,hedelmiä,leipää,piirakoita.

Iltapala:
- 2-6 ruisleipää,piirakkaa
- 2-5 lasia maitoa.
- Joguttia, porkkanoita.
Illalla ei kannata ottaa hirveästi hiilaria, ellei sitten treenaa illalla niin silloin on asia erikseen. Itse suosittelisin sinulle rahkaa tai tonnikalaa, tai kananmunan valkuaisia. Tai yksinkertaisesti joku todella hitaasti imeytyvä prostku drinkki. Itse käytän pakkiksen erikoista Pro Slowta ja homma pelittää. Jätä aamupalalta murot pois siinä on liikaa nopeata hiilaria. Sitten joudut kyllä luopumaan tavallisesta jugurtista ja piirakoista. Osta semmoista jugurttia jossa on joku 40 kaloria per 100g niin siinä ei ole niin raasti sitä nopeata hiilaria. Vaihda jugurti mieluiten rahka, fun light comboon.
Muuten ihan hyvä..

Mitä mieltä??

OK.

Mä laitan tähän vielä tän mun uuden ohjelman:

1. Rinta, hauis, vatsat.
Maanantai:
- Penkki 3x14 (leveä ote)
- Vinopenkki 3x12 (leveä ote)
- vipunostot maaten 2x13
- hauiskääntö tangolla 3x12
- hauislaitteessa 2x15
- Keskitettyhauis 2x12
- Vatsat 2x30 8kg

2. Jalat
Keskiviikko:
- Kyykky 4x13
- Maastanosto suorinjaloin 4x13
- Pohkeet seisten 4x13
- Jalkaprässi 3x25
- 10min hölkkälenkkki

3.Olkapäät, ojentajat
Perjantai:
- Viparit sivuille 2x12
- viparit taakse 2x12
- pystypunnerrus kp tai tanko 4x12
- penkki 3x13 kapea ote
- ranskalainen punnerrus 3x13
- ojentat istuen 3x13

4. Selkä, epäkkäät, vatsat
Lauantai:
- Kulmasoutu tanko 3x13
- Maastanosto 3x12
- kohautukset 3x12
- maastanosto suorinjaloin 3x12
- vatsat 3x20 8kg
- Leuanveto 3x 4-8

Mitä mieltä ootte??

Tossahan tulee maastanosto suorinjaloin sekä selkä-, että jalkapäivänä? Oliko selkäpäivänä takoitus tehdä tavallista maastavetoa?

Jalkapäivänä kannattanee tehdä kyykyn perään heti prässi, eli toinen etureisiin ottava liike, ja vasta sitten takareisiä ja pohkeita. Muuten vaikuttaa ihan ok:lta.

Muista sitten, että ei ole tärkeää tehdä aina juuri tuota kahtatoista tai kolmeatoista toistoa, vaan teet niin, että tekee gutaa lihaksessa.

edit... Sarjamääriä voisi ehkä vielä tarkastella, tuossa on tuo perinteinen juttu, että esim. tisuliinit saa enemmän runtua kuin reidet. Ihan turhaan noin päin.

Tomekkio sanoi:

Aloittelinjoiden osiolla on tarkoitus toki neuvoa vasta-alkajia, mutta suosittelen myös vasta-alkajille hieman oma-aloitteisuutta. Foorumi on pullollaan tietoa proteiinista ja proteiininlähteistä, eli lukemaan vaan. Search on edelleen kova juttu, samoin FAQ.

Tsemppiä treeneihin.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta onko mitään järkeä alkaa jo 14-vuotiaana noudattamaan ruokavalioita ja treenaamaan kuten aikuiset miehet? 14-vuotiaan pitäisi pelata kavereiden kanssa ja syödä karkkia, eikä miettiä 4-jakoisia punttiohjelmia ja lisäravinteita.

Toki urheilu ja terveellinen syöminen on tärkeää, mutta ehkä keskittyminen koulunkäyntiin, muuhun liikuntaan ja äitin lihapullien popsiminen olisi tuon ikäiselle se juttu. Salikorttia en suosittele vielä hakemaan, monilla punttisaleilla (ainakin vastuullisilla) on ikärajat, joka on muistaakseni 16-vuotta. Sitä nuoremmat pääsevät treenailemaan vain omien vanhempien seurassa. Ihmettelen ettei kukaan ole asiasta vielä maininnut, kun täällä näitä asiaan perehtyneitä on.

Tämä oli vain minun mielipiteeni, moni on varmasti eri mieltä.

Tintsu, tuo sun logiikka vähän kusee. Sillä jos noin ajattelee niin yhtälailla kaikilta junnuilta pitäisi heivata jääkiekot yms. hiton kuuseen harrastuslistalta, riittää että kavereiden kanssa käy sitä kiekkoa lätkimässä. Eli kyllä sitä harrastetaan aika säännöllistä ja ohjelmaan sidottua urheilua muuallakin kuin punttailussa. Ja miksi ihmeessä sitä ei voisi opetella syömään oikein heti junnuikäisesta alkaen?

Tintsu sanoi:
Asiahan ei minulle kuulu, mutta onko mitään järkeä alkaa jo 14-vuotiaana noudattamaan ruokavalioita ja treenaamaan kuten aikuiset miehet? 14-vuotiaan pitäisi pelata kavereiden kanssa ja syödä karkkia, eikä miettiä 4-jakoisia punttiohjelmia ja lisäravinteita.

Sen treeniohjelman voi alusta asti pitää järkevänä. Treenaaminen ei poissulje kavereiden kanssa pelaamista ja karkin syöntiä.

Toki urheilu ja terveellinen syöminen on tärkeää, mutta ehkä keskittyminen koulunkäyntiin, muuhun liikuntaan ja äitin lihapullien popsiminen olisi tuon ikäiselle se juttu. Salikorttia en suosittele vielä hakemaan, monilla punttisaleilla (ainakin vastuullisilla) on ikärajat, joka on muistaakseni 16-vuotta. Sitä nuoremmat pääsevät treenailemaan vain omien vanhempien seurassa. Ihmettelen ettei kukaan ole asiasta vielä maininnut, kun täällä näitä asiaan perehtyneitä on.

Keskittyminen koulunkäyntiin ja liikuntaan yleensä on tärkeää. Jos haluaa käydä puntilla, niin sitten menee puntille. Pääasia on se, että liikkuu riittävästi. Ja tosiaan, sekaruoalla pärjää pitkälle kun vain syö riittävästi. Ikärajoista tuskin kannattanee huolehtia, ne selviävät sitten kun sinne salin ovelle menee kolkuttelemaan.

Tämä oli vain minun mielipiteeni, moni on varmasti eri mieltä.

Mielipiteitä saa aina esittää, niin minäkin teen :)

Tintsu sanoi:

Onko järkeä viedä isin ja äidin pikku tyttösiä sitten palettiin tai voimisteluseuraan? Moni vois olla ihmeissään :eek: kun tietäis kuinka naurettavan tosissaan siellä ollaan eri reenimetodien ja nälkäkuuridiettien kanssa.

Ei kai puntilla käynti mikään synti ole kun pitää kohtuuden mukana.

...pääsevät treenailemaan vain omien vanhempien seurassa...

Jos tällä tarkoitetaan sitä että vanhemmat on mukana ns. "moraalinvartijoina", niin että salilla voi käydä kunhan ei "hurahdeta mihinkään sairaaseen" eli yritettäis (OMG :jahas: ) kehittyä tai mitään sellaista niin...

Jos ei muuten niin onhan se nyt fiksua oppia punttailun perusteita niin ettei hakata turhaan päätä seinään tietämättömyden vuoksi tai rikota paikkoja itseltä väärien suoritustapojen yms. takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom