Mistä lihasepätasapaino johtuu?

Kokeilin eilen kotibodarin uraa ja huomasin aika ison lihasepätasapainon hartioissa.
Edestä katsottuna vasen epäkäs on huomattavasti isompi kuin oikea, ja samoin vasen takaolkapää on isompi kuin oikea...

Mistä tämä johtuu??
Mietin, että voiko mavella olla osuutta asiaan???ristiote??
Tosin tein sitäkin remmeillä pitkän aikaa kämmenet samoin päin...
Jalkojen pituusero mulla korjattiin tukipohjallisilla n.vuosi sitten ja mietinkin, että onko keho vain sitä ennen kuormittunut enempi vasemmalta puolelta???
Oikea jalka oli siis n.1.5cm lyhempi kuin vasen..tai onhan se vieläkin..mutta enivei..

Mitenkä ton lihasepätasapainon saa korjattua???

Mike sanoi:
Epätasapainon korjaus vie todella rasittavan pitkän aikaa. Sun pitää vain vaihtaa mave myötäotteeseen tai tiputtaa liike kokonaan pois. Keskity selkäliikkeissä vetämään enemmän heikommalla puolella.

Entä jos vaihdan ristiotteen toisinpäin???

hunter killer sanoi:
Entä jos vaihdan ristiotteen toisinpäin???

Yllättäen vedän taas Virtasen Jarmon nimen esiin..Mutta kyseinen herrahan suositteli,että mave treenissä kannattaa vetää lämmittely ja jäähdyttelysarjat sillä "huonommalla" ristiotteella.juuri tuon epätasapainon takia.
Vai olikohan se Malisen Hannu?No joku mestari kuitenkin:D

Juu ja RRKalle suosittelee myös:) Vedän aina joko myötäotteella tai huonommalla otteella suurimman osan sarjoista.

Ja kiinnitä huomiota myös arkielämän askareisiin. Eli älä kanna esim. kauppakasseja aina samalla kädellä jne jne.

Kahta en vaihda: ristiotetta ja turun sinappia.

Ei vaineskaan. Itse käytän myötäotetta usein lämppäreissä ja ristiote sitten yli 85%:n rautoihin. Pitääpä tutkailla tilannetta.

Tämähän tässä nyt ihmetyttääkin: Olen vetänyt monta vuotta pelkällä myötäotteella, mutta viime aikoina siis ristiotteella ja silti homma on mennyt tähän pisteeseen..hmm..onkohan syypää sittenkään tuo mave???:curs:

Gangst3ri sanoi:
Mitens ku ikuna ei oo mavee vetäny ja vasen latsi isompi?
Ootko tehny selkä-treenissä yhdenkäden liikkeitä? Voi olla mahdollista, että olet tehnyt toisen puolen paremmalla tekniikalla.

Kyllä itsellä tuntuisi loogiselta jättää se tutumpi ristiote joksikin aikaa kokonaan rauhaan, jos mavea on tottunut jommalla kummalla tekemään.. Luulisi että se epätasapaino tällä lähtisi korjautumaan? Rupeaisi sitten vaihtelemaan kun se on kunnossa..

NGV sanoi:
Unleash the beast with in..:rock:

Onko se englanti nyt niin hieno kieli, että sitä pitää joka helvetin postiin tunkea :jahas:

Desert sanoi:
Ootko tehny selkä-treenissä yhdenkäden liikkeitä? Voi olla mahdollista, että olet tehnyt toisen puolen paremmalla tekniikalla.

En ole.
Kulmasoutua, alataljasoutua, leukoja ylätaljassa, norm. ylätaljaa ja sit leukoja runkku-otteella vetäny. Kaikissa kummatkin puolet samaan aikaan.

Ei se ero häirittevästi päälle näy. Edestäpäin ku peilistä katto ni vähä toinen isompi. Ihmetelly vaan mistä johtuu.

muuten huntteri kumminpäin sulla on tuo paremmanpuolen käsi ristiotteessa?? esim. jos se on vastaotteessa niin tekis maven molemmat kädet vastaotteella ja kehitys olisi huimaa :D

muuten gängsta: voiko olla ettet vain osaisi jännittää toista latsiasi niin hyvin??

Itse huomasin tuossa parikymppisenä että toinen jalka on isompi kuin toinen. Huomasin kun ahdisti farkut. Sitten huomasin että enhän minä tee sillä heikommalla jalalla oieastaan mitään, esim istumasta kun nousi niin nousin oikean jalan avulla. Eli sen isomman siis. Ja vaikka olen yli kymmenen vuotta nyt harjoitellut tekemään asioita enemmän tuolla vasurilla niin eipä se juurikaan ole ainakaan kokoa kasvanut, mutta hieman ehkä vahvistunut. Jotkut asiat sujuu nyt jopa paremmin tällä pienemmällä jalalla.
Selkä taas minulla on epätasapainossa (ylä-ala suunnassa, ei vasen-oikea) aikoinaan tehdyn salitreenin tuloksena... vaihtoehtoja on siis monia.
Ja tuota jalkaa yritin salillakin treenata isommaksi tuloksetta. Hassua tässä on ehkä se että olen vasenkätinen, ja vasen käsi on pienempi mutta vahvempi. (kokoero tosin ei ole iso niinkuin jaloissa).

anticube sanoi:
Onko se englanti nyt niin hieno kieli, että sitä pitää joka helvetin postiin tunkea :jahas:
IMO on todellakin. Ajattelen usein asioita englaniksi ja se on niin hieno kiele ja kaikenlisäksi helppo. Tosin olen asunut about 5 vuotta elämästäni Intiassa joten sieltähän tuo englanin kieli on peräisin, tosin osaan tuhat kertaa paremmin puhua, ymmärtää ja lukea englantia kuin kirjoittaa, opettaja sanoi, että jos osaisit kirjoittaa kaikki sanat oikein, niin antaisin sulle 10, mutta et osaa..:itku:

Back
Ylös Bottom