Mitä mieltä Nissan Primerasta....?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja A-83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kodari76 sanoi:
IMHO jos meinaa Primeraan pistää lisää rahaan "thyyningin" nimissä niin sitten ehkä kannattaa käyttää ne ylimääräiset rahat kalliimman auton hankkimiseen. Ei se Nissani siitä muutu vaikka kuinka teippaisi muoviräpätintä kylkiin :D Nooh, mielipidekysymyksiähän ne. Saa sitten vanhempana miettiä että voi vittu kun tuli nuorempana ajeltua semmoisellakin tekeleellä julkisella paikalla ;)

Ei kai nuo levikkeet yms nyt sentään monia tonneja maksa, vai maksaako?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kodari76 sanoi:
Ei se Nissani siitä muutu vaikka kuinka teippaisi muoviräpätintä kylkiin :D
Yhtä typeriä ne on nissanin kyljessä kuin volvon kyljessä kuin foortin kyljessä saati ooppelin kyljessä... :rolleyes:
 
Itse JOUDUN ajamaan pari kertaa viikossa Primera farkulla (1.8 vm05). Enkä ole kovin vakuuttunut.
- pikkuvikoja jatkuvasti (mm. ilmastointi ei toimi, ikkunat ei aukea pakkasella, ajovaloautomatiikka reistailee, takaluukku täytyy paiskata kiinni...)
- todella huonot penkit, kahdessa tunnissa selkä puutunut

No okei, kaupungissa ihan hyvä ajettava, maantie ajosta ei juuri kokemuksia...
Ja tavaraa mahtuu perkeleesti kun takapenkit on käännetty.
 
Clayman sanoi:
Ei kai nuo levikkeet yms nyt sentään monia tonneja maksa, vai maksaako?

Itse asiassa en minä tiedä :nolo: :offtopic: Nettiautossa joku jamppa kauppaili jokunen viikko sitten 1.6 Variantti Golffia, taisi olla -02 malli. Hintapyyntö lupsakkaat 23t€. Syy hinnalle oli se, että autossa oli 7000€ edestä levikettä ja vaihdekepinnuppia. En tiedä menikö koskaan kaupaksi.

Anyway, onhan se Primera niin halpa, että helposti se paikkansa puolustaa valintana.
 
kodari76 sanoi:
Itse asiassa en minä tiedä :nolo: :offtopic: Nettiautossa joku jamppa kauppaili jokunen viikko sitten 1.6 Variantti Golffia, taisi olla -02 malli. Hintapyyntö lupsakkaat 23t€. Syy hinnalle oli se, että autossa oli 7000€ edestä levikettä ja vaihdekepinnuppia. En tiedä menikö koskaan kaupaksi.

Anyway, onhan se Primera niin halpa, että helposti se paikkansa puolustaa valintana.

Ok, lähinnä siksi vain kysyin, että itellä olis suunnitelmissa pikkusen tuunata autoa, kunhan joskus osaan päättää minkä auton ostan :nolo: .
Ei mitään himo tuningia, jotain pientä, jotta löytää helpommin parkkihallista :)
 
Ja vittu!!!!!!!!!!
En jaksanut enää sumplia joten menin autokauppaan ja pistin auton tulemaan...mustana ja tummennetuilla ikkunoilla.
Elikä Nissan Primeran 1.6 visia sport deck 5d+ premium plus-paketti mukaan.

Kerron sitten millaiset on omat kokemukset.....:D
 
En tiedä onkohan tätä mainittu, mutta Primeran laturin vaihtoväli on 80 tkm. Ja ihan tasan tarkkaan. Hyvä pitää vara-laturia mukana kun ton 80 tonnin kerrannainen lähestyy...kokemusta kolmesta autosta ja neljästä laturista.
 
-Stone Cold- sanoi:
En tiedä onkohan tätä mainittu, mutta Primeran laturin vaihtoväli on 80 tkm. Ja ihan tasan tarkkaan. Hyvä pitää vara-laturia mukana kun ton 80 tonnin kerrannainen lähestyy...kokemusta kolmesta autosta ja neljästä laturista.

Ainakin p10 Primeroissa laturin diodisillasta diodit tuppaa paukkumaan. Taitaa olla ihan tyyppivika noissa. Oma laturi hajos kahteen kertaan 4kk aikana.
 
Kumisa@pas sanoi:
Ainakin p10 Primeroissa laturin diodisillasta diodit tuppaa paukkumaan. Taitaa olla ihan tyyppivika noissa. Oma laturi hajos kahteen kertaan 4kk aikana.
Hmm, onkohan omaan pistetty jotkut aftermarket-tuningdiodit kun ei oo paukkunut. Oon muutamaan kertaan antanut lisävirtaakin.
 
-Stone Cold- sanoi:
En tiedä onkohan tätä mainittu, mutta Primeran laturin vaihtoväli on 80 tkm. Ja ihan tasan tarkkaan. Hyvä pitää vara-laturia mukana kun ton 80 tonnin kerrannainen lähestyy...kokemusta kolmesta autosta ja neljästä laturista.


No onhan 80tkm aika paljon.....itselläni ainakin menee tuon määrän ajamiseen kauan ja jos kertaa kaksikin jo vaihtaa ja tuolla ajomäärällä niin johan autolla ajettu jo lähes 200tkm. Kyllä ajattelin vaihtaakin autoa jo sellaisia kilometrimääriä ennen. 5 vuotta on aika maximi kun ajan samalla autolla. Jos pääsen kahteen sataan tuhanteen kilometriin siinä ajassa niin sitten...ja silloin ois vasta 2 laturia joutunut vaihtaa...ja onko se jotain 200e per laturi? Ei nyt mikään kauhea tikki maksettavaksi vaikka ihan köyhä olenkin.
No toivottavasti en ostanut nyt ihan koslaa.....
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3 viikkoa luvattiin ja eilen kuulemma oli tullut auto liikkeeseen eli 3 viikkoa piti paikkansa.
Jossain vaiheesse meen hakee sen.
 
Onko tuo Primeran 1,6 litran kone käytännössä tehoton? Vai pärjääkö sillä vähän kuormattunakin, eli pääseekö ohi ilman kilometrin suoraa jne jne? Ois ihan kohtuu tarjousvääntö menossa tuollaisesta vuodenikäisestä farkusta.
 
Zone-sarja -42%
kuuskajaskari sanoi:
jos yksin ajelee niin varmaan 1.6 riittää. itse perheellisenä ottaisin 1.8 ja mielummin 2 litraisen. kokemuksia on.

1.6:lla ja 1.8:lla ero suorituskyvyssä on aika marginaalinen, mutta liekö kuormattuna huomattavampi. Itse en kyllä maksaisi 5kW tehonlisäyksestä 2000€. Varustelukin taitaa olla sama noissa kaikissa Visia-malleissa. 2-litraisessa hinta sitten pompsahtaakin melkein 5000€ 1.6:een verrattuna.

Nissan Primera Visia Traveller

Moottorin tilavuus 1597 cm3
Moottorin teho kW (hv) 80 kW (109 hv)
Huippunopeus 185 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 12,9 s
CO-päästöt 173 g/km
EU-kulutus (kaupunki) 9,3 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 6,0 l/100 km
EU-kulutus (yhdistetty) 7,2 l/100 km
Hinta: 22980€

Moottorin tilavuus 1769 cm3
Moottorin teho kW (hv) 85 kW (116 hv)
Huippunopeus 188 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 12,3 s
CO-päästöt 177 g/km
EU-kulutus (kaupunki) 9,6 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 6,1 l/100 km
EU-kulutus (yhdistetty) 7,4 l/100 km
Hinta: 24980€

Moottorin tilavuus 1998 cm3
Moottorin teho kW (hv) 103 kW (140 hv)
Huippunopeus 200 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 9,9 s
CO-päästöt 220 g/km
EU-kulutus (kaupunki) 12,2 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 7,3 l/100 km
EU-kulutus (yhdistetty) 9,1 l/100 km
Hinta: 27580 €
 
Mulla on ollut nyt 2 päivää alla visia sportdeck 1,6.

En vielä kokemuksia suurten lastien kuljetuksista osaa kertoa mutta yleensä kiihdytyksestä yms. jo nyt voin sanoa että ihan tarpeeksi nopeasti kiihtyy.
Meilläkin perheessä 3 kappaletta ihmisiä eli jos jonnekin tulee lähettyä autolla niin aika hyvin kamaa tulee autoon. Muttei kyllä ole yhtään epäilystä ettemmekö pääsisi auton kanssa mukavasti kiihdyttämään yms.

Jos ois joku 1,2 kone niin ehkä sitten vois epäillä. Mutta ainakin 1,6 ja 1,8 ei varmana suurta eroa ole.
Kerron heti lisää kunhan kokemusta autosta karttuu...
 
Timba79 sanoi:
Onko tuo Primeran 1,6 litran kone käytännössä tehoton? Vai pärjääkö sillä vähän kuormattunakin, eli pääseekö ohi ilman kilometrin suoraa jne jne? Ois ihan kohtuu tarjousvääntö menossa tuollaisesta vuodenikäisestä farkusta.

Tiukkaa tekee kyllä. on nuo melkosia nuhapumppuja.
 
Niin ja oon siis nyt 2 päivän aikana ajanut melkein 200km ympäri Helsinkiä...jopa keskustassa jossa kiihdytyksiä ja pysähdyksiä kokoajan...
niin keskikulutus on 8,5/100km.
Huomenna teen reilun 200km reissun jossa keskinopeus on siinä 70-100km paikkeilla niin voin kertoa sen jälkeen millaista keskikulutusta laskuri näyttää.

Ja ekaa kertaa tulen ajamaan niin että vähän tavaraa mukana ja 3 ihmistä kyydissä...takaisin tullessa vielä enemmän kamaa autossa.
Niin kerron kokemukset motarilla ohituksista ja kiihdytyksistä...
Huomiseksi tosin luvattu paskaa keliä joten ajan varovaisesti etten heti ekoina päivinä mene mälläämään autoa...
 
hafanafa sanoi:
Tiukkaa tekee kyllä. on nuo melkosia nuhapumppuja.

Ei tuo Primeran 1.6 suorituskyvyltään hirveästi eroa muiden autojen vastaavista. Eipä minkään auton hinnat alkaen mallit yleensä mitään raketteja ole.

0-100km/h

Primera..........................12,9
Octavia Combi.................12,4
Passat variant.................11,7
Golf variant....................11,9
Mondeo farkku (1.8).........12,1
Fiat Stilo multiwagon........11,4
Chevy Nubira Wagon........11,4
Opel Astra wagon............12,7
Opel Vectra wagon (1.8)...13,0
 

Suositut

Back
Ylös Bottom