Mitä aamupalaksi, kun puntti aamulla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

JHM

Ikä
42
Mitä pitäisi vetää aamupalaksi, jos heräämisestä salille on jo menossa tunnin kuluttua. Normi ehrman-elovenapirtelön jälkeen on ehkä turhan ähky olo, että vois vetää kovan treenin.

Voiko tähän koitokseen valmistautua jo edellisenä iltana reilulla hiilihydraattipitoisella ravinnolla ennen nukkumaanmenoa vai kannattaako normiaamupalan sijaan vetää vaikka hiilaripitonen palkkari, että saa energiat nopeesti ylös ilman, että laatta meinaa lentää treenatessa? Onko ylipäätänsä järkeä vetää hervottomasti sitä hiilaria ennen treeniä vai riittääkö pelkkä proteiini torjumaan väsymyksen treenin aikana?

Yksinkertainen, mutta ikävä ratkaisu on herätä tunti pari aikaisemmin syömään ja mennä takaisin nukkumaan vielä hetkeksi.

Itse treenaan juuri aamuisin ja kaiken lukemani perustella voin ainakin sen sanoa, että yöksi ei kannata kauheita määriä hiilareita kiskoa, ainakaan säännöllisesti.

Toisinaan herään aiemmin ennen treeniä ja saan näin ruokailuajankohdan sopivaksi treenille tai sitten, jos menen unenpöpperössä salille, syön määrällisesti pienen, mutta ravintosisällöllisesti tukevan aamiaisen (tarkoittaa käytännössä, että jauhoja peliin) ja näin laatan lentotuntemukset vähenee, kun vatsassa ei ole kauheasti tavaraa.

Kokeile miten rauta liikkuu ilman aamiaista. Sitten miten menee tukevan ja hitaasti imeytyvän iltapalan kanssa. Jos, ei vieläkään niin nestemäistä pikkuhiljaa aamulla, ehkä treenin alussakin vielä. Näin se on onnistunut ihan hyvin sekä täällä, että Thaimaassa ;)

Herään klo 7:00 ja menen salille kello 8:30. Aamupalaksi puuroa ja mehua, treenin jälkeen heti palkkari ja siitä pari tuntia niin syömään kunnon ruoka töissä. Ei oo laatta pahemmin lentäny paitsi kun aloitin hst:n ja olin mitannu 15 toiston sarjapainot vähän yläkanttiin.

Kevyt ja monipuolinen aamiainen (hiukan proteiinijauhoa ja maltoa kannattanee käyttää), joka ehtii sulaa hieman treeniin mennessä. Treenin jälkeen sitten reippaammin palautusta.
Tuollainen treeniaika ei mielestäni ole kovin ihanteellinen, että tunnin kuluttua heräämisestä ja aamiaisesta pitäisi mennä jodlaamaan salille, mutta ilmeisesti aikataulut ei riitä parempaan ratkaisuun.

pevelius sanoi:
illalla hidasta proteiinia ja ehkä loraus öljyä, aamulla palkkari tai proteiinidrinkki. mulla toimii ainakin noin.

Tähän tapaan tälläkin suunnalla, tosin itse en ottaisi aamulla yhtään hiilaria (ei vain sovi minun kropalleni, treeni menee tasan persiilleen, kokeiltu on), vaan pelkästään proteiinia ja öljyä. Ehkä lisäksi kupillinen teetä maitotilkalla, niin johan nousee rauta :)

Mä oon vetänyt aamutreenit aina protujuoman voimilla. Eli heti kun herää, niin proteiinijuoma naamaan ja siitä 30-60 minuutin päästä veivaamaan. Kofeiinitabletit on aika hiton hyvä lisä varsinkin aamuisin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Mä oon vetänyt aamutreenit aina protujuoman voimilla. Eli heti kun herää, niin proteiinijuoma naamaan ja siitä 30-60 minuutin päästä veivaamaan. Kofeiinitabletit on aika hiton hyvä lisä varsinkin aamuisin.
Sama homma mulla ja hyvin toimii. Salin jälkeen sitten palkkari ja noin tunnin päästä palkkarista tuhti aamiainen.

Kiitos neuvoista! Vedin aamulla pari palaa reissaria vatsan täytteeksi ja palkkarin päälle.. suihkussa alko jo nälkä tulla mut treenin jakso vetää hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom