Mitä mieltä olette minun uudesta treeniohjelmasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oskuzor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joo eli mul ollu taukoo täs joku puol vuotta nyt ajattelin alottaa taas kunnolla käymään...

Rinta, Ojentaja & Jalat

Penkki 2x6
Viparit rinnalle (flyes?) 2x8
Ojentajat taljassa 2x10
Kyykky 4x8
Pohkeet 3x15
+Vatsat

Hauis, Olkapää & Selkä

Kulmasoutu 3x8
leuat 2xX (lisäpainoilla)
Pystypunnerrus 2x8
viparit 3x12
scott 2x10
+vatsat

Ja maven jätin tarkotuksella pois. treenit joka toinen päivä..

korjailkaa jos itse vaihtaisitte jotenki ohjelmaa (massa ohjelma, penkissä koitan vähä voimaa sekä massaa)

Ps. toivottavasti ymmärsitte asiani.:thumbs:

Eikö syväkyykky ota takareisii?

Ottaa toki, mutta useimmat silti näkevät tarpeelliseksi erillisen takareisiliikkeen. Kaksijakoisissa ohjelmissa moni turvautuu ns. koviin perusliikkeisiin ja takareisille sellainen on mm. suorinjaloin maastaveto. Mikäli esim. selkäongemat estävät sen, voi tehdä vaikka takareisinousuja tai muutaman sarja takareisille jossain koneessa heti kyykyn perään.

Itse olen nyt treenaillut yksijakoisella ja vaihtelevasti otan jaksamisen mukaan yhtä takareisiliikettä, en kuitenkaan välttämättä jokaisessa treenissä. Jos takareidet ovat sinulle hyvä lihasryhmä ja saat ne kipeytymään pelkillä kyykyillä, ei ehkä ole aivan välttämätöntä treenata niitä erikseen.

Ottaa toki, mutta useimmat silti näkevät tarpeelliseksi erillisen takareisiliikkeen. Kaksijakoisissa ohjelmissa moni turvautuu ns. koviin perusliikkeisiin ja takareisille sellainen on mm. suorinjaloin maastaveto. Mikäli esim. selkäongemat estävät sen, voi tehdä vaikka takareisinousuja tai muutaman sarja takareisille jossain koneessa heti kyykyn perään.

Itse olen nyt treenaillut yksijakoisella ja vaihtelevasti otan jaksamisen mukaan yhtä takareisiliikettä, en kuitenkaan välttämättä jokaisessa treenissä. Jos takareidet ovat sinulle hyvä lihasryhmä ja saat ne kipeytymään pelkillä kyykyillä, ei ehkä ole aivan välttämätöntä treenata niitä erikseen.

:P kyllä mulla aina jaloissa alkaa tuntua tuo normiki kyykky ;D

Jos sul on aikaa, voisit tehdä sekä haukkareil että ojentajil vielä jotkut toisetkin liikkeet? Esim. ojentajille kapea pena tai ranskis ja haukkareille tavallista tai keskitettyä hauiskääntöä käsipainoilla. Paljon on vaihtoehtoja, siitä vaan kokeilemaan:whip:

itellä ainakin riittää jos esim 1-jakosella tekee niin takareisillekkin pelkkä kyykky hyvin. perse ja takareidet on paljon pahemmassa juntturassa kyykyn jälkeen kun etureiskat ( sinällään hassua että ennen tuntui pelkästään etureisissä, taisi olla tekniikassa silloin jotain vikaa. )

itellä ainakin riittää jos esim 1-jakosella tekee niin takareisillekkin pelkkä kyykky hyvin. perse ja takareidet on paljon pahemmassa juntturassa kyykyn jälkeen kun etureiskat ( sinällään hassua että ennen tuntui pelkästään etureisissä, taisi olla tekniikassa silloin jotain vikaa. )

Jalkojen asento vaikuttaa myös. Mitä leveämmällä jalat on, sitä enemmän rasitus siirtyy perseelle ja takareisille.

joo eli mul ollu taukoo täs joku puol vuotta nyt ajattelin alottaa taas kunnolla käymään...

Rinta, Ojentaja & Jalat

Penkki 2x6
Viparit rinnalle (flyes?) 2x8
Ojentajat taljassa 2x10
Kyykky 4x8
Pohkeet 3x15
+Vatsat

Hauis, Olkapää & Selkä

Kulmasoutu 3x8
leuat 2xX (lisäpainoilla)
Pystypunnerrus 2x8
viparit 3x12
scott 2x10
+vatsat

Ja maven jätin tarkotuksella pois. treenit joka toinen päivä..

korjailkaa jos itse vaihtaisitte jotenki ohjelmaa (massa ohjelma, penkissä koitan vähä voimaa sekä massaa)

Ps. toivottavasti ymmärsitte asiani.:thumbs:

Siis jos ajattelit treenata joka toinen päivä, niin jakaisin ehdottomasti koko kropan treenin kolmelle, enkä kahdelle päivälle. Hyöty huomattavasti parempi.

Esim.

Päivä 1 (Kädet)
- Hauikset
- Ojentajat
- Kyynärvarren koukistajat
- kyynärvarren ojentajat

Jokaiselle kolme liikettä.

Päivä 2 (Rinta, Vatsat, Selkä)

Kolme liikettä jokaiselle, esim. peruspenkki, alakalteva penkki ja vaijerit rinnalle, prässi, nousu ja dippinousu vatsoille ja selälle onkin sitten vielä enemmän valinnanvaraa (olankohautukset, taljat, jne.)

Päivä 3 (Jalat, Hartiat)

Jalkapainotteinen treeni, lisäksi hartiat kolmella liikkeellä esim. läpi.

Tolllasta olen itse harjoittanut ja toimii. Musta rinnan, kädet ja jalat mahduttaminen samalle treenipäivälle on aika itsemurha, jos haluaa treenata oikeasti hyvin ja tehokkaasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
[J/L];1204098 sanoi:
Siis jos ajattelit treenata joka toinen päivä, niin jakaisin ehdottomasti koko kropan treenin kolmelle, enkä kahdelle päivälle. Hyöty huomattavasti parempi.

Esim.

Päivä 1 (Kädet)
- Hauikset
- Ojentajat
- kyynärvarren ojentajat

Kolme liikettä jokaiselle, esim. peruspenkki, alakalteva penkki ja vaijerit rinnalle, prässi, nousu ja dippinousu vatsoille ja selälle onkin sitten vielä enemmän valinnanvaraa (olankohautukset, taljat, jne.)

Päivä 3 (Jalat, Hartiat)

Tolllasta olen itse harjoittanut ja toimii. Musta rinnan, kädet ja jalat mahduttaminen samalle treenipäivälle on aika itsemurha, jos haluaa treenata oikeasti hyvin ja tehokkaasti.

Siis tarkotatko tällä, että 1- ja 2-jakoisetohjelmat eivät toimi? Yleisesti vai itselläsi?

Mun mielestä toimii ihan hyvin tollanen 2-jakoinenkin.

Jalkojen asento vaikuttaa myös. Mitä leveämmällä jalat on, sitä enemmän rasitus siirtyy perseelle ja takareisille.

njoo, toi oli hyvä pointti. ite kun kyykkään suht leveällä että pääsee kunnolla pohjaan asti. esim teidän videois ne kyykyt on aika kapeella ja sillon kyllä varmana etureidet huutaa.

njoo, toi oli hyvä pointti. ite kun kyykkään suht leveällä että pääsee kunnolla pohjaan asti. esim teidän videois ne kyykyt on aika kapeella ja sillon kyllä varmana etureidet huutaa.

Jep. Tein kans hetken aikaa leveellä kyykkyä ja syväkyykyt oli vähän helpompi tehä. Ainoo vaan et nivuset ei oikein tykkää siitä asennosta, joten teen nykyisin kapeella.

Ja aiheeseen, ite tekisin 2-jakosella. 3-jakosella ei ainakaan mulla tulokset noussu paljon paskaakaan, kun aina väännettiin sarjat loppuun asti kymmenellä apuliikkeellä. Perusliikkeitä vaan ja ei sarjoja loppuun asti, ts. failureen.

[J/L];1204098 sanoi:
Siis jos ajattelit treenata joka toinen päivä, niin jakaisin ehdottomasti koko kropan treenin kolmelle, enkä kahdelle päivälle. Hyöty huomattavasti parempi. (...) Musta rinnan, kädet ja jalat mahduttaminen samalle treenipäivälle on aika itsemurha, jos haluaa treenata oikeasti hyvin ja tehokkaasti.

Ja nyt sitten niitä perusteluja kehiin. Eikä mitään musta-tuntuu -juttua, vaan ihan oikeaa faktaa siitä, miksi kolmijakoisella treenattaessa hyöty (= kehitys?) olisi muka suurempi, kuin kaksijakoisella.

EDIT: Jos ajatellaan Pakkiksen hyvinkehittyneitä naturaalitreenaajia, niin yksi- ja kaksijakoista ohjelmaa ovat erinomaisella menestyksellä toteuttaneet ainakin S225T, Timba79 ja Hulkki, ja näiden em. herrojen juttuja ko. aiheesta kannattaa ehdottomasti hakea ja ajatuksen kanssa lueskella.

Oho, meikäläinenkin jo luetaan menestyneisiin treenaajiin, kiitti Gilly-täti! :kippis:

Ja asiaan. Eli todellakin olen parhaat tulokseni saanut 2-jakoisella ohjelmalla ja olen kokeillut tehdä jopa 5-jakoisella viidesti viikossa. Nyt olen varmaan kohta pari vuotta treenannut erilaisilla 1-2 jakoisilla ohjelmilla ja treenipainoissa kehitystä tapahtuu koko ajan. Ja kehonpaino pitkässä juoksussa noususuuntainen, joten pattiakin no pakko tulla mukana. ;)

Väitän että yhtä hyvää tulosta en olisi 5-jakoisella saanut. Ravintotieto nyt ei ole tuosta 5-jakoisen ajoista mihinkään muuttunut, eli sekään ei syyksi riitä.

Älkää siis tuomitko mitään mitä ette ole oikeasti kokeilleet! Tai jos olette kokeilleet ettekä pitäneet treenitavasta, ei sekään tarkoita että se olisi mitenkään huono kehittymisen kannalta.

1-2 jakoiset ohjelmat on kuitenkin sitä PERUSTREENIÄ parhaimmillaan. Tsekatkaapa vaikka jotain Arnoldin ja sen ajan bodareiden perusohjelmia ja katsokaa onko ne tehneet jollain 4-6 jakoisilla vai harvempijakoisilla.

[J/L];1204098 sanoi:

Esim.

Päivä 1 (Kädet)
- Hauikset
- Ojentajat
- kyynärvarren ojentajat

Päivä 3 (Jalat, Hartiat)

tarkentaisitko vähä että miksi muka 3-jakoinen ohjelma parempi kuin 2/1-jakoinen? jos käyn salilla 3-4krt/viikossa ja treenaisin 3jakoisella kroppa tulisi vedettyä 1kerran läpi viikossa ja kun taas 2-jakoisella 2krt/viikossa. 1-jakoiseen en ajattellut langeta vielkä koska tulisi liikaa liikkeitä (raskasta on) mulle ja olen vielä aika aloittelia.. (jokunen vuos käyty salil, taukoja ollut koko aika)

Jos sul on aikaa, voisit tehdä sekä haukkareil että ojentajil vielä jotkut toisetkin liikkeet? Esim. ojentajille kapea pena tai ranskis ja haukkareille tavallista tai keskitettyä hauiskääntöä käsipainoilla. Paljon on vaihtoehtoja, siitä vaan kokeilemaan:whip:

minullahan on penkki ja siihen tulee sen jälkee ojentajat taljassa.. ja haukoille tulee scott sekä leuat(vaikka lisäpainoilla teen, koitan selkään ottaa tuntumaa):rock:

Niin siis olen treenannut sekä 2- että 3-jakoisella ohjelmalla kauan ja jälkimmäinen soveltui huomattavasti paremmin mulle. Ei siinä sen enempää perusteluja. Yksilöllisyys on sitten eri asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom