Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noh onkos lisäravinteet tuttuja? Niistä saa vaivattomasti ja nopeasti proteiinia. Sitten on body safkaa eli rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, kalaa, kanaa ja paistinjauhelihasta saa suhteellisen hyvin proteiinia. Onkos esim. tuo makaronilaatikko tehty tummaan makarooniin? Itse aina käsken äiteetä tekemään ja käyttämään vain tummaa kamaa, sillä vaaleissa kamoissa on nopeata hiilaria.Tomekkio sanoi:Yleensä perunaa,pihvejä, pinaattilettuja, lihapullia. Ja makaroonilaatikkoo, liha/kala keittoo. Tommosta perus..
Kalaa on aika harvoin, kananmunia syön noin 2 viikossa.
Mistäs sitä proteiinii sais?
Illalla ei kannata ottaa hirveästi hiilaria, ellei sitten treenaa illalla niin silloin on asia erikseen. Itse suosittelisin sinulle rahkaa tai tonnikalaa, tai kananmunan valkuaisia. Tai yksinkertaisesti joku todella hitaasti imeytyvä prostku drinkki. Itse käytän pakkiksen erikoista Pro Slowta ja homma pelittää. Jätä aamupalalta murot pois siinä on liikaa nopeata hiilaria. Sitten joudut kyllä luopumaan tavallisesta jugurtista ja piirakoista. Osta semmoista jugurttia jossa on joku 40 kaloria per 100g niin siinä ei ole niin raasti sitä nopeata hiilaria. Vaihda jugurti mieluiten rahka, fun light comboon.Tomekkio sanoi:Aamupala:
- 1-3 ruisleipää kinkkusiivun kera.
- 1-2 kuppia kahvia
- 1-3 lasia maitoa
- joskus muroja ja puuroa.
Lounas:
- Kouluruoka, lasimaitoa.
Päivällinen:
- Lämmin ateria
- 1-3 ruisleipää
- 1-4 lasia maitoa
Klo 18.00 välipala:
-Kaakaota,hedelmiä,leipää,piirakoita.
Iltapala:
- 2-6 ruisleipää,piirakkaa
- 2-5 lasia maitoa.
- Joguttia, porkkanoita.
Tomekkio sanoi:Mistäs sitä proteiinii sais?
Tintsu sanoi:Asiahan ei minulle kuulu, mutta onko mitään järkeä alkaa jo 14-vuotiaana noudattamaan ruokavalioita ja treenaamaan kuten aikuiset miehet? 14-vuotiaan pitäisi pelata kavereiden kanssa ja syödä karkkia, eikä miettiä 4-jakoisia punttiohjelmia ja lisäravinteita.
Toki urheilu ja terveellinen syöminen on tärkeää, mutta ehkä keskittyminen koulunkäyntiin, muuhun liikuntaan ja äitin lihapullien popsiminen olisi tuon ikäiselle se juttu. Salikorttia en suosittele vielä hakemaan, monilla punttisaleilla (ainakin vastuullisilla) on ikärajat, joka on muistaakseni 16-vuotta. Sitä nuoremmat pääsevät treenailemaan vain omien vanhempien seurassa. Ihmettelen ettei kukaan ole asiasta vielä maininnut, kun täällä näitä asiaan perehtyneitä on.
Tämä oli vain minun mielipiteeni, moni on varmasti eri mieltä.
Tintsu sanoi:Asiahan ei minulle kuulu, mutta onko mitään järkeä alkaa jo 14-vuotiaana noudattamaan ruokavalioita ja treenaamaan kuten aikuiset miehet? 14-vuotiaan pitäisi pelata kavereiden kanssa ja syödä karkkia, eikä miettiä 4-jakoisia punttiohjelmia ja lisäravinteita.
...pääsevät treenailemaan vain omien vanhempien seurassa...