Mistä luottotietonsa menettäneelle matkavakuutus?

Kuulin, että kaverini on lähdössä maanantaina kuukaudeksi Thaimaahan ja selvisi ettei kaverilla ole mitään matkavakuutusta. Luottotiedot on mennyt joku pari vuotta sitten ja kuulema Pohjola eikä IF suostunut myöntämään kertamatkavakuutusta sillä perusteella. En ole ennen tiennytkään, että määräaikaisten vakuutusten saaminen voisi olla kiinni luottotiedoista?! Ei kuulema saanut vaikka maksuhan tapahtuu etukäteen. Olen ollut siinä uskossa, että toistaiseksi voimassaolevia vakuutuksia (koti-, kasko-, tapaturma. jen.) on vaikea saada, jos luottotiedon on menneet, mutta että ei edes määräaikaista matkavakuutusta saa on mielestäni jotain perin outoa...

Elikkä löytyykö keneltäkään tietoa mistä kaveri saisi tähän hätään hommattua jokin näköisen matkavakuutuksen matkalleen? Voisinko esim minä mennä ottamaan vakuutuksen omiin nimiin ja vakuutetuksi kaverini? Aikaahan hommalle on vain muutama päivä, eli todennäköisesti jokin nettipalvelu voisi olla kätevä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinäänsä mielenkiintoista, kun eilen tuli juuri ohjelma ja siinä mainittiin, että etukäteen maksamalla kyllä saa vakuutuksen otettua vaikka luottotiedot olisi mennytkin.

Kavereille sitä aina sattuu ja tapahtuu. :D

No enivei, en oikein jaksa uskoa että kaveriltasi olisi koskaan kertamatkavakuutusta evätty koska siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Kyllä vakuutusyhtiöt myöntävät koti-, kasko- ym. vakuutuksiakin maksuhäiriöisille, mutta vaativat näiltä usein koko vuosimaksun etukäteen. Netistä hankittu kertamatkavakuutushan maksetaan joka tapauksessa kokonaan etukäteen vakuutuksen ottamisen yhteydessä. En itse asiassa edes usko että noita hakemuksia kukaan siellä vakuutusyhtiön päässä sen kummemmin käsittelee.

Jos siis olisin kaverisi tilanteessa niin etsisin netistä halvimman yhtiön ja hankkisin vakuutuksen ihan omiin nimiini. On vähän vaikea kuvitella, että jonkun vakuutusyhtiön intressissä olisi lähteä tuossa vaiheessa palauttamaan jo saatuja rahoja. Voittoa ne yrittävät tehdä, kyllä niille raha kelpaa.

Tässä ahkeran googletuksen avulla löysin varsin hyvän vaihtoehdon http://www.worldnomads.com/ Tosi hyvät kattavuudet ja hintakin oli 5 viikolle 63€. Erikoisuutena vielä se, että vakuutuksen voi ottaa jo matkalla ollessaan ja myös jatkaa sitä, jos matka venähtää. Suomalaisilla yhtiöillä se ei taida onnistua.

Kavereille sitä aina sattuu ja tapahtuu. :D

No enivei, en oikein jaksa uskoa että kaveriltasi olisi koskaan kertamatkavakuutusta evätty koska siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Kyllä vakuutusyhtiöt myöntävät koti-, kasko- ym. vakuutuksiakin maksuhäiriöisille, mutta vaativat näiltä usein koko vuosimaksun etukäteen. Netistä hankittu kertamatkavakuutushan maksetaan joka tapauksessa kokonaan etukäteen vakuutuksen ottamisen yhteydessä. En itse asiassa edes usko että noita hakemuksia kukaan siellä vakuutusyhtiön päässä sen kummemmin käsittelee.

Jos siis olisin kaverisi tilanteessa niin etsisin netistä halvimman yhtiön ja hankkisin vakuutuksen ihan omiin nimiini. On vähän vaikea kuvitella, että jonkun vakuutusyhtiön intressissä olisi lähteä tuossa vaiheessa palauttamaan jo saatuja rahoja. Voittoa ne yrittävät tehdä, kyllä niille raha kelpaa.

No näin mulle väitti äsken puhelimessa ettei myönnetty vaikka konttorissa kävi asiaa kysymässä. Olisikohan jotain laskuja pystyssä tms. jotain mitä ei kertonut?

No näin mulle väitti äsken puhelimessa ettei myönnetty vaikka konttorissa kävi asiaa kysymässä. Olisikohan jotain laskuja pystyssä tms. jotain mitä ei kertonut?

Se, että on laskuja pystyssä ei varmasti vaikuta asiaan jos maksu kerran maksetaan etukäteen. Ainoa vakuutuksen myöntämisen este voisi mielestäni olla se, että tällä kaverillasi on vakuutusyhtiön tiedoissa jokin muu häiriömerkintä, tyyliin yrittänyt joskus vakuutuspetosta tms. Tuollainen tietty voi johtaa siihen ettei asiakkaalle myönnetä mitään vakuutuksia vaikka maksaisi ne etukäteen.

Enpä ole minäkään moisesta kuullut, vaikka luottotietonsa menettäneen kanssa olen matkoillakin ollut. Se eurooppalaisen matkavakuutus puolestaan ei kai vastaa tavallista matkavakuutusta, muistaakseni siinä on ideana se, että pääsee hoitoon oli sitten missä tahansa päin - Eurooppaa.

Onko tällä kaverilla avopuolisoa tai peräti aviopuolisoa? Itselläni on sellainen vakuutus, että avopuoliso kuluu sen piiriin myös matkavakuutuksen osalta. (Kai.)

Onkohan se luottohäiriömerkintä tullut jostain ongelmista juuri vakuutusten kanssa? Onko sellainen mahdollistakaan? Luulisi että silloin - jos siis on jättänyt laskut maksamatta - vain yksi vakuutusyhtiö ns. bannaisi asiakkaansa.

EDIT: Sekoitin tuon eurooppalaisen matkavakuutuksen eurooppalaisen sairaanhoitokorttiin :D. Tosiaan tuon eurooppalaisen matkavakuutuksen voi netistä tilata, tosin kyllähän ne nyt siellä silti voivat luottotiedot tarkistaa.

Enpä ole minäkään moisesta kuullut, vaikka luottotietonsa menettäneen kanssa olen matkoillakin ollut. Se eurooppalaisen matkavakuutus puolestaan ei kai vastaa tavallista matkavakuutusta, muistaakseni siinä on ideana se, että pääsee hoitoon oli sitten missä tahansa päin - Eurooppaa.

Onko tällä kaverilla avopuolisoa tai peräti aviopuolisoa? Itselläni on sellainen vakuutus, että avopuoliso kuluu sen piiriin myös matkavakuutuksen osalta. (Kai.)

Onkohan se luottohäiriömerkintä tullut jostain ongelmista juuri vakuutusten kanssa? Onko sellainen mahdollistakaan? Luulisi että silloin - jos siis on jättänyt laskut maksamatta - vain yksi vakuutusyhtiö ns. bannaisi asiakkaansa.

EDIT: Sekoitin tuon eurooppalaisen matkavakuutuksen eurooppalaisen sairaanhoitokorttiin :D. Tosiaan tuon eurooppalaisen matkavakuutuksen voi netistä tilata, tosin kyllähän ne nyt siellä silti voivat luottotiedot tarkistaa.

Veljeni otti viimeksi viime kesänä Nordean kautta ton eurooppalaisen vakuutuksen. Matkusti intiaan. Ei tarkasta, mitään. Maksat samalla, kun teet vakuutuksen.
Veljellä siis ei ole luottotiedot kunnossa.

Ei saa vakuutusta jos kyseiseen yhtiöön laskuja maksamatta

Ei meinaan saa. Yritin joskus aikanaan saada ifiltä matkavakuutusta, ei tippunu ku olin auton vakuutuksia piikissä. No onneks tajusin sitten soittaa ykkös vakuutusyhtiöön eli lähivakuutukseen ja hoidin itelle nuoriso, koti ja jatkuvan matkavakuutuksen samaan pakettiin. Oli muuten edullisin ku kilpailutin.

Joidenkin liittojen kautta tulee matkavakuutus kylkiäisenä. Samoin monien luottokorttien (auttaa varmasti jos luottotiedot mennyttä :D )

Eivät myöntäneet Nordeassa, Pohjolassa tai If-yhtiössä kertaluonteista matkavakuusta lainkaan maksuhäiriömerkinnän vuoksi. Ei onnistu vaikka maksaisi etukäteen. Pitää metsästää toisaalta. Hankaloittaa kyllä viisumin saantia, johon pakollisena voimassaoleva matkavakuutus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom