Mitä kahvia nautit aamuisin?

Java estatea, meksikolaisia, kenialaisia ja brasilialaisia tilakahveja, joskus Jamaican Blue Mountainia. Saa Tampereen Mokkamestareilta, suosittelen. :thumbs:

Hyvä ostos / paha maku seosta. Aamulla ensimmäiset 0-60 min. ovat sen verran hitaita että sama mitä kuraa sitä juo. Jos juo muuten kun aamulla niin sitten se Brazil, kun on niin kivan värinen paketti.

Arkiaamuisin Juhla mokka tai presidentti.

Mulla on itellä kahvimylly ja viikonloppuaamuisin tulee jauhettua esim. Robertsin papuja. Kaikista paras kahvi minun makuun syntyy Guatemalalaisista pavuista.

Brazil on parasta! vaaleapaahtoista, ja siten vähän hapokasta, mutta ei se mitään :) kahvi menee aamulla sellaseen isoon mukiin, jonka vetoisuus on n. ½ litraa.

t. kofeinisti

Tape sanoi:
En oo koskaan juonut kahvia, enkä juo :urjo: !!! Ja sen kyllä huomaa...

Oon aloittanut ja lopettanut kahvin juonnin varmaan jotain 25 kertaa. Yleensä maha ei kestä niitä happoja pitemmän päälle.... :curs:

juhla mokkaa yleensä, vahvuusluokka on semmonen ettei muille ikinä kelpaa, mukillinen mustana aamulla niin lähtee kone käyntiin

BonBon sanoi:
juhla mokkaa yleensä, vahvuusluokka on semmonen ettei muille ikinä kelpaa, mukillinen mustana aamulla niin lähtee kone käyntiin
Sama täällä, Juhla Mokkaa töissä ja kotona. Lusikka pitää melkein seistä kupissa, niin "tykkiä kamaa" sen pitää olla :D .
Monesti keitän töissä uuden puolipannullisen melkeinpä vain itselleni. Kunnon tujua, mustaa, vahvaa kaffia ! Kahvinkeittohenkilön mielestä kun kahvin pitää olla "lurua", kupinpohjan tulee näkyä kahvin läpi. :urjo: . On kuin joisi kahvipannunhuuhteluvettä.

Liitteet

• kitty3.webp
    kitty3.webp
    18,8 KB · Katsottu: 197
Gefaliaa. Joskus kyllä vaihdan merkkiä, kun haluaa vaihtelua elämään. Silloin Presidenttiä, Juhalmokkaa tms. Hinnalle ihan sama kun on hyvää. Ei sitä kuitenkaan niin paljoa mene. Toisaalta kahvi on riittävän hyvää kun siinä on kofeiinia :hyper:

pecbuster72 sanoi:
Gefaliaa. Joskus kyllä vaihdan merkkiä, kun haluaa vaihtelua elämään. Silloin Presidenttiä, Juhalmokkaa tms. Hinnalle ihan sama kun on hyvää. Ei sitä kuitenkaan niin paljoa mene. Toisaalta kahvi on riittävän hyvää kun siinä on kofeiinia :hyper:

Joo, mulla on ihan oma kahvimerkki GEFALIA ;) ...kyllä mie tarkoitin Gevaliaa... :nolo:

En oo koskaan juonut kahvia, enkä juo !!!

Gallup hieman laajenee, tyylliin "Juotko vai etkö juo kahvia, jos juot niin mitä?"

En juo kahvia, en juo teetä. Herään aamuisin ihan hyvin. :thumbs:

Aikaisemmin kun meillä oli vanha kuppainen kahvinkeitin niin tuntui että teitpä mitä kahvia tahansa niin maku oli sama.Nyt kun hankittiin uusi keitin niin kun ensin Ostettiin presidenttiä ja sen jälkeen Eurosopperia niin ero oli kuin yöllä ja päivällä.Tämän hetken suosikki lienee tuo Presidentin tumma paahto.Espressoakin tulee harva se aamu keitettyä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom