Mitä lenkkeilyn tilalle talvella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Welho
  • Aloitettu Aloitettu
Rautarinta sanoi:
Jooooooooooooooooo...
Kyllähän maratonille pitäisi saada alle oikein kunnon lenkkejä, ja pitkiä yhtämittaisia. En usko, että tuollaisella sählynpelaamisella pitkälle pötkitään. Jos maratonille todella keväällä haluat, niin pitäisi jo kiireellä alkaa katselemaan harjoitusohjelmia. En väitä, ettetkö sen läpi juoksisi/kävelisi tuolla sählynpelaamisellakin, mutta aika ja siitä toipuminen on sitten ihan eri asia...

elokuussa tuli maraton juostua, kesän lenkkeilyn jälkeen.

että lähinnä tosiaankin pitäisi saada "ylläpidettyä kuntoa" eikä lisättyä sitä.
.. ja tuossa on tuo kuukauisi aikaa treenata pidempiä lenkkejä yms. kuitenkin..
(tosin eipä kuukaudessa montaa pitkä lenkkiä ehdi juoksemaan, erityisesti kun pitää jo vähän edeltävällä viikolla ruahoitella)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lenkkeily ei ole kermaperseille. Miinus 25 on kovin pakkanen millä olen juossut, itseasiassa se oli miehekästä, keuhkoon voi ottaa, mutta se on vaan tekosyy lisää, kun katsoo peiliin. Myös "juokseminen" tutulla aamulenkillä 06:30, kun tiet ovat auraamatta ja lunta oli pahimmillaan polviin asti, on bussista tuijottavien ihmisten edessä mieltä ylentävä kokemus. Ihan perseestähän se oli, mutta jostain kumman syystä, se on unohtumattomin lenkkini. Verta pakkiin prkl!

When going gets...

Dippi sanoi:
Pyöräilyn myötä tajusin, että aerobinen liikuntahan voi olla kivaakin - kunhan on tarpeeksi vauhtia. ...
Nyt sitten pitäisi keksiä joku vastaava laji talveksi eikä vain ole löytynyt. Pakko kai sitten yrittää pyöräillä pakkasen ja tuiskujenkin läpi.

Ei muuta kuin Nokianin WXC300:t maastopyörään alle ja talvella lumi/jääkeleillä se pyöräily vasta hauskaa onkin (ja lisäksi pirun rankkaa), eikä puutu vauhtia ei vaaratilanteita niitä hakevilta. :D

Kun tännekin nyt sataisi sitä lunta ja pääsisi jäisille poluille kunnolla rässimään. Koko kesän sitä on jo odotettu.

Pantani sanoi:
Ei muuta kuin Nokianin WXC300:t maastopyörään alle
Jep. Nastakumeja on katseltu ja tarkoitus on, että pyöräily jatkuu talven läpi. Noille laseille ja niiden huurtumiselle pitäisi kyllä saada tehtyä jotain. Samoin uusi kypärä olisi tarpeen.

Hiihto, soutuergo, spinning, uinti... Kaikkia sekaisin ja yksi juoksulenkki viikossa päälle, niin hyvä tulee. Yhteen lajiin ei kannata jumiutua, koska talvi piiitkä.

Welho sanoi:
Joo elikkäs mitä suositeltaisiin aerobiseksi lenkkeilyn tilalle nyt kun nämä kylmät säät alkavat yllättää. Toi kylmässä juoksu ei vaan jotenkin ole mun mieleeni, joka paikka jäätyy keuhkojen kanssa, ja muutenkin epämiellyttävää :kermaperse:

Talvella ja pimeällä on mukava juosta :)

HIIHTO

Dippi sanoi:
Noille laseille ja niiden huurtumiselle pitäisi kyllä saada tehtyä jotain. Samoin uusi kypärä olisi tarpeen.

Jos keksit patenttikeinon lasien huurtumiselle, niin antaa tulla vaan. Omat ajolasitkin vetää väkisin huurteeseen jo näillä keleilläkin aina pysähtyessä ja räntäsateella sitten ei näe liikeellä ollesaankaan yhtään mitään. Pitää vaan ennakoida tilanteita. :D

Hienoa että löytyy muitakin hulluja eli talvella fillarilla/juosten lenkkiä
vetäviä... sehän on pukeutumis- ja asennekysymys. Mä olen joskus vetänyt joulupäivänä juoksulenkkiä -26 pakkasessa.

Ajan maastopyörällä talvella piilolinsseillä, ilman ajolaseja. Tuollainen silkkihuppu on ihan ehdoton kypärän alla, jos haluaa voi myös teipata kypärän ilmanottoaukkoja umpeen. Juu, ja kohta saa pistää extreme 296:t alle..;) Helmikuussa sitten taas maastofillaroinnin talvi-enskakisoihin paloheinään.

Eugen sanoi:
Lenkkeily ei ole kermaperseille. Miinus 25 on kovin pakkanen millä olen juossut, itseasiassa se oli miehekästä, keuhkoon voi ottaa, mutta se on vaan tekosyy lisää, kun katsoo peiliin. Myös "juokseminen" tutulla aamulenkillä 06:30, kun tiet ovat auraamatta ja lunta oli pahimmillaan polviin asti, on bussista tuijottavien ihmisten edessä mieltä ylentävä kokemus. Ihan perseestähän se oli, mutta jostain kumman syystä, se on unohtumattomin lenkkini. Verta pakkiin prkl!

When going gets...

Mahtava asenne :thumbs:

Pitää sitä itselläkin jatkaa juoksutreeniä talvella. Pitäs vain käydä hankkimassa lenkkareiden pohjaan jonkulainen nastoitusjärjestelmä.

-- Wikke

Talvella juokseminen on ainutlaatuinen kokemus, mitä muistelee sitten koko kesän. Tosin on suht inhottavaa jos on mustaa jäätä kaikkialla nii voi sattua pahasti. Mut Hiihto ja uinti on kyl parhaita korvaajia, jos nyt korvata täytyy ollekkaan ;)

edit: :offtopic: Ei mitään liukuestoja tarvitse, vähä vaa varovaisuutta peliin, meinaan että nastat kengissä osaa pilata tunnelman asfaltilla aika messevästi.

Pantani sanoi:
Jos keksit patenttikeinon lasien huurtumiselle, niin antaa tulla vaan. Omat ajolasitkin vetää väkisin huurteeseen jo näillä keleilläkin aina pysähtyessä ja räntäsateella sitten ei näe liikeellä ollesaankaan yhtään mitään. Pitää vaan ennakoida tilanteita. :D

En ole ajolaseihin kokeillut, mutta hitsausmaskeihin on olemassa sellaista huurteenesto spraytä. Mulla on ainakin hitsausmaskeissa toiminut tosi hyvin. Siis huonommassakin säässä.

letku sanoi:
En ole ajolaseihin kokeillut, mutta hitsausmaskeihin on olemassa sellaista huurteenesto spraytä.
Itse en kyllä uskaltaisi suihkutella mitään tuollaista silmälaseihin. Linssit kun on muovia, joten niiden optiset ominaisuudet voi muuttua kemiallisista käsittelyistä. Sitten niissä on vielä näitä erilaisia karkaisu/heijastuksenesto/yms. pinnoitteita jotka on suht. herkkiä.

Dippi sanoi:
Itse en kyllä uskaltaisi suihkutella mitään tuollaista silmälaseihin. Linssit kun on muovia, joten niiden optiset ominaisuudet voi muuttua kemiallisista käsittelyistä. Sitten niissä on vielä näitä erilaisia karkaisu/heijastuksenesto/yms. pinnoitteita jotka on suht. herkkiä.

Juu ei ehkä silmälaseihin kannata noita ruikkia. Maskienkin linssit on muovia, ja niissä ei vielä ole mitään muutoksia tapahtunut, mutta en kyllä minäkään suosittelisi noiden käyttöä mihinkään kalliisiin linsseihin.

Pienempänä joskus käytin sylkeä tai fairyä sukelluslaseissa, mutta pakkasessa en ole kyseistä temppua kokeillut joten toimivuudesta en anna takuita.

mä ootan talvisia lenkkejä intoo piukassa,tulee samanlainen fiilis ku rocky reenaa ivania vastaan sielä vuorilla :D,syksyset lenkit rokkaa kans

Kride sanoi:
Tarpeeksi päälle, niin varmasti tarkenee. Muutamat kalsarikerrastot päällekkäin, kaulahuivi kaulaan ja college päälle.

Sikäli kun talvella aikoo lenkkeilyä jatkaa, kannattaa ehdottomasti panostaa kunnon vehkeisiin!

Päälle joku tuulta pitävää kangasta oleva juoksupuku ja alle ei mitään puuvillakerrastoa, vaan kunnon urheiluun suunniteltu kerrasto, joka siirtää kosteuden iholta pois, eikä kastu läpimäräksi. Ja kovilla pakkasilla 'tuulipuvun' ja kerraston väliin joku fleece-kankainen asu on sopiva, pysyy sitten lämpimänä eikä pääse pakkanen panemaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom