jalat sanoi:mutta magnesiumia kun ei saa oikeastaan millään salilla käyttää, niin se siitä.
Mä olen nyt reenannut joitakin kertoja eräällä helsinkiläisellä salilla, missä on periaatteessa mankunkäyttökielto. Käytännössä ei ole tullut sanomista, kun olen käyttänyt sitä mahd. siististi ja nätisti. En pölistele mankkua ympäriinsä, vaan varovaisesti hieraisen käsiin, minne sitä tarvitseekin.
Muualla, missä olen reenannut, ei ole edes periaatteessa ollut mitään mankunkäyttökieltoa, enkä halua mielellään sellaisella salilla reenatakkaan.
Sitä se on alussa, ennenkuin tottuu. Ite rotjaan kosteusvoidetta lähes joka ilta kämmeniin, vähintään reenipäivien iltoina. Pysyy suht hyvässä kunnossa kämmenien iho, vaikka välillä joutuu enimpiä ihokerroksia kaapimaan kynnellä pois. :DJa hanskoilla olisi käyttöä kyllä kun vetää ihan kämmenet rakoille tai siis kuivaa silleen että niillä voi kohta hioa timantteja.
Pointtina se, että mielestäni mankku ja laadukkaat rannesiteet (oon ollut Titanin Titanium siteisiin tyytyväinen) on paljon parempi kombo niin otteen kuin ranteiden tuenkin kannalta, kuin mitkään hanskat. Tosin pakko on myöntää, etten ole vielä tuommoisia kalliita (ja laadukkaita) hanskoja, kuten esim. noi Schiekin, kokeillut. Nää mun Grizzly merkkiset urheiluliikkeestä ostetut ovat ainakin melko surkeat, käytän niitä kämmenen pehmusteen takia dipissä (muuten painaa ikävän kivuliaasti se tanko jotain hermoa kämmenessä), muuten mankkua.
Minkähän ihmeen takia esim. B&K:ssa tai Bodauksessa ei ole ollut varuste- ja lisäravinnetestejä? Esim. reenihanskat voisi ihan hyvin testata, samoin kuin vyöt, reenijalkineet, housut, paidat ja protujauhoista voisi ainakin testissä ottaa huomioon maun, sekoittuvuuden, ravintosisällön ja hinnan. Ovatkohan lehdet niin riippuvaisia mainostajista, että jos jonkun mainostajan tuote todettaisiin testaajien toimesta lehdessä huonoksi, ottaisivat nokkiin ja sen takia ei uskalleta mitään testejä edes järkätä. Entä pystyisikö pakkikselle järkkäämään jotain tämmösiä tuotetestauksia tyyliin TM, HIFI-lehti yms.? Suomen suurimpana foorumina olisi oikea paikka sellaisille. Noh, kunhan heittelen ideoita.