Mistä proteiiniä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Mitä kannattaisi syödä, ettei tule hiilihydraatteja, vaan pelkkiä proteiineja.
Onko totta että proteiini ei imeydy ilman hiilihydraatteja? Mikä olisi hyvä suhde protskuissa ja hiilareissa ? Miten lasketaan kalorikulutus? Olen ensimmäistä kertaa todella polttamassa rasvaa kesäkunnon saamiseksi, ja kovalla dieetillä. Olisiko parempi sittenkin syödä enemmän proteiinejä ja polttaa sitten rasvaa treenin jälkeen kauemmin, kuin että syö liian vähän, ja polttaa treenin jälkeen vain puoli tuntia.
Olisiko jollain hyvää valmista dietti ruokavalio-ohjelmaa. Hiilarit pois ja protskua tilalle :)
Sitten mulle sanottiin että aamulla syö mielummin puuroa ja hedelmiä sokerilitku gainomaxin tilalle... mitä hittoo... en mä haluu mitään hiilareita, vaan protskua :) Gainomax on sellainen palautumisjuoma, joten ajattelin että se olisi aamupalaksi hyvä?
Kiitos jo aiemmista vastauksistanne. Meni vaan se edellinen threadi tonne aloittelijoiden puolelle...

Hyviä proteiinilähteitä maitorahka, raejuusto, kananmuna sekä kaikki lihat, joista vähärasvaisimpia kana ja naudan liha. Possu vähä rasvasempaa.

Neuvoisin syömään jonku verran hiilariaki päivässä.

1 g hiilaria / 4kcal
1 g protskua / 4kcal
1 g rasvaa / 9 kcal
Ei muutaku punnitsemaan ruokia..

Ite oon tehny niin että ku reenaan, reenaan. Aerobiset laitan omille päiville. Ei kannata ainakaan tuntia juosta juoksumatolla punttireenin perään.

Älä ala lipittämään mitään gainomaxeja aamupalaks. Mieluummin puuroo ym. Katoppa sitä gainomax-purkkia. Eiköhän siitäki hiilareita löydy.

Gainomaxit sitte reenin jälkeen.

Muuten ihan jees ludvig, mutta toi lihajuttu menee näin: Naudan liha on rasvaisempaa kuin porsaan liha, koska naudanlihassa rasva on piilossa, lihan sisällä... porsaan lihassa on rasva lihan pinnassa, jonka saa helposti pois veitsellä... Olen ollut kuitenkin 6 vuotta lihatiskillä töissä :D

WhiteDevil sanoi:
Muuten ihan jees ludvig, mutta toi lihajuttu menee näin: Naudan liha on rasvaisempaa kuin porsaan liha, koska naudanlihassa rasva on piilossa, lihan sisällä... porsaan lihassa on rasva lihan pinnassa, jonka saa helposti pois veitsellä... Olen ollut kuitenkin 6 vuotta lihatiskillä töissä :D
Jos oot vieläkin lihatiskillä töissä, niin alappas kantamaan sieltä sisäfilettä itelles ja kavereilles kottikärryittäin. Punainen liha rokkaa!

Joo vieläkin olen... mutta kuka puree ruokkivaa kättä?

Perustelkaa nyt mulle toi puuro! eihän siinä ole muuta kuin kuituja ja hiilareita... paits jos sinne tunkee kanaa sekaan :D

Mikä olis hyvä aamupala? broilerin rinta? Ruoan korvike...? Mulla on tuolla pöntöllinen tuollaista twinfast aterian korviketta...

Syö vaikka lautasellinen puuroo ja purkki rahkaa jälkkäriks. En suosittelis syömään nuita jauheita niin hirveesti. Enemmän perusruokaa.

mitäs jos jätän ton puuron pois, ja vedän sellaisen valion rahkapurkin... ainoo vika että siinä rahkassa on sokeria... :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luin äsken tälläistä:
Aiheuttaako alhainen proteiinimäärä lihasmassan menetystä?
Pienet proteiinimäärät eivät aiheuta oleellista lihaskatoa ensimmäisten päivien aikana, aminohappoja poistuu alkuvaiheessa enimmäkseen maksasta. Proteiinisynteesi hidastuu, mutta samalla antikataboliset mekanismit aktivoituvat, eli myös lihasten hajottamisnopeus hidastuu. Lisäksi proteiinin säästyminen riippuu ratkaisevasti myös saadun energian määrästä.
Jos päivittäinen proteiinin ja energian saanti alittaa minimitarpeen, menetetään lihasmassaa väistämästä puutteen jatkuessa muutamaa päivää pidemmään. Jos proteiinin määrää sen sijaan lisätään ajoissa, pystytään samalla hyödyntämään tilapäisen puutteen aikaansaama antikatabolinen vaikutus.

Jos oikein käsitin, ei tarvi panikoida jos jonain päivänä ruokailut menee vähä heikommin. Jos yleisesti huolehditaan ruokailuista, ei hätää.

Edit:
Lue nyt ainaskin nuo ylläolevat linkit huolella.
Ja voisit muutenkin perehtyä avarakatsesemmin tuohon ruokavalioon.
Aamulla on hyvä saada hiilihydraatteja sekä proteiineja(Ehkä päivän tärkein ateria; eli myös kaloreita olisi suotavaa saada jonkun verran!), kun taas myöhemmin illalla hiilihydraatteja voisi mahdollisimman paljon välttää ja korvata ne rasvalla.

Yhdellä maitorahka purkilla ei pitkälle pötkitä, suosittelen ainakin sen lautasellisen puuroa ja lisäksi sen rahkan tai sitten proteeini drinkin.

Proteiinilisistä järkevin ko. tilanteessa olisi perushera. Ja toki siihen olisi hyvä lisätä hiukan maitoptoskua (imeytyy hitaammin).

Letalis: kiitti sivuista... noista oli apua!

Miksi yritätte tyrkyttää puuroa yms. kun tässä ilmeisesti haetaan ketodiettiiä(ei hiilareita dietti)?? Tai sitten olen ihan pihalla...
Proteiineja saat hyvin
kananmunista, lihasta, kalasta, kanasta, raejuusto, rahka, hera... jos ketoa haet niin reilusti proteiineja ja rasvaa(hyviä) mutta hiilarit alle 50g? päivässä(tästä hiukan vaihtelevaa tietoa liikkeellä 30-100g/pvä)

No kuituja on jokatapauksessa jollain tavalla hankittava..
Ja käsittääkseni oli kyse matalahh. dietistä eikä ketosta..??

:::Ja tuohon ketodieettiin kannattaa varmasti tutustua hetki, ennen kuin siihen ryhtyy:david::::

Mä en kyllä tosta ekasta viestistä tajunnu, että kyseessä olis matalahiilarinen dietti/keto. Varsinkaan kun oli juttua Gainomaxista. No oli mikä "diettityyppi" tahansa, kyllä kuituja pitää saada. Hiilarit pitää ottaa nimeomaan hyvistä lähteistä niin ku puuro eikä jostain sokerilitku-Gainomaxista!!!

Jeps, gainomaksit ja muut hiilarihirviöt kannattaa unohtaa, jos diettaa..
<--En kylläkään tiedä mitä on, mutta tämän ketjun mukaan palautusjuoma, joka ilm. sisältää reippaasti hh:a..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom