Mistä tietää onko lahjoja?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hulkki sanoi:
Ei pidä unohtaa että lahjakkuuttakin on monenlaista. Tietysti se oleellisin lahjakkuus kehonrakennuksen kannalta on juuri se, miten hyvin kroppa ottaa treeniä vastaan ja kasvaa. Usein vain käy niin, että tällaisen fyysisen lahjakkuuden varjossa järjen ja tiedon merkitys aliarvioidaan.

Itse treenasin ensimmäiset 3 vuotta aivan sokkona, tietämättä sen enempää mitä tein. Ruokavaliosta tai levosta en tiennyt mitään; söin mitä nyt milloinkin ja nukuin jos en ollut tietokoneen ääressä koko yötä. Vasta 17-vuotiaana aloin ensimmäistä kertaa ymmärtää myös ravinnon ja levon merkityksen. Tuolloinkaan en kuitenkaan optimoinut ruokavalioa sen kummemmin, pidin vain huolta että söin tarpeeksi proteiinia.

Tällä tavalla päädyin siis 20-vuotiaana kuntoon, joka näkyy viimeisistä ottamistani kuvista sekä VIP-puolen kuvaosiolla että kotisivuillani. Kunto on kireähkö, mutta melkoisen laiha.

Järjen ja tiedon merkitystä illustroi todella hyvin tapaus ZeiZei. Miehellä on jo nyt, 15-vuotiaana, parempi yleistietämys treenistä, ravinnosta ja levosta kuin minulla oli 18-19-vuotiaana. Ei liene sattumaa, että ZeiZei on jo nykyisellään melkoisen miehekkäissä massoissa (180 cm / 90+ kg), ja tulee omaamaan varmasti jo 17-vuotiaana paremman fysiikan kuin minulla oli 20-vuotiaana.

Sekä minulla että ZeiZeillä on todennäköisesti keskitasoa paremmat edellytykset lihasmassan kasvatukseen, mutta meistä kahdesta vain ZeiZei on ollut myös niin järkevä, että on heti alussa ottanut selville ei ainoastaan treenistä, vaan myös muista kehityksen kulmakivistä - ruokavaliosta ja levosta.

Jep kuullostaa tutulta...

ZeiZei on kyllä todella kovassa kunnossa kun kuvia katto ja voima tasot on jo nyt paremmat kuin mulla. Lahjakas jätkä, jolla perusasiat ollut kunnossa jo pitkään-> tulee loistavaa jälkeä kun ikää tulee lisää. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom