Mistä otan ylimääräiset kalorit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nahka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Painan 75kg ja pyrin syömään ainakin 4000kcal päivässä.
Tarvittavat 3000kcal tulee tasaisesti proteiinista/hiilareista/rasvasta.

Onko mitään väliä mistä otan ylimääräiset 1000kcal energiaa, hiilihydraateista vai proteiinista ?

Ja onko 4000kcal päivässä sopiva mun kokoiselle "massakaudella" ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minä ottasin ne ainakin tasaisesti kaikista, eli pari hyvää välipalasettiä vaan mukaan. Tai jos ruokailuja on nyt jo 5-6 kpl, niin sitten vaan jokaseen ateriaan vähän lisäät tavaraa. Minä oon 80 kiloisena pyrkinyt syömään tohon 3500-4000 kcal väliin plussalla ollessa. Tosin nyt syklittelen siten, että 2 vko plussa ja 1 miinusta, silloin ehkä kestää vähän suurempiakin plussamääriä kun toi miinusviikko vähän polttaa läskiä välissä. Mutta kokeilemalla se selviää, jos rupeaa läskiä kertymään niin sitten joko syklittelemään tai vähemmän kaloreita plussalla ollessa. Mutta älä sorru läträämään minkään gainereiden kanssa, niillä ei usein saa muuta kun läskiä. Eli hitaista hiilareista ne hiilarit ja proteiinit sitten vaikka jauhoista jos ei muuta syötävää saa enää mihinkään tungettua.

Zone-sarja -42%
Nahka sanoi:
Tarvittavat 3000kcal tulee tasaisesti proteiinista/hiilareista/rasvasta.

Mitä tuo tarkoittaa? 33% jokaisesta?

Jos on noin niin hitaita hiilareita lisää.

Jos taas suhde on hiilarivoittoinen, ottaisin ylimääräisen rypsäri- tai oliiviöljypullosta.

Lisäproteiinista ei myöskään mielestäni ole haittaa. Ota vaikka 3-4g per painokilo, jos tuntuu siltä.

Laitas tänne tarkka hh/prot/rasva -suhde siitä 3000 kalorista.

Windir sanoi:
Laitas tänne tarkka hh/prot/rasva -suhde siitä 3000 kalorista.

Eiköhän se oo se aika normaali mitä suositellaankin.

Hiilarit --- 5g/kg x 80 = 400g
Proteini -- 2g/kg x 80 = 160g
Rasvat--- 1g/kg x 80 = 80g

Jonkun verran vaihtelee mutta pääsääntöisesti aika lähellä tätä.'
Ajattelin vaan että vedänkö pelkästään proteiiniä ylimääräisenä vai kannattaako esim keittää tummaa makaroonia kunnon satsi johonkin väliin.

Nahka sanoi:
Eiköhän se oo se aika normaali mitä suositellaankin.

Hiilarit --- 5g/kg x 80 = 400g
Proteini -- 2g/kg x 80 = 160g
Rasvat--- 1g/kg x 80 = 80g

Jonkun verran vaihtelee mutta pääsääntöisesti aika lähellä tätä.'
Ajattelin vaan että vedänkö pelkästään proteiiniä ylimääräisenä vai kannattaako esim keittää tummaa makaroonia kunnon satsi johonkin väliin.

Tuossa on mielestäni jo ihan tarpeeksi hiilareita. Lisää proteiinia ehkä 50-70g ja ota loput lisäkalorit rasvasta.

Back
Ylös Bottom