mitä eroa sillä on teille onko aineen vaikutus placebo vaiko todellista vaikutusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Defaf
  • Aloitettu Aloitettu
eli mitä eroa teille on sil onko aineen vaikutus placebo vaikutus vaiko todellista vaikutusta? henkilökohtasesti mulle sil ei oo mitää merkitystä jos kerran vaikutukset näkyy.jos on placebo ja näkyy ero ni eipähä oo sivareita ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no onko se sitten placebo, jos toimii?

kgb sanoi:

Voi olla.

"plasebo näennäislääke, lumelääke ¶ Aine, jolle ei ole osoitettavissa olevaa aineellista vaikutustapaa mutta joka saattaa toimia lääkkeen tavoin, koska potilas uskoo sen lääkkeeksi. Puhuttaessa "plasebovaikutuksesta" tarkoitetaan yleensä sitä, että usko aineen lääkeominaisuuksiin vaikuttaa aivan sen todellisista ominaisuuksista riippumatta. Alkujaan "placebo" tarkoittaa 'miellytän'. Sanaa saatetaan käyttää sitaattilainana, mutta tavallista on, että vaikka sana kirjoitettaisiin "placebo", se lausutaan "plasebo" eikä latinanmukaisesti."

Vaikee sanoa kun oon aika huono menemään tohon placebojuttuun kun aian eka ajatus on enemmäkin että "ei tästä mitään apuu oo mut kokeillaan". Tosin olen kyllä pidättäytynyt protsku, malto, krea ja gluta tuotteissa...ja ne nöx nöxit sun muut saa joku muu testata, sillä rahalla saa vaikka ison läjän raejuustoa!!

Eipä sillä mitään merkitystä ole. Harvemmin mulla vaan tulee tota placebovaikutusta. Olen aina vähän varovainen uusien tuotteiden kanssa enkä heti usko kaikkea mitä siitä sanotaan, tai edes että se toimii.

Tässä threadissa on muuten paras otsikko vähään aikaan. Ei tartte miettiä mitäköhän aihetta täällä käsitellään.

Miten te määrittelette että toimii? Yleensä placebolle alttiit ovat alttiita myös huijaamaan tekniikan kustannuksella lisää painoa liikkeisiin, sekä se peilissä oleva kuva muuttuu mukamas paremmaksi, vaikka samana pysyisikin. Ihminen on loistava kusettamaan itseään kun sille päälle sattuu.

Rahan menon vaikutus. En tiedä montaakaan halpaa lisäravinnetta, jotka ei oikeasti toimisi. Puolestaan tiedän n kappaletta hel*etin kalliita tykytuotteita joista ei voi sanoa olevan hyötyä muuta kuin herkkäuskoisille. Jos lompsa antaa periks, niin mikä ettei.

Ite saan jo suunnattomat plasebo vaikutukset syömällä muutaman päivän mahdollisimman terveellisesti sekä monipuolisesti =) ... olo menee ihan sykkyrälle ja mieli on pirteä.

Vois ajatella, että helposti plaseboosta hyödyn saavat ihmiset on yleiseltä asenteeltaan avoimia kaikelle uudelle. Positiivisesta elämänasenteesta on puolestaan hyötyä kehittymiselle.

No joo. Otetaan nyt senverran takas, että lähinnä tota pääkoppahyötyä, eli positiivista asennetta tulee hyödynnettyä.

Käytän aika vähän näitä Megaturbotestoboostereita, joilla on vielä 7000xkasvuatehostavavaikutus.

Joskus testailin jotain tribulustuotetta ja siihen se on jäänyt. Silloin tuntu, että varmaan ihan hyvä tuote, kun muutenkin treeni oli erittäin nousujohteista.

Nykyäänhän en vanno kuin levon, hyvän ruuan ja kovan treenin nimeen. :lol2:

Quentin sanoi:
Miten voi tietää onko kyseessä placebo vai ei...
Kaksoissokkotutkimuksella. Tällaisessa tutkimuksessa ei paitsi testattava, myöskään testaaja tiedä, että saako testattava lumelääkettä vai ehtaa tavaraa.

Tomi sanoi:
Kaksoissokkotutkimuksella. Tällaisessa tutkimuksessa ei paitsi testattava, myöskään testaaja tiedä, että saako testattava lumelääkettä vai ehtaa tavaraa.

Niin... Itse asiassa tarkoitin vaikutusta omassa kehossa/mielessä/elämässä. Esim. kun vedän palautusjuomaa ja hauberi kasvaa silmissä, niin mistä tiedän onko kyseessa placebo vai ei. (En kai mistään?) Kysymys oli siis lähinnä retorinen ja tarpeeton.

Quentin sanoi:
Niin... Itse asiassa tarkoitin vaikutusta omassa kehossa/mielessä/elämässä. Esim. kun vedän palautusjuomaa ja hauberi kasvaa silmissä, niin mistä tiedän onko kyseessa placebo vai ei. (En kai mistään?) Kysymys oli siis lähinnä retorinen ja tarpeeton.

Jos asian voi nähdä niinkin konkreettisesti kuin vaikka hauiksen kasvamisen niin silloin vaikutus ei ole placeboa. Jos taas tunnet voimiesi kasvavan jonkin vaikutuksesta, vaikutus voi olla placeboa.

Defaf sanoi:
eli mitä eroa teille on sil onko aineen vaikutus placebo vaikutus vaiko todellista vaikutusta? henkilökohtasesti mulle sil ei oo mitää merkitystä jos kerran vaikutukset näkyy.jos on placebo ja näkyy ero ni eipähä oo sivareita ;)

Mikä aine?

Mitkä vaikutukset?

Plaseboa torjutaan mittanauhalla, vaa'alla ja rasvapihdeillä.

Jos kerran kreatiini toimii, siis jaksaa enemmän ja pidemmälle, pienemmällä palautumisella, niin OK!! En tiedä onko se plasebo va oikea vaikutus. :whip:

Palautusjuomanihan todellakin kasvattaa habanderia välittömästi, sen olen huomannut sitä treenin jälkeen siemaillessani ja pukuhuoneen peilin edessä pullistellessani!! :evil:

Eikun..palautusjuomasta itselleni oli se vaikutus, että ei tule työpäivän+treenien jälkeen kotimatkalla :kakka: -olo...

Tulikohan taas puhuttua :david: :ia..

Kreatiinin kanssa tuntuu kyllä olevan isoin placebo-vaara, itellä ainaki tuntuu aina hiukan vahvemmalta mutta siitä mitää varmuuttaa ikinä saa ;)

kgb sanoi:
Hmm olipa huono kommentti. 60-luvulla jenkeissä oli joku tapaus missä naisella oli rintasyöpä. Hänelle määrättiin jotain uutta lääkettä syöpään, Puolessa vuodessa syöpä poistui. Jonkin ajan kuluttua nainen kuuli ettei se lääke autakkaan syöpään ja syöpä tuli takas.

kgb sanoi:
Hmm olipa huono kommentti. 60-luvulla jenkeissä oli joku tapaus missä naisella oli rintasyöpä. Hänelle määrättiin jotain uutta lääkettä syöpään, Puolessa vuodessa syöpä poistui. Jonkin ajan kuluttua nainen kuuli ettei se lääke autakkaan syöpään ja syöpä tuli takas.

Tuon nyt on pakko olla täysin urbaanilegendaa.
:eek:

Powerhousu sanoi:
Jos asian voi nähdä niinkin konkreettisesti kuin vaikka hauiksen kasvamisen niin silloin vaikutus ei ole placeboa. Jos taas tunnet voimiesi kasvavan jonkin vaikutuksesta, vaikutus voi olla placeboa.

voihan placebo vaikuttaa niin että luulet et jokin aine vaikuttaa ja se vaikuttaa henkisesti siihen että lihaksesi kasvavat.jostain luin et reenis 25% suorituksesta on omasta päästä kiinni, ja varmasti jos luulet vetäneesi jotain buusteria ja "tiedät" sen toimivan niin se 25% näkyy sun tuloksissas.mun mielestä siis.

Defaf sanoi:
voihan placebo vaikuttaa niin että luulet et jokin aine vaikuttaa ja se vaikuttaa henkisesti siihen että lihaksesi kasvavat.jostain luin et reenis 25% suorituksesta on omasta päästä kiinni, ja varmasti jos luulet vetäneesi jotain buusteria ja "tiedät" sen toimivan niin se 25% näkyy sun tuloksissas.mun mielestä siis.

Ei sentään 25%:ssaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom