mitä lisäravinteita dietillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dados87
  • Aloitettu Aloitettu
moro pakkislaiset..eli sellasta alotin dietin 3kk sitte jona aikana paino tippunu 121-110 kiloon ja nyt ihan täysin koukussa tähän sali touhuun..eli tarvisin neuvoja että mitä palautusjuomaa yms kannattais hommata?? ruokavalio on tosiaan vähäkalorinen runsaalla protskulla...oon tässä koittanu katsoa sellasta yleispätevää ohjetta tuolla maagisella haulla mutta en nyt ainakaan tähän hättään oo löytäny.jos sellanen on niin postatkaa se tähän ja osoitan kiitollisuuteni :)

Jep, ei ehkä noihin mutta CLA + Green tea- setti toimii ihan jees eikä oo ylihintaa samaan malliin ku noissa missä on hiano etiketti.

No muiden puolesta en voi puhua, mutta ainaki itellä on vaikuttanu. Se, että kuinka paljon on vaikea sanoa. Siihen nähden, etteivät juurikaan maksa niin suosittelen.
Ja nimenomaan yhtäaikaa käytettynä siis.

Se CLA on nyt vaan rasva, siinä ei oo mitään ihmeellistä. Jos oikeesti luulee siinä kuuluisassa rottatutkimuksessa olevan jotain niin KANNATTAA TUTUSTUA siihen tutkimukseen!

HCT :n bcaa:ta on tullu ostettuu. Kilo noin 50e ja suhde 2:1:1

Dietille parhaita lisäravinteita ovat mielestäni omega-3, BCAA(Treenin aikana) ja jokin hyvä treenibuusteri oman maun mukaan. Treenibuusterista on itselle apua lähtiessä lenkille, antaa hyvin potkua ja jaksaa juosta ettei väsymys puske ihan heti päälle.

Dietille parhaita lisäravinteita ovat mielestäni omega-3, BCAA(Treenin aikana) ja jokin hyvä treenibuusteri oman maun mukaan. Treenibuusterista on itselle apua lähtiessä lenkille, antaa hyvin potkua ja jaksaa juosta ettei väsymys puske ihan heti päälle.

Mitään sen kummempaa boosteria en oo ite koskaan tarvinnu treenejä varten, kofeiini toimii ihan hyvin. Kaikenmaailman beta-alaniinit ja muut boosterit ei kyllä koskaan ole ollut rahan väärti. Siinä vaiheessa varmaan voisin niitä litkiä jos jostain ilmaiseksi saisin. Tai sit en.

Kesällä tulee tosin vedettyä BJJ treeneissä aina se puol litraa gatoradea kun muuten ei jaksa puoltatoista tuntia täysillä mennä.

tarkennatko hieman että millä tavalla oot huomannu noiden toimivuuden?
Kreatiini ja beta-alaniini on molemmat hyvin tutkittuja lisäravinteita ja todettu toimiviksi useissa tutkimuksissa. (Linkkejä en nyt jaksa etsiä koska niitä on lukuisia.)
Multivitamiinia ei vältämättä tarvitse jos syö monipuolisesti plussilla, kiristellessä taas kun energiaa ei tule koneeseen niin varmistaisin riittävän ravintoaineiden saannin näillä.
Kofeiinin vaikutuksen huomaa parhaiten jos rajoitat sen käytön kuntosalia ennen otettavaksi.

Kreatiini ja kofeiini ovat missä näen omassa harjoittelussa suurimman eron.
Pidemmällä kreatiini tauolla näen sen tuloksien laskuna noin 5-10kg pääliikkeistä pois hyvinkin nopeasti.
Kofeiini nyt vaan antaa sitä virtaa ja keskittymiskykyä harjoittelemaan täysiä vaikka yöunet olisivatkin jääneet hieman vajaiksi.
Beta-alaniinissa nyt luotan tutkimus tuloksiin sillä omalta kokemukselta en voi vielä varmemmin sanoa mutta tuntuu että pidemmät sarjat onnistuisivat helpommin. (Kuitenkin niin paljon tutkimus näyttöä karnosiini pitoisuuksien nousemisesta että olen myyty.)

HCT :n bcaa:ta on tullu ostettuu. Kilo noin 50e ja suhde 2:1:1
Kännykällä kirjoitin ja tuli vähän jännästi tuo suhde... eli 2 : 1 : 1 suhde

Mitään sen kummempaa boosteria en oo ite koskaan tarvinnu treenejä varten, kofeiini toimii ihan hyvin. Kaikenmaailman beta-alaniinit ja muut boosterit ei kyllä koskaan ole ollut rahan väärti. Siinä vaiheessa varmaan voisin niitä litkiä jos jostain ilmaiseksi saisin. Tai sit en.

Kesällä tulee tosin vedettyä BJJ treeneissä aina se puol litraa gatoradea kun muuten ei jaksa puoltatoista tuntia täysillä mennä.

Kofeiini nimenomaan toimii boosterina erinomaisesti, oman maun mukaan voi valita mistä sen nappaa. Boostereissa on isona plussana niiden helppous, mulla menee n. puol minuuttia että boosteri on veden kanssa huuhdeltu alas kurkusta. Tyrosiiniä olen erikseen syönyt joskus ja todennut että se jeesaa keskittymisen kanssa, sitä on aika monessa boosterissa joka on plussaa. Beta-alaniinistä ei muuta hyötyä sitten olekkaan kun sen kihelmöinnin tuoma vitutus, saattaa joillain ihmisillä esim. mulla tuoda fiilistä saliharjoitteluun. Noiden boostereiden hinnoista vielä, mulla kestää tuommonen purkki 2kk ja hinta purkilla on 20e, treenikertoja viikossa on 5-6.

Kofeiini nimenomaan toimii boosterina erinomaisesti, oman maun mukaan voi valita mistä sen nappaa. Boostereissa on isona plussana niiden helppous, mulla menee n. puol minuuttia että boosteri on veden kanssa huuhdeltu alas kurkusta. Tyrosiiniä olen erikseen syönyt joskus ja todennut että se jeesaa keskittymisen kanssa, sitä on aika monessa boosterissa joka on plussaa. Beta-alaniinistä ei muuta hyötyä sitten olekkaan kun sen kihelmöinnin tuoma vitutus, saattaa joillain ihmisillä esim. mulla tuoda fiilistä saliharjoitteluun. Noiden boostereiden hinnoista vielä, mulla kestää tuommonen purkki 2kk ja hinta purkilla on 20e, treenikertoja viikossa on 5-6.

Ite pistän senkin 120€ vuodessa mieluummin heraan ja kreatiiniin, kun johonkin nollatutkimuksilla markkinoituihin lisäravinteisiin jolla saa näin ja näin paljon enemmän irti treenistä. :)

Back
Ylös Bottom