Mistä motivaatio (läskit veke)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oge
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Oge

viitaten keskusteluut jossa keskusteltiin mistä motivaatiota pitää treeni-motivaatiota:

Miten te dieetillä olevat pidätte motivaatiota yllä ku poltatte läskejä veke, miten pystytte pitämään itsekurin korkealla ja antamaan joskus, hyvällä syyllä ja aiheellisesti periksi suklaalevylle.

Oma tilanteeni on että 3 viikkoa tekemättä mitään, mihin tarvitaan jalkoja (osgood-schlatter) ja 2 viikkoa vielä jälkellä lääkärin ohjetta olla liikkumatta. (=judo, bjj, sulkapallo, jalkareenit, kuntopiiri)

Niin ja n. 4 kiloa tullut että tärinä on käynyt.
Etelän matka kuukauden päästä ja pitäis saada 6 kiloa pois joka on ikuisuusprojekti. 86 -> 80 olisi ensitavoite, 82-83 oli alle kuukausi sitten.

Miten pitää motivaatio dieettiin, tuntuu että puoli kiloa irtokarkkiakin uppoaa helposti ja pari kertaa viikossakin vielä! samoin suklaa viski ja rommi.

Motivaation tärkein ylläpitäjä itselleni on tuo Laihduttaminen for beginners ja siitä tulikin mieleen että olen syönyt puhtaalla laihduttajan omallatunnolla rahkaa ym makroravinnetta lähinnä siis protskua runsaasti sisältäviä tuotteita välipaloina jne, banaani+rahka -sekoitus vie makeannälkää ja täyttääkin vielä mukavasti.

Tässähän tämä ajatusvirta tuli suoraan raakana ja käsittelemättömänä.

Kaikki em. yksinkertaisesti: MITEN?

Meikäläisellä on toiminut ihan hyvin kun olen paukuttanut kalorilaskuriin päivän syömiset ja sitä kautta todennut että jos syön ees ton pienen palan suklaata niin jää kanan rintafile sitten syömättä kun ei ole kaloreissa varaa popsia.

Ja kun kahdesta pahasta pitää valita on tuo suklaa jäänyt sitten pois ja nautin jo siitä että saan yleensäkin syödä oli se sitten mitä tahansa :lol2:

Eli ehdottomasti tarkkaa kirjaa kaloreista ja joka kerta kun tekee karkkia mieli tarkistaa paljonko niitä on kaloreita tänään on jäljellä ja mitä muuta pitäisi vielä syödä.

edit: Ainiin, otatin vielä itsestäni kuvan kun on oikein vatsa täynnä ja pelastusrengas levinnyt, sitä kun katsoo häviää makeannälkä kyllä siihen paikkaan :lol2:

Dieetillä saa näkyviä tuloksia nopeati, joten se on jo ainakin mulla kova sana antamaan motivaatiota. Ja toisaalta sitä mässyäkin voi dieetillä vetää, kunhan sitä ei tee liian usein ja se maistuukin paremmalta kun harvemmin herkuttelee.

Yksi toimiva konsti on se, ettei hanki kotiinsä mitään herkkuja siksi aikaa kun on dieetillä. Harvoin sitä viitsii kauppaan asti raahatua jos jotain tekee mieli, jääkaapille on paljon lyhkäsempi matka. ;)

Ja lienee tuo alkoholikin sellaista kamaa dieetillä, että sen vaikutuksessa on helpompi sitten "sortua" evästelemään vähän mitä sattuu :D

Eli helpotat dieettiä.. itse lopetin jopa saunaoluen ja otin aamulenkin mukaan 6krt/vk

Katso leffa Supersize me.... Se antaa ainakin minulle tiettyä potkua ja estää minua lihomasta liikaa.. Aina kun vituttaa sitten dieetillä, voin katsoa siitä pätkän ja johan homma luistaa:D

Voi kun tietäisi hyvän vastauksen. Itse olen dieetillä ollut ja motivaatiota piti yllä yksinkertaisesti kyllästyminen lievään ylipainoon. Nyt varsinaista ylipainoa ei ole, mutta tarkoitus olisi dieetata normaalipainon sisällä, että saisi läskit pois. Nyt motivaation kehittäminen ei olekaan niin helppoa. Onnistuneet dieetillä olleet voisivat enemmänkin kertoa kokemuksistaan :)

itse pidän kerran viikossa/parissa mässypäivän, päivä, jolloin en katso mitä syön, mut proteiinit pidän sillonki linjas. sillo voi mässytel suklaat, ja mitä tekeekin mieli. paino taas lähteny putoamaan kivasti. olin tos elokuun lopust jonku kuukaude diettaamatta, tuli 4kg hetkes :S appiukon kuuskymppis ruoan jälkee vaaka näytti 77, sillo säikähdin ja päätin et tänää alkaa. =) 71,5 oli eile reenie jälkee, ja alta 70kg mennään! täytyy vaa saada tahti päälle, syödä kun on aika ja reenata. =) kaikesta löytyy se kevyempi vaihtoehto jne. välillä motivaation kans on ongelmia, mut sitku huomaa saaneensa jotain aikaan, nii taas booooost! (tuhosi juuri 250g kalkkunapalvia) huomasin muuten sellaisen mahtavan asian, et kroppa ei oo säästötilas, niinku se enne diettitaukoa tuntu oleva. eli mässypäivää voi siirtää. asiaan voi vaikuttaa se et nostin vähän päivän hiilareit, ku syön töis ruoan ja välipalaks semmose litra purkin niit kevytjugurttei (mansikka&vanilja on niin *kuol*) tähä asti ollu n. 1700kcal/päivä, mut se o reenipäivän liika vähä =) katsotaa ny.

eikä tullu sekava setti. hyvä. tiukkaa linjaa vaa! hengen heikkoutta se vaa o

Suositut

Back
Ylös Bottom