Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kgb sanoi:no onko se sitten placebo, jos toimii?
Kaksoissokkotutkimuksella. Tällaisessa tutkimuksessa ei paitsi testattava, myöskään testaaja tiedä, että saako testattava lumelääkettä vai ehtaa tavaraa.Quentin sanoi:Miten voi tietää onko kyseessä placebo vai ei...
Tomi sanoi:Kaksoissokkotutkimuksella. Tällaisessa tutkimuksessa ei paitsi testattava, myöskään testaaja tiedä, että saako testattava lumelääkettä vai ehtaa tavaraa.
Quentin sanoi:Niin... Itse asiassa tarkoitin vaikutusta omassa kehossa/mielessä/elämässä. Esim. kun vedän palautusjuomaa ja hauberi kasvaa silmissä, niin mistä tiedän onko kyseessa placebo vai ei. (En kai mistään?) Kysymys oli siis lähinnä retorinen ja tarpeeton.
Defaf sanoi:eli mitä eroa teille on sil onko aineen vaikutus placebo vaikutus vaiko todellista vaikutusta? henkilökohtasesti mulle sil ei oo mitää merkitystä jos kerran vaikutukset näkyy.jos on placebo ja näkyy ero ni eipähä oo sivareita ;)
Hmm olipa huono kommentti. 60-luvulla jenkeissä oli joku tapaus missä naisella oli rintasyöpä. Hänelle määrättiin jotain uutta lääkettä syöpään, Puolessa vuodessa syöpä poistui. Jonkin ajan kuluttua nainen kuuli ettei se lääke autakkaan syöpään ja syöpä tuli takas.kgb sanoi:no onko se sitten placebo, jos toimii?
kgb sanoi:Hmm olipa huono kommentti. 60-luvulla jenkeissä oli joku tapaus missä naisella oli rintasyöpä. Hänelle määrättiin jotain uutta lääkettä syöpään, Puolessa vuodessa syöpä poistui. Jonkin ajan kuluttua nainen kuuli ettei se lääke autakkaan syöpään ja syöpä tuli takas.
Powerhousu sanoi:Jos asian voi nähdä niinkin konkreettisesti kuin vaikka hauiksen kasvamisen niin silloin vaikutus ei ole placeboa. Jos taas tunnet voimiesi kasvavan jonkin vaikutuksesta, vaikutus voi olla placeboa.
Defaf sanoi:voihan placebo vaikuttaa niin että luulet et jokin aine vaikuttaa ja se vaikuttaa henkisesti siihen että lihaksesi kasvavat.jostain luin et reenis 25% suorituksesta on omasta päästä kiinni, ja varmasti jos luulet vetäneesi jotain buusteria ja "tiedät" sen toimivan niin se 25% näkyy sun tuloksissas.mun mielestä siis.