Mitä kreatiinin kanssa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen lukenut jostain, että kun kreatiinin kanssa ottaa jotain nopeaa hiilaria, niin imeytyminen paranee jopa 50%.

Yleensähän tyrkytetään (esim. mainoksissa) dekstroosia krean joukkoon, mutta onko väliä, jos sen ottais vaikka palautumisjuomassa maltodekstriinin kera?

Muutenkaan en oikeen tajua mitä tuo "dekstroosi" edes on :david: ?

Paljonkohan mahtaa olla energiaa esim. maltodekstriinissa/100gr?

Entä dekstroosissa/100gr?

Yleensä näkyy suositeltavan tota maltoa palkkariin, mutta kumpiko on parempi?

Paljonko maltoa esim. pitäis laittaa yhteen palautumisdrinkkiin?

Onko järkeä ottaa kreatiini palkkarissa?

edit: olisko järkee ostaa sellaista protskua, jossa on glutamiinia seassa?

ja vielä yks kyssäri:

Mikä toi on? ja minkä tähäre?-> :hyper:

Jampe9 sanoi:
Yleensähän tyrkytetään (esim. mainoksissa) dekstroosia krean joukkoon, mutta onko väliä, jos sen ottais vaikka palautumisjuomassa maltodekstriinin kera?

Ei ole väliä.

Paljonkohan mahtaa olla energiaa esim. maltodekstriinissa/100gr?

Entä dekstroosissa/100gr?

Molemmat on lähes 100% hiilihydraattia. Omissa FASTin maltossa ja dextrossa lukee, että 384kcal/100g.

Onko järkeä ottaa kreatiini palkkarissa?

On järkeä.

olisko järkee ostaa sellaista protskua, jossa on glutamiinia seassa?

Kaikissa protskuissa on glutamiinia.

Jampe9 sanoi:
Muutenkaan en oikeen tajua mitä tuo "dekstroosi" edes on :david: ?
Paljonko maltoa esim. pitäis laittaa yhteen palautumisdrinkkiin?
rypälesokeria eli ns. panimosokeria
maltoa noin 30-50g ja protskua myös 30-50g + 5g kreatiinia ja
5g l-glutamiinia
korjatkaa jos meni väärin :D

joo kerroppas mullekki kiinnostais tietää en oo kertaakaan kulluu tosta että muuttuu hyödyttömäksi.

Massamaster sanoi:
Väitetään että kreatiini muuttuu hyödyttömäksi 15 minuutissa siitä kun se on sekotettu nesteeseen. Palkkariin siis neste vasta salilla.

No sultahan lähtee vaikka mitä vallankumouksellista juttua :joulu5:

En ole ikinä saanut kreatiinia sekoittumaan nesteeseen. Suoraan purkista lusikalla suuhun niin tietää ainakin, että se menee sinne minne pitää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla kyllä kreatiini toimii vaikka olen aina sekoittanut palkkarijauhon veteen vähintään pari tuntia ennen treenin alkua (muuten vaahtoaa pirusti - itseasiassa sen muutaman tunnin jälkeenkin on vielä vähän vaahtoa).

Sanottakoon vielä sen verran, että tossa alkukesästä aloin käyttämään erästä nimeltämainitsematonta miessukupuolihormonia (josta ei saa puhua muualla kuin doping / anti-doping-osiolla), niin sen jälkeen ei ole paljoa kiinnostanut, että onko mun lisäravinteet tehty optimaalisiksi jossain Nasan laboratoriossa. Sanon tämän siksi, että tosiaan sen jälkeen kiinnostus näihin normaaleihin lisäravinteisiin väheni melkolailla, eli pointtini on, että siitä huolimatta krea toimii mulla tosi hyvin - siis huolimatta siitä, että se on ollut nesteessä tunteja ennen nauttimista.

Force sanoi:
En ole ikinä saanut kreatiinia sekoittumaan nesteeseen. Suoraan purkista lusikalla suuhun niin tietää ainakin, että se menee sinne minne pitää.

Kai kuitenkin jotain nopeaa hiilaria otat päälle? Itse olen tyytynyt tuoremehuun silloin kun otan kreaa muutoin kuin palkkarissa - no joskus vähän jotain sokeria perään.

Edgar sanoi:
Kai kuitenkin jotain nopeaa hiilaria otat päälle? Itse olen tyytynyt tuoremehuun silloin kun otan kreaa muutoin kuin palkkarissa - no joskus vähän jotain sokeria perään.

Palautusjuomassa on tietysti nopeaa hiilaria, yleensä malto+dekstroosi ja joskus vitargoa. Jos otan muuten kuin palautusjuoman yhteydessä niin en ota mitään nopeaa hiilaria samalla. Aterioiden välissä otan yleensä tällöin kreatiinin. Olen kyllä kokeillut tankkausvaiheessa ottaa 5 kertaa päivässä 5-7g kreatiinia + 30g dekstroosia sekoitettuna veteen. Vaikea sanoa toimiko yhtään paremmin, mutta tuo 150g dekstroosia päivän mittaan ei tuntunut hyvältä.

Ei tuo "kreatiini seerumi" mitään mullistavaa kyllä taida olla, ilmeisesti jopa päinvastoin erittäin paljon kreatiniiniksi muuttunutta: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15513279

Jossain on tehty listauksia kreatiinin muuttumisesta, mut en itse kyllä osaa sanoa niiden paikkaansapitävyydestä, tiedän kyllä että alhaisessa pH:ssa se voi muuttua aika nopeastikin:
http://www.musclemass.com/creatine_side_effects.html

On tiedot sitten kuinka oikeita tahansa, niin ehkä kannattanee vetäistä krea pian veteen sekoituksen jälkeen tai ehkä sitten puskuroi juomaa jollain emäksisellä kuten ruokasoodalla tms, mikä voi muutenkin tehostaa krean effektiä ainakin ennen reeniä otettuna:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15142001

Ihan äsken postasin johonkin muuhun threadiin, että aikanani tarkistin suoraan Degussan sivuilta tuon kreatiini -> kreatiniinimuutoksen vedessä ja se ei ollut mitenkään nopeaa jos neste ei ollut hapanta. En vain löytänyt enää sitä Degussan kaaviota jotta olisin tarkan nopeuden voinut kertoa.

http://www.creapure.de/bioactives/html/e/products/brands/creapure/faq.htm sanoo että kreaa sisältävät juomat pitäisi nauttia saman päivän aikana.

Se voi hyvinkin olla totta, tosin pientä muuttumista voi tapahtua jo nopeamminkin, tuo laittamani linkki oli mainossivuilta ja saattaa (todennäköisesti) olla tosiaan pahastikin liioiteltua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom