Mitä mieltä ootte tällasesta ojelmasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naigi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
oon tässä reenaillu tällasella ohjelmalla 3krt/viikossa n.4kk ajan:

hauiskääntö vastaotteella(rystyset alas) suoralla tangolla 4*8 40kg
yhdenkäden ranskalainen punnerrus käsipainolla 4*8 13kg
vatsat lattialla 4*40
penkki 4*8 80kg
selkäliike lattialla 4*50
vipunostot sivuille 4*8 9kg
päänyliveto levypainolla selinmakuulla 4*12 20kg
rannekääntö tangolla myötäotteella(rystyset ylös) 4*12 14kg
vipunostot eteen tangolla 4*10 14kg
yhdenkäden kulmasoutu käsipainolla 4*10 27kg
olankohautukset tangolla 4*10 80kg
takakyykky 4*15 75-80kg
pohkeet tanko niskantakana 4*10 n.90kg

Eli punttia aloittelin reenaileen pari vuotta sitten jääkiekon yhteydessä sen verran et ei ollu ihan heittopussina siel kentällä. Lätkän lopetin viime keväänä ja nyt oon keskittyny melkein kokonaan punttiin. Tän lisäks sählyä 1,5 tuntia
2 krt/vko. Pääasiassa pidän yllä hyvää yleiskuntoa ja sais sitä lihaaki tulla (sen verran ku tällä ohjelmalla on mahollista). Nyt mitat 187cm, ~86kg. Ravintopuoltaki yritän pitää kunnossa, syön n.3krt/päivä,kerran tai kahesti päivässä aterian lisäksi yleensä otan siihen lautaselle parisataa grammaa raejuustoa. Ja sit reenipäivinä ennen ja jälkeen reeniä puol teelusikkaa kreatiinia, lepopäivinä aamulla puol teelusikkaa ja illalla sama.

Ois kiva kuulla et mitä te kokeneemmat ootte tästä mieltä, ku näyttää muut ohjelmat täällä pakkiksella olevan vähä erilaisia.

Ainakin tekisin hieman erijärjestyksessä nuo liikkeet... ekana isot lihasryhmät sitten vasta pienemmät. Sarjoja vähemmiksi jos teet kaikki kerralla varsinkin pikkuliikkeissä. Jos myös haluat kehitystä niin sinun pitää rueta lisäämään painoja tankoon heti kun menee edellisillä toivotut toistot eli älä pysähdy veimaamaan viikosta toiseen samoilla painoilla vaan lisää niitä kun siltä tuntuu.
Entä otatko palautusjuomaa? Paljon suurempi vaikutus on palkkarilla kuin kreatiinilla heti treenin jälkeen. Ota myös tuon 3 aterian lisäksi vaikka pari kertaa pvä välipalaa tai esim protskudrinkki.
Huomaan että tuo ohjelma on eka postaukseksi eli kehotan sinua lukemaan usein kysyttyä osion sillä sieltä löytyy aika lailla perusasiaa joilla pääset alkuun.

joo se tosiaan unohtu kertoo et sen mukaan oon kyl lisäilly niitä painoja kun on tuntunu et enemmänki menis. tohon laitoin vaan ne painot millä tällä hetkellä teen.

mikset jakaisi kroppaa 3 osaan, ja treenaisi lihasryhmää kerran viikossa
kovaa ?
esim.
Ma Rinta,selkä
TI Lepo
Ke Jalat, vatsat
To Lepo
Pe Olkapäät, kädet
La Lepo
Su Lepo
...ja sarjoja enemmän kun mitä tossa kerroit.(tää osio on täynnä hyviä ohjelmia, kunhan etsit vaan.)

jotain tällaista esimerkiksi? :)

oisko ok jos vetäsin kuus sarjaa per liike? montako eri liikettä ois hyvä aina yhelle lihasryhmälle?esim. hauiksille?

Naigi sanoi:
oisko ok jos vetäsin kuus sarjaa per liike? montako eri liikettä ois hyvä aina yhelle lihasryhmälle?esim. hauiksille?

No ei tollasella liikemäärällä ainakaan kannata mennä 6 sarjaa tekemään per liike. Kyllä mä ainakin jakasin kahteen osaan ton treenin, tai sitten karsisin reilusti pois varsinkin pienistä lihasryhmistä. Sellanen 1,5 tuntia alkaa jo oleen ehdoton maksimi, ei vaan yksinkertaisesti jaksa vääntää kauempaa kovaa, tossakin ajassa alkaa oleen jo tekemistä.

Naigi sanoi:
Useimmissa liikkeissä 2-3 sarjaa on varma valinta. Ja liikkeitä per lihasryhmä samoin 2-3 kappaletta. Ainakaan minä en jaksa tehdä juurikaan yli 20 sarjaa tehokkaasti yhdessä treenissä.

Kokonaissarjamäärä lihasryhmän koon mukaan: isoille lihasryhmille, kuten etureisille ja selälle, eniten (vaikkapa 3 liikettä x 3 sarjaa molemmille), ja pienemmille, kuten hauiksille, paljon vähemmän (vaikkapa 2 liikettä x 2-3 sarjaa).

nii mä tarkotin et jos jakasin kropan kolmeen päivään niin jos vetäsin sit kuus sarjaa per liike. jos mä vedän kolme sarjaa per liike tolla liikemäärällä mitä tohon laitoin niin sen voi just 1,5 tuntiin vetää.

Naigi sanoi:
nii mä tarkotin et jos jakasin kropan kolmeen päivään niin jos vetäsin sit kuus sarjaa per liike. jos mä vedän kolme sarjaa per liike tolla liikemäärällä mitä tohon laitoin niin sen voi just 1,5 tuntiin vetää.

No jos jaat kolmeen, niin suurempia lihasryhmiä voit tehdä jopa 10 sarjaakin, kun taas pienemmille riittää se 6 sarjaa. Ainakin selkä on senverran iso lihasryhmä, että toi 10 sarjaa menee helposti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Naigi sanoi:
Laskin tuosta sun alkuperäisestä ohjelmasta 13 liikettä. 3 sarjaa kutakin on 39 sarjaa. Väitän, ettet noin montaa sarjaa pysty tekemään täysillä. Mielestäni on parempi, että tekee kunnolla ne sarjat mitkä tekee, kuin se, että tekee hirveän määrän väsyneitä tehottomia sarjoja. Jos tähtäät tunnin treeniin, jossa on reilut parikymmentä sarjaa, jaksat tehdä ne viimeisetkin liikkeet ja sarjat niin, että niistä on todellista hyötyä. Treenijako voisi olla vaikkapa tällainen:

- rinta 3 liikettä x 3 sarjaa = 9 sarjaa
- olkapäät 3 x 3 = 9
- ojentajat 2 x 3 = 6

- selkä 4 x 3 = 12
- hauis 2 x 3 = 6
- vatsat 2 x 3 = 6

- etureidet 3 x 3 = 9
- takareidet 2 x 3 = 6
- pohkeet 2 x 3 = 6

jos vedän esim ton rinta-olkapäät-ojentajat päivän, niin kannattaako vetää noi kaikki saman lihaksen sarjat putkeen eli esim tekee eka kaikki noi 9 rintasarjaa ja sit siirtyy olkapäihin ja sit edelleen ojentajiin?vai kannaattaako eka vetää muutaman rintasarja ja sit muutama olkapää ja niin edelleen..?

Naigi sanoi:
jos vedän esim ton rinta-olkapäät-ojentajat päivän, niin kannattaako vetää noi kaikki saman lihaksen sarjat putkeen eli esim tekee eka kaikki noi 9 rintasarjaa ja sit siirtyy olkapäihin ja sit edelleen ojentajiin?
Kyllä, juuri näin.
Naigi sanoi:
vai kannaattaako eka vetää muutaman rintasarja ja sit muutama olkapää ja niin edelleen..?
Ei kannata.

devil666 sanoi:
tää on :offtopic: mutta pakko kysyä millo timba79 oot päässy modeks
varmaan ihan lähiaikoina kun tänää huomasin mut,onneks olkoon

Eilen tämä tapahtui, eli vajaa vuorokausi tässä on moden hommia harjoiteltu.

Jatketaanpa :offtopic: :ia. Mun on kyllä IHAN pakko sanoa, että Timba toi sun kissas on kyllä helvetin hellyyttävän näkönen :) . Heh, oonpas mä "pehmeellä" tuulella tänään :D :love:.

Angel of Death sanoi:
Jatketaanpa :offtopic: :ia. Mun on kyllä IHAN pakko sanoa, että Timba toi sun kissas on kyllä helvetin hellyyttävän näkönen :) . Heh, oonpas mä "pehmeellä" tuulella tänään :D :love:.

Onhan se äärettömän ihana otus. On meillä toinenkin kissa, mutta se on tyttö ja enhän mä voi tyttöjen kuvia avaan laittaa... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom