Mitä mieltä Nissan Primerasta....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja A-83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
D.Yates sanoi:
Ai? Lähde?

Tuollaisen voisi seuraavaksi ostaa, varsinkin kun ulkonäkö on eniten mieleen luokkansa vekuista. Ajettavuus nyt on ihan se ja sama. Mieluummin saisi olla mukava ja hiljainen, mutta tuskin pärjää silläkään saralla.

http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Huom. tuolta ei tosin löydy aivan uusimpia malleja, joten tietenkin on mahdollista että kehitystä on tapahtunut.

Älä kuitenkaan aliarvioi ajaettavuutta, se on se mikä autosta tekee auton. Olen uudella Pirmeralla ajanut suht vähän, muutaman sata km ehkä, mutta siinä ajossa jo huomasi ettei sitä autoa ole tarkoitettu maantielle. Kaksi tuttua omistaa uudet Primerat ja valittavat ihan samaa, esim. tuuli ottaa autoon todella pahasti. Mukvauudesta en tiedä, mutta ei tuo hiljainenkaan ole. Mutta hei, mitä sillä rahalla pitäisi saada? Mersu? :D Onhan se pirun halpa uudeksi isoksi autoksi. Ei kai sitä turhaan niin paljoa ostettaisi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tota just tarkoitan että tuollaisella summalla ei voi olettaakaan että autossa ei ois mitään vikaa. Itseäni se auto ainakin miellyttää silmää sisältäpäin...eikä ulkoakaan minkään hassummannäköinen....ja muijalle tärkeää ulkonäön suhteen on että on myös turvallisennäköinen ja sitä se kyllä on.
Jos vähän ottaa tuuli vastaan ajettaessa kovempaa niin tuskin niin paljon heilahtelee kuin joku vanhemman mallin pakettiauto. Käyntiääni ainakin on todella hiljainen...eikai se nyt mitään älyttömiin desipeleihin nouse satasen vauhdissakaan.
Tämä ois mun eka "kunnon" auto-ostos....onhan mulla ollut datsun jonka ostin 300 eurolla....että ehkä sen se primerakin voittaa.
Niitä näkee todella paljon tällä hetkellä liikenteessä niin eikai se voi olla aivan paska ostos. Ja 3 vuoden takuukin on aika jees bonus.
Muistaa vahata säännöllisesti niin jää ruostuminenkin myöhemmälle.

A-83 sanoi:
Tämä ois mun eka "kunnon" auto-ostos....onhan mulla ollut datsun jonka ostin 300 eurolla...

No ei tässä sitten ole mitään ongelmaa. Primera tulee olemaan sun elämäsi paras auto :D

Mitä muuta tuolla rahalla saa? Taitaa Fiatilta irrota vastaava malli. Olisiko jollain Chervoletilla tai Hyundailla vastaavaa...vai onko niillä isompia farkkuja ollenkaan? Anyway noista tuskin mikään on Nissania ylivoimaisesti parempi, varmasti päin vastoin. Fiiua en ainakaan itse ostaisi.

Homma menee vaikeammaksi jos otetaan mukaan uudemmat käytetyt autot. Mazda6 ja Avensis ovat samaa hintaluokkaa pari vuotta vanhoina. Passatti taitaa kans olla siinä&siinä. Ehkä jopa V70.

kodari76 sanoi:
No ei tässä sitten ole mitään ongelmaa. Primera tulee olemaan sun elämäsi paras auto :D

Mitä muuta tuolla rahalla saa? Taitaa Fiatilta irrota vastaava malli. Olisiko jollain Chervoletilla tai Hyundailla vastaavaa...vai onko niillä isompia farkkuja ollenkaan? Anyway noista tuskin mikään on Nissania ylivoimaisesti parempi, varmasti päin vastoin. Fiiua en ainakaan itse ostaisi.

Homma menee vaikeammaksi jos otetaan mukaan uudemmat käytetyt autot. Mazda6 ja Avensis ovat samaa hintaluokkaa pari vuotta vanhoina. Passatti taitaa kans olla siinä&siinä. Ehkä jopa V70.

Henk.koht ottaisin ennemmin pari vuotta vanhan Mazda6 ennemmin kuin Primeran, jo ihan senkin perusteella, että on mun mielestä paremman näköinen ja kivempi ajaa.

enceli sanoi:
Henk.koht ottaisin ennemmin pari vuotta vanhan Mazda6 ennemmin kuin Primeran, jo ihan senkin perusteella, että on mun mielestä paremman näköinen ja kivempi ajaa.

Ehkä samaa mieltä. Mutta sitten taas tulee lisää muuttujia yhtälöön: käytetty auto on käyetty auto. Ja Mazda on ruostevikaisen maineessa. Siksi en itse ottaisi käytettyä Mazdaa ihan noin vain vastaan. Voi olla että olen hieman paranoidi, mutta TM taisi myös kestotestissään valittaa kovasta korroosiosta.

Muuten tuo Mazda6 on aika näppärä ja IMHO kivan näköinen. Nissanissa tosin on paremmat penkinsäädöt vakiona (pidemmät kuskit huom!) mutta toisaalta lyhyemmät penkit...Mazdaan säädöt saa vain GT mallissa nahkajakkaroilla.

enceli sanoi:

Kyllähän tuo 6:nen on siistin näköinen pirssi, mutta hinnat on aika eri luokassa ja rupee sitten oleen jo ajettu lähelle 100tkm. Itseäni kiinnostaisi tuo 6:nen, mutta jos haluaa alle 50tkm ajetun, niin hinta on yli 21ke, eikä köyhällä ole varaa :( . Alle 20ke kun saisi, niin päätös olisi helppo :)

kodari76 sanoi:
Ehkä samaa mieltä. Mutta sitten taas tulee lisää muuttujia yhtälöön: käytetty auto on käyetty auto. Ja Mazda on ruostevikaisen maineessa. Siksi en itse ottaisi käytettyä Mazdaa ihan noin vain vastaan. Voi olla että olen hieman paranoidi, mutta TM taisi myös kestotestissään valittaa kovasta korroosiosta.

Muuten tuo Mazda6 on aika näppärä ja IMHO kivan näköinen. Nissanissa tosin on paremmat penkinsäädöt vakiona (pidemmät kuskit huom!) mutta toisaalta lyhyemmät penkit...Mazdaan säädöt saa vain GT mallissa nahkajakkaroilla.

Korroosio kakspiippuinen juttu , onhan siinä ruostumis- maalitakuut vaikka kuinka kauan, ellei sitten aio pitää autoa monia vuosia. Tällä pituudella ei onneksi tarvi paljon penkinsäätö makseja kokeilla :) Stereot on kutosessa mun mielestä paremmat, ja on henk.koht tykkään siitä, että istutaan alempana.
Se on kyllä tosi, että hyvin nuo kutoset ovat tuntuneet hintansa pitävän.

kodari76 sanoi:

Hyviä pointteja.Ite arvostan tosi paljon takuuta,ja onhan se auto sitten kiva myydä ns.ensimmäiseltä omistajalta.

kodari76 sanoi:
Ehkä jopa V70.
Niin no kyllähän uuden primeran hinnalla saa jo viisivuotiaan parisataatuhatta ajetun V70:sen. Jollekin se voi olla jopa vaihtoehto.

E: ei saakeli en maksaisi vanhasta traktorista paria kybää!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
D.Yates sanoi:
Niin no kyllähän uuden primeran hinnalla saa jo viisivuotiaan parisataatuhatta ajetun V70:sen. Jollekin se voi olla jopa vaihtoehto.

E: ei saakeli en maksaisi vanhasta traktorista paria kybää!

Nooh...kuten sanoin, käytetty on käytettyja silleen.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=584338

Siinä on 4-5 vuotta vanha jolla. Toki tästä saisi helposti aikaiseksi pyhän sodan eri automerkkien välillä, joten ei pliis mennä siihen. Kysymys kuitenkin on enemmän siitä, onko uusi aina parempi kuin vanha. Ja onko 2 vuotta vanha parempi kuin 4 vuotta vanha. Kyllä tuossakin esimerkkiautossa on aika paljon autoa vaikka käytetty onkin. Pitäisi koeajaa tuo yksilö ja sitten uusi Primera :D

Itse olen ajanut Primeraa, ja tallissa on nyt käytetty V70. Tosin naapurilla on Primera. Ja toisella naapurilla prkl Renaultti. Joten makuja on monia :kippis1:

Meni ehkä jo vähän off-topic. Mutta tietäisikö kukaan koska Primerasta tulee uusi korimalli? Tuo nykyinen lienee jo jotain vuosia vanha kai? Ei jaksa muistaa...

kodari76 sanoi:
Nooh...kuten sanoin, käytetty on käytettyja silleen.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=584338

Siinä on 4-5 vuotta vanha jolla. Toki tästä saisi helposti aikaiseksi pyhän sodan eri automerkkien välillä, joten ei pliis mennä siihen. Kysymys kuitenkin on enemmän siitä, onko uusi aina parempi kuin vanha. Ja onko 2 vuotta vanha parempi kuin 4 vuotta vanha. Kyllä tuossakin esimerkkiautossa on aika paljon autoa vaikka käytetty onkin. Pitäisi koeajaa tuo yksilö ja sitten uusi Primera :D

Itse olen ajanut Primeraa, ja tallissa on nyt käytetty V70. Tosin naapurilla on Primera. Ja toisella naapurilla prkl Renaultti. Joten makuja on monia :kippis1:

Meni ehkä jo vähän off-topic. Mutta tietäisikö kukaan koska Primerasta tulee uusi korimalli? Tuo nykyinen lienee jo jotain vuosia vanha kai? Ei jaksa muistaa...

Tuo korimalli on muistaakseni vuodelta 2002 mutta ne on olleet niin tyytyväisiä tuohon että ovat pitäneet sen.

Joo mullakin se juuri että kun uusi on aina uusi ja sitten on se 3 vuoden takuu.
ja siis tosiaan kun hinta-laatusuhdetta ajatellaan.

Avensiskin on muistaakseni aika reilusti kalliimpi siis uutena. Mutta onko siinä jotain aivan älyttömiä eroja muka?

mutta jos unohtaa käytetyt kokonaan pois kun niin moni haluaa vain ajamattoman uuden auton(itseni mukaanlukien) niin kyllä tuossa primerassa mielestäni on ihan hyvä hinta laatusuhde.pari tonnia jos laittais enempi niin sais uuden vectran,avensiksen mazdan jne mutta se on just se 2-3 tonnia sitten lisää.

mahtaako pari tonnia riittääkkään? Nyt en osaa Primeroiden hintoja ulkoa, enkä muidenkaan. Mutta eikös noi Nissanit ole jossain 23te hinnoissa, ja muuta lähempänä 30te? Tosin nuo "hinnat alkaen" voi unohtaa, kun summa kasvaa heti tonnilla jos haluaa karvanopatkaan autoon. Itse kun olin auto vaihtamassa niin kävin ottamassa tarjouksen Mazda6:ta. Lopullinen hinta oli 36t€ :D

Farkkuprimeraa saa muistaakseni 1,8 koneella n.28000 eskoa ja 1,6 pari tonnia vähemmän. Kyse siis uusista ja hinnat kaikkine toimituskuluineen yms.
Ite ajelen 1,8 Sport Deckillä mallia 01 enkä mitään kummempaa moittimista keksi.

Zone-sarja -42%
Joo elikkä esimerkiksi avensis on alkaen 25 900e ja Primera on 22 380e+ toimituskulut 570e ja nyt jos ostaisi saisi talvirenkaat mukaan ja 690e lisää niin saisi premium-paketin jossa: alu-vanteet, pakoputken jatke, peruutustutka, kylkilistasarja, lohkolämmitin, sisäpistoke ja sisälämmitin.
Eli yhteishintaa tulisi 23 640e. Eli silloinkin vaikka ottaisi nuo kaikki mukaan niin ei pääsisi avensiksen alkaen-hintaan.
Sillä juuri tarkoitan että kun ajattelee sitä suhdetta niin ei varmasti hirveästi primeran luulisi häviävän avensiksella ainakaan.
Ja sama mazda 6ssa....hinta on alkaen 25.950e jossa ei myöskään mitään lisäjuttuja kuulu tuohon hintaan.
Tänään taas näin tumman sinisen primeran ja musta se vaan näytti ihan hyvälle.

Muistaakseni elia-tuning-sivulla on pari kuvaa primerasta. Vanteet..ja pikkulisäykset....ehkä pieni madallus....ja tosi hieno.
Mutta joo mielipidekysymyksiä kaikki

Meikäläisen silmiin tuo tuunattu nissan oli aika herkun näköinen.

IMHO jos meinaa Primeraan pistää lisää rahaan "thyyningin" nimissä niin sitten ehkä kannattaa käyttää ne ylimääräiset rahat kalliimman auton hankkimiseen. Ei se Nissani siitä muutu vaikka kuinka teippaisi muoviräpätintä kylkiin :D Nooh, mielipidekysymyksiähän ne. Saa sitten vanhempana miettiä että voi vittu kun tuli nuorempana ajeltua semmoisellakin tekeleellä julkisella paikalla ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom