Mitä maksaisitte (en ole myymässä!!)

Ikä
38
Elikkäs rikoin kaverin auton joka oli joku 200 diesel mersu jolla oli ajettu 480000 km vuosimalli joku 85-89 mitä maksaisitte tommosesta romusta jos siinä on pohjassa pari reikää ja lampun umpio rikki, kuskin ovi uusittu, takalasi uusittu ja kaverin isä pyytää korjauksesta 1000€ jonka se teki ite kun niillä oli samanlainen toinen mersu elikkäs osat ei maksanu mitään. Ymmärrän et jos jotain rikkoo niin siitä pitää maksaa mut toi on mun mielestä kohtuutonta KYSYN ET MITÄ TOMMOSESTA AUTOSTA YLEENSÄ KANNATTAS MAKSAA.

Nojaa.. Sanoisin että maksa se tonni. En nyt lähde arvioimaan minkä hintaisia osat oli. Sillähän ei ole mitään merkitystä mitä ne osat sille makso jos ne oli jo valmiina, vaan sillä minkä arvoisia ne oli. Loput on sitten sitä palkkaa että se korjas sen itse + vitutuspalkkaa. Sittenhän asia ois ollut eri jos oisit ite hommannu osat ja korjannut.

Aika paha sanoo, ehkä toi hinta on siinä 2000-45000 euron välissä. Osta lukuaikaa keltaseenpörssiin ja vertaa vähän, kyl siitä hyvän käsityksen pian saa.

1000 korjauksesta, onko se paljon vai vähän riippuu. Käy kysäsemässä paljonko maksaa osat romuttamolla ja sitten kysyt paljonko menee aikaa korjaamiseen. Lyö äijälle rahat kouraaan ja sano et jos ei piisaa niin rosikseen sitten..

Heavy-rock sanoi:
Aika paha sanoo, ehkä toi hinta on siinä 2000-45000 euron välissä. Osta lukuaikaa keltaseenpörssiin ja vertaa vähän, kyl siitä hyvän käsityksen pian saa.

1000 korjauksesta, onko se paljon vai vähän riippuu. Käy kysäsemässä paljonko maksaa osat romuttamolla ja sitten kysyt paljonko menee aikaa korjaamiseen. Lyö äijälle rahat kouraaan ja sano et jos ei piisaa niin rosikseen sitten..

Joo niin mä teenkin et etin ne osat mut eihän tommosesta autosta tarvi maksaa ehjästä ees tonnia.

Talassalo sanoi:
Joo niin mä teenkin et etin ne osat mut eihän tommosesta autosta tarvi maksaa ehjästä ees tonnia.
Joo sehän noitten vanhojen autojen kirous onkin. Jos ne lahoo niin korjaus maksaa enemmän ku että ostais toisen samanlaisen paskan tilalle. Korjaus siis maksaa enemmän kun se auto itse.

I.A.K sanoi:
No eihän se työ ilmaista ole.

Joo mutta toinen kaveri olisi laittanut auton kuntoon koulussa ilmasiks ja kysyttiin osia niin 400-500€ maksais osat ni ei viittis 500-600€ maksaa työstä minkä olis periaatteessa saanu ilmasiks ja eikös mulla ois ollu oikeus korjata se auto ite tai korjuuttaa jossain!!! LAKI IHMISET MITEN ON?

Talassalo sanoi:
Joo mutta toinen kaveri olisi laittanut auton kuntoon koulussa ilmasiks ja kysyttiin osia niin 400-500€ maksais osat ni ei viittis 500-600€ maksaa työstä minkä olis periaatteessa saanu ilmasiks ja eikös mulla ois ollu oikeus korjata se auto ite tai korjuuttaa jossain!!! LAKI IHMISET MITEN ON?

Joo, kyllähän tuo summa kuulostaa melko isolta. Kyllä ainakin minusta sinulla olisi oikeus korjata/korjuuttaa se jossain, mutta antaa lainoppineiden kertoa miten on.

Kyl sun olis pitäny itse saada hoitaa se korjaaminen, eikä niin et sä äijä korjaa sen ite ja sit pyytää ihan kohtuuttomia. Henk. koht. en maksaisi moisesta paskasta penniäkään! Mut kyllä siitä johonkin yhteisymmärrykseen varmaan pääsee...

I.A.K sanoi:
No eihän se työ ilmaista ole.
No ei ole joo. Mutta aika törkeää mielestäni aikuiselta mieheltä tuollainen käytös.
Talassalolla ikää 17 ja aikuinen mies käy tuolla tavalla rahastamaan. Itse en pystyisi tuollaiseen vaikka miten vituttaisi korjaaminen yms. No mutta kukin tavallaan..

Talassalo sanoi:
Elikkäs rikoin kaverin auton
Miten olet sen auton rikkonut??

Talassalo sanoi:
Elikkäs rikoin kaverin auton joka oli joku 200 diesel mersu jolla oli ajettu 480000 km vuosimalli joku 85-89 mitä maksaisitte tommosesta romusta jos siinä on pohjassa pari reikää ja lampun umpio rikki, kuskin ovi uusittu, takalasi uusittu ja kaverin isä pyytää korjauksesta 1000€ jonka se teki ite kun niillä oli samanlainen toinen mersu elikkäs osat ei maksanu mitään. Ymmärrän et jos jotain rikkoo niin siitä pitää maksaa mut toi on mun mielestä kohtuutonta KYSYN ET MITÄ TOMMOSESTA AUTOSTA YLEENSÄ KANNATTAS MAKSAA.

Mitäs särit... ja jos sun kaveris tekeen työn ilmasiks, niin sillä ei oo mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa. Jos noi jutut on siihen vaihdettu, mitä tuossa jutussa kerrot, niin ole hyvä ja käväse huvikseen kahtelemassa mitä ne maksaa... Sillä ei ole merkitystä mistä se kaveris isä ne osat on kaivanu.

Mulle ois ihan sama vaikka tallaisit tahallaan vaikka paskakasan rikki, mikäli sillä on jotain rahallista arvoa minulle. Hakisin täydet korvaukset vaikka lakiteitse, mikä tuntuu mahdolliselta tässäkin tapauksessa, koska alaikäisenä sinulla ei olisi ollut mitään asiaa sen auton rattiin... Ja jos se nyt sitten on tullut muuten vaan kännipäissään särettyä, niin eipä siinäkään tapauksessa voi mitään.

No jokainen maksaa oppirahat jossain vaiheessa... itsekkin yli 80 tuhannen mummon markan auton romuttaneena sen tiedän (kaverin auto) ja olin itsekkin vasta 14-v

:D

Heavy-rock sanoi:
Kyllä saa ajaa, eikä särkeminen vällämättä edellytä ajamista.
ai miksi saa, ei ole varmaankaan kyse autokoulusta tässä tapauksessa! yleensä jos on pohjaan tullut reikiä niin kyllä auto on ajettu johonki hevonperseeseen.

pori1980 sanoi:
ai miksi saa, ei ole varmaankaan kyse autokoulusta tässä tapauksessa! yleensä jos on pohjaan tullut reikiä niin kyllä auto on ajettu johonki hevonperseeseen.

Ei siihen autolla-ajoon mitään autokoulua tarvita tai ajokorttia jos ei yleisellä tiellä tms paikassa huristele. :david:

Net Virgin sanoi:
Mitäs särit... ja jos sun kaveris tekeen työn ilmasiks, niin sillä ei oo mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa. Jos noi jutut on siihen vaihdettu, mitä tuossa jutussa kerrot, niin ole hyvä ja käväse huvikseen kahtelemassa mitä ne maksaa... Sillä ei ole merkitystä mistä se kaveris isä ne osat on kaivanu.

Mulle ois ihan sama vaikka tallaisit tahallaan vaikka paskakasan rikki, mikäli sillä on jotain rahallista arvoa minulle. Hakisin täydet korvaukset vaikka lakiteitse, mikä tuntuu mahdolliselta tässäkin tapauksessa, koska alaikäisenä sinulla ei olisi ollut mitään asiaa sen auton rattiin... Ja jos se nyt sitten on tullut muuten vaan kännipäissään särettyä, niin eipä siinäkään tapauksessa voi mitään.

No jokainen maksaa oppirahat jossain vaiheessa... itsekkin yli 80 tuhannen mummon markan auton romuttaneena sen tiedän (kaverin auto) ja olin itsekkin vasta 14-v

:D
Mä oon kyllä jo 18 v en oo vaan muuttanu tonne tietoihin vielä ja ajokorttikin on ja noi viat oli tossa autossa jo ennen tota aksidenttia ja kyselin vaan että kuinka paljon on teidän mielestä tommosen auton arvo ja tottakai siitä pitää maksaa minkä rikkoo mutta melkein vastaavan auton löysin joka makso 650€ eikä ollu pohjissa reikiä sun ja 850€ löyty auto jossa oli isompi moottori alupallot, ohjaustehostimet ja paljon kaikkee muuta höystettä ja saan parempi kuntosen auton halvemmalla ku ton auton korjaus niin mun mielestä siitä on kohtuutonta pyytää noin paljoo. Ja kaveri ei kyllä yhtään pistäny hanttiin ku just olin kortin saanut ja kyllä kaikki joskus kortin saaneet tietää et se polttelee taskussa ja aina ollaan ajamassa ku vaan mahdollisuuden saa. Kyllä mä haluun maksaa minkä mä oon rikkonu mutta et pitäs maksaa 600€ pelkistä töistä jotka ois saanu ilmaseks.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom