Mistä motivaatiota?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cyb
  • Aloitettu Aloitettu
itellä ei ole nyt pahempia paska kausia ollu ton motivaation suhteen vielä...välistä kyllä syö miestä lähtee puntille koulun jälkeen, mut sitten ku sinne salille pääsee niin taas mennään :hyper: !ja niiku joku tääl sano, et ne muijat ei sais olla motivaation kohottaja..niin kyllä se mulla ainaki potkii kummasti lisäpotkuu jos puntille on sattunu samaan aikaan muutama tytsy treenaamaa ;) vaikken kyllä sen takia asioikseni sinne mene josko siellä niitä olisi...kyllä tärkeintä on se kroppa minkä näkee peilistä ja nousevat voimat..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenien suunnittelu ja tavoitteiden asettelu toimii mulla. Lähinnä diettien ja bulkkien etukäteen jakosottelu ja bulkilla jonkun tavoitepainon asettaminen ja dietillä taas jonkun rasva-% tavoitteen asettaminen. Joskus on toki päiviä että ei napaa sali eikä mikään muukaan, mutta kummasti sitä jaksaa vääntää kun itsensä vie niskasta sinne salille.

Pakkiksen kuvaosio on myös hyvä motivaattori, sieltä näkee kun samankokoiset kaverit kehittyy, niin itsekin haluaa kehittyä mukana. Myös bodailuvideot toimii mulla.

Fabienin tarina on seuraava. Monen monta vuotta tavoitteena on ollut rakentaa hyvä vartalo. Joskus 15-18 vuotiaana se oli sellaista "penkkiuhoamista" eikä ruokapuolesta ollut mitään tietoa. Viimeisen neljän vuoden ajan olen tehnyt uutta tulemista tällä tielläni kohti loistokroppaa.

Vuosi ulkomailla sytytti kipinän, joka tähtäsi timmiin kroppaan, kun paluu suomeen aikanaan koittaisi. Noh, kroppa saatiin kuntoon ja oli intin aika..puoleen vuoteen ei puntin punttia.Ei mitään. Paino putosi 8 kiloa, voimatasoista puhumattakaan.

Noh.Viime heinäkuussa mä päätin. Takaisin puntille ja lopullisesti. Pitkäjänteisyyttä ja huolellista tahkoamista salilla sekä loistavan terveet elämäntavat. Nyt,reilu 4 kk myöhemmin olen kuin uusi ihminen. Fyysinen&henkinen hyvinvointi on käsinkosketeltavaa!

Palaan 15-vuotiaan pojan ajatuksiin...halusin hyvän kropan...tiedän,että sen sain ainoastaan siksi, kun halusin. Ja minähän halusin. En vaan voisi sietää itseäni huonokroppaisena. Siinä minulle syy salimatkoille sekä lumoaville iltalenkeille&aamu-uinneille.

Tämä on ihanaa.

Selkeät tavoitteet ja päättäminen, että niistä ei lipsuta. Itsellä oli vielä viisi vuotta sitten ongelmana se, että menin salille silloin kun huvitti ja silloin jäi treenikertoja väliin kun jonain päivinä ei tosiaan huvittanut. Tällöin se oli helppoa, kun ei ollut tavoitteita. Sitten päätin, että käyn 3 kertaa viikossa ja sillä selvä. Päätös on pitänyt.

Nyt mentiin salille, huvitti vai ei. Monasti on treeni on ollut huono ja on suorastaan ärsyttänyt treenata, mutta enemmän olisi ärsyttänyt, kun olisin rikkonut lupaukseni.

Olkaa rehellisiä itsellenne ja älkää keksikö tekosyitä!

Fabien sanoi:
Palaan 15-vuotiaan pojan ajatuksiin...halusin hyvän kropan...tiedän,että sen sain ainoastaan siksi, kun halusin. Ja minähän halusin. En vaan voisi sietää itseäni huonokroppaisena. Siinä minulle syy salimatkoille sekä lumoaville iltalenkeille&aamu-uinneille.

Tämä on ihanaa.

Sama kuin yllä:

Koulussa olin kiusattu, lihava rillipää, jolla oli huono itsetunto. Sitten yläasteella päätin laihtua ja aloin juoksemaan Pispalan portaita ja käymään silloisella Atleticolla (siitä on jo 11 vuotta, huh huh). Sillä tiellä ollaan. Nyt olen elämäni parhaassa kunnossa oleva rillipää, joka luottaa itseensä.

Nyt lähden juoksemaan HIIT:iä koiran kanssa, sitten saunaan ja lauantai-illan viettoon.

sporteme sanoi:
Koulussa olin kiusattu, lihava rillipää, jolla oli huono itsetunto. Sitten yläasteella päätin laihtua ja aloin juoksemaan Pispalan portaita ja käymään silloisella Atleticolla (siitä on jo 11 vuotta, huh huh). Sillä tiellä ollaan. Nyt olen elämäni parhaassa kunnossa oleva rillipää, joka luottaa itseensä.

On muuten aivan totta. Jos ei muuta, niin lihasten myötä saa todella hyvin itseluottamusta. Vaikken voikkaan muistella niin kuin te, että "silloin joskus", niin silti olen huomannut, että yläasteen aikana tuli itseluottamusta ja itsetuntoa huomattavasti. Enää en kulkenut varjoja pitkin tunnille jne jne.

minä kiitän ja kumarran, kyllähän tuossa jo tuli aikas monta "motivaattoria"... tänään salille.(toivottavasti)
kiitoksia vielä äijille(ja muijille).

Motivaation puute? Mitä se on? Itse joudun kamppailemaan jokaisena lepopäivänä itseni kanssa, etten karkaa salille. Ja tätä on jatkunut jo muutaman vuoden. Voisin lainata vähän motivaatiota jollekin omastani

Mulla on tällä hetkellä sama vaihe kun sulla o_virta. Jossain vaiheessa se motivaatio vain saattaa kadota ja sitten vituttaa. Ja kun sille ei mitään edes mahda se vaan lähtee. Toivottavasti kuitenkin nyt pysyy..! :)

Ite treenaisin mielelläni vaikka 2 kertaa päivässä jos ois aikaa ja se kannattas kehityksen kannalta. Pari vuotta on kulettu eikä loppua näy.

Tosin se motivaatio häviääkin sitten todella nopeasti jos sille päälle sattuu.
Esim. jonkun kivan tytön kanssa tutustuminen voi yhtä äkkiä viedä motivaation vähäksi aikaa kun ei saa asiaa mielestä.

Heh, niin hauskalta kuin se saattaa kuulostaakkin että itse saan motivaatiota siitä kun hiukan mietiskelen vähän aikaa paikoillani että onko minulla mitään muuta parempaa/kehittävämpää tekemistä. Istuakko sitten tietokoneella loputtomalta tuntuvaa intternettiä selaillen tai tietokonepelien parissa iltaa viettäen vai mennäkkö salille rääkkäämään itteänsä. Lopultahan sitä päätyy oikeaan osoitteeseen eli salille mutta silloin tällöin aika saattaa vierähtää niinkin nopeasti että ei ehdi edes ajattelemaan koko asiaa. :)

P.S Onhan sekin mukavaa kun on muitakin naispuolisia henkilöitä kuin oma äiti ketkä kehuvat kuinka miehekkäältä alkaa jo näyttämään :D

Joo, mutta oikeastaan se on vaan tämä: Kun tehään jotain niin tehään jotai mistä on hyötyäkin.

faidra sanoi:
No höh. Korjataan sitten.. Käy puntilla, treenaavat tytöt tykkää. Hulkki sun pitää kaivautua välillä ulos sieltä pesäkolostasi, niin näet että näin se homma menee. :)

Niin mutta tosissaan treenaavathan eivät käy baarissa, he ovat kotona syömässä ja palautumassa. He eivät myöskään juttele salilla, koska treeniin on käytettävä kaikki mahdollinen energia. Näin ollen voidaan päätellä, että treenaavat ihmiset eivät tapaa toisiaan ;)

Rock^ sanoi:
Niin mutta tosissaan treenaavathan eivät käy baarissa, he ovat kotona syömässä ja palautumassa. He eivät myöskään juttele salilla, koska treeniin on käytettävä kaikki mahdollinen energia. Näin ollen voidaan päätellä, että treenaavat ihmiset eivät tapaa toisiaan ;)

Tätä varten on pakkiksen miitit, joista VIPpinä saa olla osallinen :D

Mun mielestä on väärä laji, jos sinne salille on pakko raahautua jonkun typerän tekosyyn varjolla. Ei kai sinne kannata väkisin vääntäytyä, jos mielummin makoilee sohvalla tai on netissä.
Mutta jos on nyt ihan pakko jotain keksiä, niin tee sellainen ohjelma, jossa on treenipäivät aina samat. Paljon vaikeampi luistaa treeneistä, kuin ohjelmalla, jossa lepopäiviä pitää oman fiiliksen mukaan. Kevyet viikot sitten eri asia.
Ite kyllä tosi harvoin on mitään motivaatio-ongelmia ja silloinkin aina tulee sinne salille mentyä. Ja aina kun sinne salille pääsee niin unohtuu ne motivaatio-ongelmat, koska treenaaminen on vaan niin mukavaa. Motivoiva treeniporukka/treenikaveri auttaa myös asiassa.

Jokainen omalla tyylillään sillä itseähän varten sitä salille mennään.
Paras tapa on se oma tapa ja jos jollakin on jotain sitä vastaan niin voi vetää perseen naamaansa ja puhua lisää paskaa.

Kavereiden kehut "sä oot taas kasvanu" nostaa motivaation pilviin asti. Mulla toimii myös se, että vierailen täällä Pakkotoiston foorumilla. Siitä vaan saa kummasti potkua treeneihin :)

Suositut

Back
Ylös Bottom