Mistä massaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Exion
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen nyt käynyt salilla jonkin aikaa, ja harrastan aktiivisesti Thainyrkkeilyä. Olen 189cm pitkä ja painan n. 75 kiloa, eli kuten voitte päätellä olen todella laiha. Oon yrittänyt saada massaa syömällä paljon, tekemällä lyhyitä sarjoja ja treenien jälkeen juon proteiini/palautusjuomaa, koska olen melkein jokapäivä joko Treeneissä, tai salilla. Painot nousee ja tekniikka tuntuu paranevan joka kerralla, mutta massaa ei vain tule? Teenkö jotain väärin/onko jotain pomminvarmoja tapoja saada tehokkaasti massaa? Pahoittelen jos jossain valmiina tällainen keskustelu.

Hyvin tavallinen ongelma. Täytyy lisätä ohjelmaan runsaasti leukalihasliikkeitä. Vastuksena liikkeessä käytä laadukasta ruokaa.

Ensimmäisenä tulee mieleen että syötkö oikeasti paljon? Suosittelisin pitämään vaikka viikon ajan tarkkaa kirjaa kaikista syömisistä niin näet että tuleeko niitä kaloreita oikeasti tarpeeksi että sitä massaa voisi kerääntyä. Se on monesti yllätys kun ne sapuskat punnitaan ja ne "todella paljon" syömiset ei olekkaan kovin ihmeellisiä määriä.

No ei tuohon ole tosiaan muuta selitystä kuin että ruokaa liian vähän. Pistä parin päivän esimerkit tänne näytille niin katellaa porukassa mihin väleihin ja mitä lisää.

Ei niitä tartte kalorin tarkkuudella laskea. On täällä senverran monta jamppaa jotka on näiden asioiden kanssa vuosia touhunnut, joten sellainen rehellinen raportti peliin niin saat varmasti ehdotuksia lisätä leukalihastan harjoitusta ohjelmaasi.

Ensimmäisenä tulee mieleen että syötkö oikeasti paljon? Suosittelisin pitämään vaikka viikon ajan tarkkaa kirjaa kaikista syömisistä niin näet että tuleeko niitä kaloreita oikeasti tarpeeksi että sitä massaa voisi kerääntyä. Se on monesti yllätys kun ne sapuskat punnitaan ja ne "todella paljon" syömiset ei olekkaan kovin ihmeellisiä määriä.
Komppaan. Itsekin olin(olen) 187/71 ja ihmettelin kun ei paino nouse millään. Testimielessä laskin kalorit ja päivässä tuli huimat 2100 :face:. Vähän lisää tavaraa nassuun niin lähti painokin ylös.

Otan ensviikolla syömiseni tarkkailuun :) Paljonko ois sellanen optimaalinen ruokamäärä päivässä jos käyn salilla 3 kertaa viikossa ja treeneissä myöskin 3 kertaa?

Kulutusta on kuitenkin paljon, niin lähtisin eka kokeilemaan treenipäivinä jotain lähemmäs 3500 kcal

Seuraamalla painon kehitystä saa sitten säädettyä lisää/vähemmän sen mukaan nouseeko paino liian hitaasti tai nopeasti. Kilo kuussa on hyvä tahti laihalle pojalle. Alussa voi tulla enemmänkin.

Muista myös ruoan laatu. Foorumilta löytyykin sitten paljon juttua bodyravinnosta.

No tohon on nyt vaikea vastata, mutta http://kalorilaskuri.fi ja sitten +500kcal jos sitä massaa haluat. Se on oikeasti vaikea sanoa toisen ihmisen ruuan tarvetta, sillä tossa ylempänä Heibou sanoo olevansa saman pituinen kuin minä ja kilon painavampi, mutta mä syön tällä hetkellä treenipäivinä 3400kcal eikä paino liiku oikein kumpaankaan suuntaan... Helpoin tapa sitten, jos ei sitä ruokaa jaksa enää mussuttaa, on ottaa kalorit nestemäisenä. Teet vaikka jotain pirtelöitä kaurahiutaleita, maitoa, heraa, hedelmää/marjaa, öljyä. Noilla pitäis jo helposti saada 1000kcal pirtelö aikaseks. Tai sitten GOMAD!

E:hidas olin :(

Mitä tarkotat lyhyillä sarjoilla? Massan kasvatukseen 8-12 toistoa on hyvä yläruumiille ja jaloille on hyvä tehdä vaikka 10-20 toistoa. Ite oon tehny jaloille vähintään 12 toistoa, nykyään 14 välillä. Muissa liikkeissä käytännössä aina kymmenen toistoa ja joskus kaksitoista. Paitsi penkissä kaheksan välillä, jos ei oo ketään varmistamassa.

Ja ruokailut tosiaan kuntoon. Proteiinia ja (hyviä) kaloreita tarpeeks.

Lyhyillä sarjoilla tarkotan sitä että yläruumiissa lähes kaikissa liikkeissä yritän pitää sarjat 6-8, korkeintaan 10 toistossa. Jalkojen treenaaminen jääny vähän vähemmälle thainyrkkeilyn takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mäkin tein painonnostoennätykseni dieetillä. Paradoksaalista? Noh, eiköhän nyt kohta saa sen kiinni sitten..

Jalkoja ei kannata missään nimessä vähätellä, päinvastoin, tuollaisessa treenissä niille vahvoille jaloille on ihan oikeasti käyttöä. Reilusti vaan kyykkyjä, mavea, suvea, pohkeita ja kaikkea jalkasettiä peliin.

Ja ruokapuolesta, kalorit kannattaa(täytyy) laskea niin ei tartte selitellä mitään. Mä en osaa nykyään enää syödä ilman mun excel-laskuria, mutta sen ansiosta bulkki pysyy siististi plussalla ja dieetti siististi miinuksella, eikä tule mitään "musta tuntuu että se on nyt hyvä", sitten ollaan bulkilla miinuksilla ja dieetillä plussilla..

Ei kannata niitä sarjapituuksia tuijottaa niin tarkasti. Vaihtelevaa ärsykettä lihakselle, sarjapituudet välillä 1-20 vaikka.

Mitä mieltä ootte muuten treenin jakamisesta eri päiville? Kannattaako jakaa esim. Jalat ja ylävartalo omille päiville, vai vielä laajemmin? Tuosta syömisestä vielä, syön tällä hetkellä niin paljon kun jaksan syödä joka aterialla, niin olisiko tosiaan hyvä idea vetää vaikka välipalojen yhteydessä jotain pirtelöitä mihin sitten sekottaa kaikkea terveellistä ja kerää sillätavalla ylimääräsiä kaloreita?

Kyseessähän on tällöin monijakoinen sarja. Jotkut jakavat treenin 2 osaan, eli esim. joka 2. päivänä kaikelle navan yläpuolella kunnon runtua ja joka 2. päivälle navan alapuolelle. Sitten on useampijakoisia, jossa yritetään ryhmittää treeniä siten, että peräkkäisinä päivinä eivät samat lihakset rasittuisi koskaan, esim. maanantaina olkapäät ja kädet, tiistaina jalat, jne. Ääripäänä on sitten se, että jaetaan esim. keho seitsemään ryhmään (olkapäät, kädet, rinnat, vatsat, jalat, yläselkä, alaselkä) ja tehdään kunakin päivänä ihan *tusti eristäviä sekä vähäsen massaliikkeitä kyseiselle lihasryhmälle tyyliin german volume training, esim. maanantaina 10 settiä pystäreitä, vipunostoja ja tällaista sillä tavalla, että ko. lihasryhmä on about kosketusarka, ja sitten olkapäitä ei vahingossakaan rasiteta ennen seuraavaa maanantaita. Kokeilemalla löytää itselleen parhaan treenin, itse teen 3-4x viikossa nuo kaikki lihasryhmät eli periaatteessa arskan g6 ja siihen maastaveto vielä päälle. Volume training-tyylistä runtua kokeilin antaa tisseille viime viikolla ja polte ja pumppi oli kyllä ihan ennen kokematonta, eli kun olette päässeet vauhtiin salitreenin kanssa, niin kokeilkaa ihan röyhkeän rohkeasti kaikkia ääripäitä pitkistä sarjoista parin toiston voimailusarjoihin ja parista sarjasta sinne kymmeneen sarjaan, jne.

Noita sarjapituuksia ja painoja ei kannata tuijottaa ihan hirveän tarkasti, en itsekään noudata omia ohjeitani (:D) mutta idea on hakea sitä proggressiota juuri sen kautta, että kun se 12 menee, niin lisää rautaa. Muuten käy sillä tavalla, että jos ei etenkään pidä treenipäiväkirjaa, niin treeneissä tapahtuvan variaation puute eliminoi maksimaalisen lihaskasvun ja -kehityksen.

Ite saanut puolenvuoden aikana 69-83kg:seen rasvaprossan pysyen about samana ja mulla on sama ongelma, että joudun kuluttaa kuntosalin ulkopuolella todella paljon kaloreita, ehkä 4k kcal.

1. Teen raskaita liikkeitä salilla kovilla painoilla käyn vaan 3-4x viikossa. ite en tee yli 30 minsaa treeniä. Palautukset/toistot sopivana, että ei tarvi hikoilla ja kuluttaa enemmän. Jos paikat vielä kipeänä, pidä päivän vapaata. En mee salilla runkuttaa 5 kilon käsipainoilla tai polkee pyörää. Joka treeni täysiä.
2. Syön 2 tunnin välein sopivasti, että saan 4k päivän aikana. Lasken vain, että protsku ylittää 200g ja kalorit ylittyy 4k. en muuta. Kerran laske kalorit ja sen jälkeen ei tarvi enää. Tiedät paljonko grammaa kutakin tuotetta tarvii syödä muistista.

Back
Ylös Bottom