Mitä äidille lahjaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja OPV
  • Aloitettu Aloitettu

OPV

Ikä
49
No niin se äitienpäivä taas kolkuttaa ovella ja äitin muistaminen on taas jäänyt viime tippaan.

Olisko kellään ideoita mitä antaaa äidille lahjaksi?

Kylpylä lahjakortit, kauneushoitolat yms. ravintola syömiset on tullut jo annettua aikaisempina vuosina. Nyt on pääkoppa ihan tyhjä, eli ei ole yhtään lahja ideaa.

Auttakaahan miestä mäessä ja heittäkää vinkkejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AM sanoi:
Ei perse, kyllä saattas äiteen naama venähtää, kun kolmikymppinen äijä itse askartelemansa kortin kiikuttaisi käteen. :D
Senpä takia paketoimaton kirja on sopivan shokeeraamaton.

Ite oon jo vuosikausia tehny niin että äitienpäivänä - tai jos en äitienpäivänä ole päässyt kotiin niin jonain muuna sunnuntaina - oon laittanu ruokaa koko meitin suuren suurelle perheelle (ja kattamiset, jälkien siivoamiset sun muut kuuluvat tietysti tähän mukaan). Äiteen oon hätistäny sauvakävelylle tai jonnekin siksi aikaa. Äitelle itelleen tosin tuntuisi riittävän sekin kun menisi käymään äitienpäivänä.

Tuon ruuanlaittelun lisäksi olen kyllä monesti vienyt jotain josta olen tiennyt äitin tykkäävän. Tänä vuonna en pääse viemään edes itseäni:( . Tai enpä tiiä... jos illalla sunnuntaina ottaiskin ja yllättäis, koettas keretä sittenkin. Vois vaikka leipoo porukoille sämpylää!

AM sanoi:
Ei perse, kyllä saattas äiteen naama venähtää, kun kolmikymppinen äijä itse askartelemansa kortin kiikuttaisi käteen. :D
Mun äiti tykkäis tällasesta ihan varmana ja paljon.( Mutta se onkin melkein yhtä omituinen ku minäkin. Oon äitin tyttö :).)

Itse ajattelin mp3-soittimen antaa että vois musaa kuunnella kun polkee vaikka töihin. Huomannu ite et kaikki hyötyliikunta ja muukin liikunta 10x mielekkäämpää kun hyvä musa soi taustalla :D Vois pistää vaikka Kalle Eläinten Ystävän yheks kappaleeks sinne heh heh

Sehän on ihan siitä kiinni millainen se oma äiti/mummo on. Sen perusteellahan ne lahjat ostetaan, yksilöllisesti, mikä sopii toiselle ei sovi kolmannelle ;)

Itse olen ostanut vähän kaikenlaista. Useina vuosina jotain Arabian tavaraa tai jotain Iittalan juttuja joita äiti on erikseen toivonut [kerännyt sarjoja]. Viime vuonna ostin mökille Marimekon punaisia Unikko-lautasliinoja, punaisen puisen sydämen muotoisen paperipainon kun mutsi tykkää lukea ulkona ja jos tuulee niin iltalehden sivut ei pysy paikoillaan ;), samassa kassissa taisi olla värishampoota ja hoitoainetta ja muotovaahtoa jossakin punaisissa putkiloissa eli idea oli 'punainen kassi hyötykäyttöön'. Tänä vuonna tiedän ettei mutsi tarvi mitään niin ostin sellaisen hauskan teksti t-paidan jossa naseva lausahdus rinnassa painettuna, ideana että kun siellä helteessä hikisenä ja paskaisena ja selkäsärkyisenä istuttelee kukkiansa ja pyörii sormet mullassa niin voi sitten laittaa sen päällensä, sanoma kun kuuluu: Tosi Nainen Ei Valita :lol2:

Jos kukkia aikoo antaa niin leikkokukkia ei välttämättä kannata ostaa kuin kerrostaloon jos sinnekään, kaikki antavat aina ruusuja... Omakotitalo-äideille ja mummeille kivoja lahjoja ovat jotkin sellaiset mitä voi istuttaa maahan, tai ulkona pidettävät ruukkukukat/pienoistomaattipuut jne. Niistä on iloa kauan, ja eivät ainakaan ole 'turhaa roinaa nurkkiin'. Omat kolme vuotta sitten ostamani ruusut kukkivat edelleen mummoni pihassa ja aina se jaksaa olla aiheesta onnellinen ja mainitsee että niitä katsellessa tulee minä mieleen :) :love:

Upeita, keväisiä kukkia (eiiii aina niitä ruusuja):

Hortensia
Hortensia%202.jpg

Sinisiä, valkoisia ja vaalenapunaisia. Etenkin sininen on upea, valkoinen ja vaaleanpunainen tosi herkkiä. Trendikäs. Muutamasta kukasta saa todella näyttävänkokoisen kimpun. Myös ruukkukasvina.

Kielo. Jokohan noita on? Kannattaa poimia itse jos on mahdollisuus. Tulee lisäpisteitä.
kielo.jpg

Orkidea, mielellään ruukussa. (no tämä ei ole mitenkään keväinen).

phalaenopsis.jpg

Ruukun pitää olla läpinäkyvä (orkidea on ilmajuurinen epifyytti)! Kestää kukkivana oikein hoidettuna vaikka pari kuukautta. Ja kukkii seuraavana vuonna uudestaan.

oon ehkä maailmankaikkeuden paskin lahjojen ostaja
mut aattelin sellast kultasta(kullattu)ruusu sellases purkis mikä lie nimi :D
yhes kultakaupas myynnis ja hitnaa 10e

Minä katoin pöydän ja tein kunnon aamupalat pöytään, keitin kahvit ja keräsin valkovuokkoja:) Ajattelin tuoda jotain pientä kivaa laivalta myöskin.:love:

Valkovuokko (Anemone nemorosa)
Kauniin valkoinen ja varmaan tunnetuin keväinen kukkamme kärsii monessa paikassa asutuskeskusten liepeillä liiasta poimimisesta, jota esiintyy varsinkin äitienpäivän aikaan
:curs:

Otin sille saunahatun. On kuulemma semmonen kapine mikä parantaa päänsäryt, verenpaineet ja hoitaa vielä kaiken lisäksi hiuksiaki. Ja sitäpaitsi se näytää typerältä :D

Sähkögrilli parvekkeelle (65€ Prismasta) Ja sitten Kodin Kuvalehden 5kk tilaus (29€) Saa luvan kelevata! :)

Porukalla ostettiin lahjakortti kultasepänliikkeeseen. Sisarusten kanssa sovittiin, että viedään joukolla syömään, joten varasin pöydän kiinalaisesta. Sitten on vielä itse tehty kortti missä on jokaisen kuva koirasta lähtien :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom