mitä eroa on vinolla ja suoralla penkillä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
33
en ymmärrä mitä eroa noilla on voisko joku kertoa vaikuttaako se jotenki lihasten kasvuun jos tekee pelkkää vinoa penkkiä sillä mä oon tehny sitä koko ajan:itku:

nyrkkeilijä sanoi:
ylempään ? mun mielest on vaan 2 isoa rintalihasta ihme juttu

BROC.JPG

tosta näät miten rinalihas jakautuu ylempään ja alempaan. vinopenkillä voit kohdistaa enemmän rasitusta ylemmille rintalihaksille mitä normaalilla tasapenkillä.

nyrkkeilijä sanoi:
en ymmärrä mitä eroa noilla on voisko joku kertoa vaikuttaako se jotenki lihasten kasvuun jos tekee pelkkää vinoa penkkiä sillä mä oon tehny sitä koko ajan:itku:

"Old School" -miehenä sanon, että penkkipunnerrus tasapenkillä on pääliike ja penkkipunnerrus vinolla penkillä vähän pidemmälle ehtineitten nostajien apuliike, jossa saadaan pikkuisen enemmän rasitusta rinnan yläosaan.

Lisäksi on alakalteva penkki (on joku hienompikin nimi... no ymmärsitte kyllä), joka ottaa - yllätys yllätys - enemmän rintalihasten alaosiin. Rintalihasten alaosa on lisäksi ns. vahvempi, jonka takia alakaltevaa penkkiin saa hieman peruspenkkipunnerrusta enemmän painoja. Yläkaltevassa se on taas toisin päin.

samout sanoi:
oon saanu käsityksen että alakalteva penkki ei olis nii järkevä ratkasu, onks totuuspohjaa?

Järkevä ratkaisu mihin verrattuna?

Itse olen kuullut, että olisi hyödyllistä treenata kaikkia kolmea penkkiä rintalihasten tasaisemman rasituksen ja kehittymisen takia.

En tiedä mitä menee väärin mutta alakalteva penkki ottaa mulla enemmän latseihin kun rintaan. :(

[J/L] sanoi:
alaosa on lisäksi ns. vahvempi, jonka takia alakaltevaa penkkiin saa hieman peruspenkkipunnerrusta enemmän painoja.

Tähän liittyen, kokeilun pohjalta enemmän rautaa nousee siksi että selkä pääsee auttamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
timse sanoi:
En tiedä mitä menee väärin mutta alakalteva penkki ottaa mulla enemmän latseihin kun rintaan. :(

Tähän liittyen, kokeilun pohjalta enemmän rautaa nousee siksi että selkä pääsee auttamaan.

Paha mennä tohon jälkimmäiseen sanomaan, sillä ainakin itsellä menee säännöllisesti se 5-10kg enemmän kuin peruspenkissä ja pääseehän siinäkin helposti selällä huijaamaan.

Tuohon tekniikkaan vielä, että alakaltevapenkissä tekniikka on se kriittinen piste, mihih homma jämähtää jos jämähtää. Suuri osa pistää tangon nostossa perupenkin tapaan rintalihasten keskiosaan, kun se pitäisi pistää kohtisuoraan normaalin nähden sinne rintalihasten alaosaan - melkein jopa ylimpien vatsalihasten kohdalle. Nostajan näkövinkkelistä se näyttää siltä, kuin pitäisi tankoa vinosti, vaikka liike olisikin puhdas. Tämä ongelma oli alussa minullakin ja liikkeet olivat epäpuhtaita.

samout sanoi:
oon saanu käsityksen että alakalteva penkki ei olis nii järkevä ratkasu, onks totuuspohjaa?
Olen saanut myös sen käsityksen, että se rasittaisi enemmän olkapäitä, taikka syynähän on se, että siinä pystyy nostelemaan isompia rautoja. Mutta omaa kroppaansa kuuntelemalla kyllä selviää, koska joku paikka ottaa liikaa itsensä.

[J/L] sanoi:
Itse olen kuullut, että olisi hyödyllistä treenata kaikkia kolmea penkkiä rintalihasten tasaisemman rasituksen ja kehittymisen takia.
Turhaa hifistelyä. Se rinnan alaosa saa rasitusta ihan tarpeeksi normaalista tasapenkistäkin. Itse tekisin joko tasapenkkiä tai sitten alavinopenkkiä, en molempia. Tulee muuten vähän turhan paljon punnerruksia, kun vinopenkkiäkin pitäisi vielä hinkata. Toi menee vähän samaan sarjaan kuin hauiksen eri osien kehittäminen erikseen.

Mulla on rinnalle vaan tavallinen penkkipunnerrus ja pec deck, ihan hyvin on muotoa ja kokoa tullu:whip:

arpa80 sanoi:
Olen saanut myös sen käsityksen, että se rasittaisi enemmän olkapäitä, taikka syynähän on se, että siinä pystyy nostelemaan isompia rautoja. Mutta omaa kroppaansa kuuntelemalla kyllä selviää, koska joku paikka ottaa liikaa itsensä.

Järkevillä painoillahan tuo olis ergonomisesti jopa turvallisempi

mun mielestä aika turhia tollaset vinotpenkit.. ihan hyvin olen tullut toimeen normaalilla penkillä ja pakc deckillä.. koko on tullut hyvin tisseihin:hyper:

hoplaa90 sanoi:
mun mielestä aika turhia tollaset vinotpenkit.. ihan hyvin olen tullut toimeen normaalilla penkillä ja pakc deckillä.. koko on tullut hyvin tisseihin:hyper:

No mut ku Brad Pittikin treenaa alaviistoo ja se on jumala !!

hoplaa90 sanoi:
Ylärinnan kunnon kehitykseen on valttämätöntä vinopenkki. Kyllähän siihen rintaan kokoa saa muillakin, mutta ei huomattavasti ylärintaan. Kovalla ylärinnalla on hyvät lähtökohdat olkapäiden kehitykseen, joten kullä sitä vinopenkkiäkin kannattaa ehdottomasti valillä tehä.:urjo:

Back
Ylös Bottom