Mistä kunnon vakuutus..

Tähän asti olen pärjäillyt ilman vakuutuksia (ihme kyllä)..Mutta nyt kun on tuota maallista mammonaa kertynyt aika tavalla niin pitäisi kunnon vakuutukset saada..Lisäksi eilisen olkapää-seikkailun takia on vähän aihetta jo miettiä vakuutustakin..Moni tuttu on kehunut if:iä..moni pohjolaa..

Mutta millaisia kokemuksia teillä on..?

Varmaankin pitäisi ottaa samalla sekä kunnon henki- ja kotivakuutus..

Tietenkin jos on antaa esimerkkiä hintavertailusta esim.netissä niin olisin kiitollinen..

mutta nyt pitää lähteä lääkärin luokse itkemään vaivojaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
If on ainakin täysin paska. Ite oon tapellu niitten kanssa tapaturmavakuutuksen korvauksista oikeudessa asti. Voitin kyllä jutun mutta kaikkineensa meni reilu kaks vuotta ennen kun sain korvaukset. :curs:

amf sanoi:
If on ainakin täysin paska. Ite oon tapellu niitten kanssa tapaturmavakuutuksen korvauksista oikeudessa asti. Voitin kyllä jutun mutta kaikkineensa meni reilu kaks vuotta ennen kun sain korvaukset. :curs:

Kaksi vuotta on pitkä aika..taitavat tuo vakuutusfirmat olla aika kusipäitä, jos sille päälle sattuvat..
Eli if tipahtaa pois laskuista..kävin lääkärin jälkeen fenniassa ja ainakin hyvää palvelua siellä sain..Eli yksi varteenotettava vaihtoehto on toi fennia..

lääkäri vielä murjoi tuota kättä aika tavalla..ei lienee ollut sittenkään vielä kunnolla paikoillaan..

Huomenna käyn jokatapauksessa hankkimassa vakuutuksen..ja aika vahvoilla on tuo fennia..ellei jollakulla ole siitä pahaa sanottavaa..?

Yksittäisten vakuutusyhtiöiden huonoudet ovat yksittäistapauksia, eikä mikään vakuutusyhtiö yksinkertaisesti voi noudattaa mitään "emme korvaa mitään" -runkkulinjaa, vaikkakin vakuutusyhtiöiden intressi on korvata niin vähän korvauksia kuin ikinä mahdollista. Itselläni on esim IF:stä pääsääntöisesti hyviä kokemuksia. Vapaaehtoista sairausvakuutusta ottaessa vitutti, kun papereihin laitettiin korvausrajoitteeksi nenän sivuonteloiden sairaudet, koska olen sairastanut poskiontelotulehduksia 1-3 krt vuodessa viimeisen muutaman vuoden ajan. Toisaalta sekin on ihan ymmärrettävää, että vakuutusyhtiö ei sitoudu korvaamaan jo tavallaan olemassaolevan sairauden hoitokuluja.

Mental Pain sanoi:
Kaksi vuotta on pitkä aika..taitavat tuo vakuutusfirmat olla aika kusipäitä, jos sille päälle sattuvat..
Eli if tipahtaa pois laskuista..kävin lääkärin jälkeen fenniassa ja ainakin hyvää palvelua siellä sain..Eli yksi varteenotettava vaihtoehto on toi fennia..
Tällä perusteella jos tiputtelet vakuutusyhtiöitä pois laskuista et voi ottaa vakuutusta mistään yhtiöstä. Voin vakuuttaa, ettei sellaista vakuutusyhtiöitä löydy mistä jollakin ei olisi pahaa sanottavaa.

Itselläni taas if:ssä on skulannut asiat vallan mainiosti. Vahinkoilmoituksen olen joko soittanut tai tehnyt netissä, tämän jälkeen ovat lähettäneet paperit allekirjoitettavaksi ja rahat ovat tulleet tilille n. viikon kuluessa allekirjoituksesta.

Tomi sanoi:
Yksittäisten vakuutusyhtiöiden huonoudet ovat yksittäistapauksia, eikä mikään vakuutusyhtiö yksinkertaisesti voi noudattaa mitään "emme korvaa mitään" -runkkulinjaa

Tää pitää ihan täysin paikkaansa ja varmasti jokaisesta vakuutusyhtiöstä on jollakin valittamista. Mulla se vaan sattu olemaan If. Tuskimpa siis yksittäisen mielipiteen/tapauksen takia kannattaa mitään jättää sivuun jos firma muuten tuntuu itelleen sopivalta.

Mental Pain sanoi:
Tähän asti olen pärjäillyt ilman vakuutuksia (ihme kyllä)..Mutta nyt kun on tuota maallista mammonaa kertynyt aika tavalla niin pitäisi kunnon vakuutukset saada..Lisäksi eilisen olkapää-seikkailun takia on vähän aihetta jo miettiä vakuutustakin..Moni tuttu on kehunut if:iä..moni pohjolaa..

Jokunen vuosi sitten päivitin Pohjolassa vakuutukseni ja tein myös vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Myyjän kanssa keskustelin sen kattavuudesta ja hän lupasi sen toimivan myös jos loukkaisin itseni esim. kuntosalilla.
Yllätys oli kun "onnettomuus" salilla tapahtui muutama kuukausi myöhemmin ja tarvitsin maksusitoumusta pikaisesti leikkausta varten. Yhtiö kieltäytyi korvauksista koska olin käyttänyt painoja kuntosaliharjoittelussa. Kilon painokin jo riittää heidän mielestään... Vakuutuskäsittelijä oli samaa mieltä kanssani, ettei tuollainen perustelu ole oikein, mutta kun pyysin hänen lausuntoaan kirjallisena, niin vaihtui ääni kellossa...
Leikkauksen maksoin omasta pussista n. 1600 euroa-kelan korvaus.
Kun otin yhteyttä vakuutuksen myyjään, hän vain sanoi ettei heillä ollut tietoa moisista painorajoituksista (1 kg) ja siinä kaikki.
Olin siinä tilanteessa sen verran väsynyt etten jaksanut käydä taistoon vakuutusyhtiötä vastaan.... :curs: :curs: :curs:

RANKAISIJA sanoi:
Jokunen vuosi sitten päivitin Pohjolassa vakuutukseni ja tein myös vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Myyjän kanssa keskustelin sen kattavuudesta ja hän lupasi sen toimivan myös jos loukkaisin itseni esim. kuntosalilla.
Yllätys oli kun "onnettomuus" salilla tapahtui muutama kuukausi myöhemmin ja tarvitsin maksusitoumusta pikaisesti leikkausta varten. Yhtiö kieltäytyi korvauksista koska olin käyttänyt painoja kuntosaliharjoittelussa. Kilon painokin jo riittää heidän mielestään...
Järjetöntä toimintaa Pohjolalta. Ainakin IF:n pykälien mukaan kuntosaliharjoittelu ja siinä loukkaantuminen on "sallittua", (ehkä ei silti toivottavaa) mutta kilpailutasolla lajiaan harrastavat asiakkaat joutuvat ottamaan erikseen kalliimman vakuutuksen. Harrastelijabodarit ovat siis IF:n pykälien mukaan vakuutettuja, eikä mitään nostorajoituksia tai muita idioottimaisuuksia ole.

Tomi sanoi:
Vapaaehtoista sairausvakuutusta ottaessa vitutti, kun papereihin laitettiin korvausrajoitteeksi nenän sivuonteloiden sairaudet, koska olen sairastanut poskiontelotulehduksia 1-3 krt vuodessa viimeisen muutaman vuoden ajan. Toisaalta sekin on ihan ymmärrettävää, että vakuutusyhtiö ei sitoudu korvaamaan jo tavallaan olemassaolevan sairauden hoitokuluja.

Noita rajoituksia voidaan sinne laittaa jälkikäätenkin eli vasta silloin, kun olet korvausta hakemassa. Tällöin asia otetaan uudestaan pöydälle ja tutkitaan vanhoja potilastietoja antamasi valtuutuksen nojalla. Allekirjoittaneelle tehtiin näin, kun polveen oli joskus laitettu kortisonia (yhden kerran), jonka perustella polvivamman hoito evättiin ja asiasta tehtiin pysyvä rajoite. Eikä jaksanut tapella tuulimyllyjä vastaan, pienestä summasta tuolloin oli kyse. Isommassa jutussa ehkä olisinkinm mutta turhaan todennäköisesti.

Samoin ylipaino voidaan laittaa pysyväksi rajoitteeksi, vaikka kuinka lääkäri tarkastuskäynnillä laittaisikin papereihin, että rasvaprosentti alhainen. En voi kuin kuvitella, mitä ylipainon perusteella voidaan jättää korvaamatta. Hieman leveäasti ajateltuna kaikki oikeastaan.. Kaikkeenhan se kuitenkin SAATTAA vaikuttaa.

Joissakin tapaturmavakuutuksissa ehdoissa on kirjoitettu, että korvataan laitteilla sattuneet vammat, ei vapailla painoilla sattuneita. En muista onko näin suoraan sanottu, mutta sinne päin. Ja on toiminut ainakin tutuillani, ei omaa kokemusta. Yhtiönä If tai Pohjola, en muista kumpi.

Ainakin yhdessä vaiheessa If-vakuutusyhtiöllä tuntui olevan tapana jaella muita vaikuutusyhtiöitä tiheämpään kielteisiä korvauspäätöksiä.
Omatkin kokemukset tukevat tätä ja yksi valitus on vetämässä.

Jotain voi päätellä ainakin Kuluttajien vakuutustoimiston ja Vakuutuslautakunnan vuosikertomuksista, joissa on tilastot annetuista lausunnoista.
Siellä se If tuntuu olevan joka vuosi kärjessä.

Muutenkin kannattaa käyttää vähän aikaa eri vakuutusyhtiöiden vertailuun ja kilpailuttamiseen. Selviää ne vakuutusehtojen kiemurat ja samalla voi säästää vuositasolla paljonkin rahaa.

Esim. If:n vakuutustarjous prätkään oli 61 % kalliimpi mitä halvin tarjous.

RANKAISIJA sanoi:
Olin siinä tilanteessa sen verran väsynyt etten jaksanut käydä taistoon vakuutusyhtiötä vastaan.... :curs: :curs: :curs:

Ota heti yhteys kuluttajien vakuutustoimistoon, uskon että sinulla on vielä mahdollisuuksia saada maksamasi kulut takaisin. Jos kyseessä on oman kunnon ylläpitämiseen- tai parantemiseen liittyvät saliharjoittelu niin pääsääntöisesti tapaturmavakuutukset kyllä korvaa.

Siis olen itsekin ollut todistamassa pitkäkestoista vakuutusyhtiön kusipäisyyttä ja pilkunviilausta..oman äitini vierellä..silloin piti kyllä ihan ihmetellä miten sairas ihmisen pitää oikein olla että saa korvauksia..siis vakuutusyhtiön mielestä..Äitini jäi vaille minkäänlaisia korvauksia kun joutui työkyvyttömäksi lääkäreiden osaamattomuuden takia..vakuutus ei korvannut leikkauksia/tutkimuksia koska lääkärit olivat pistäneet lappuihin ettei niitä tarvita..eikä äidilläni ole enää rahaa taistella omiaan takaisin..Tämä siis If-vakuutusyhtiössä..

Siis tutuilla on ollut if-vakuutus..koska heillä on ollut koira ja kyseinen vakuutusyhtiö on ollut paras vaihtoehto siihen..sattumalta minullakin on koira ja emäntä haluaa if:n kaikki vakuutukset..Onneksi minä maksavana osapuolena pystyn jotain sanomaan..

Fennialla ainakin luvattiin että korvaavat kaikki salilla tulevat vahingot..Lieneekö vain tätä kuuluisaa asiakkaalle puhumista jossa luvataan kaikkea vähän liikaa..

Pitänee käydä huomenna vielä kierroksella..Minä onneksi pääsin pelkällä säikähdyksellä tämän olkapään kanssa..

Sori ainakin osittainen :offtopic:

Ei kannata tehdä päätöstä ainakaan pelkästään mukavan vakuutusmyyjän perusteella, vaan perehtyä niihin vakuutusehtoihin mitä korvataan ja mitä ei. En sano että myyjät tahallaan johtaisivat harhaan, mutta vakuutusyhtiöillä on useita erityyppisiä vakuutuslajeja, joten myyjä/asiamies ei välttämättä hallitse kaikkien vakuutusten yksityiskohtia. Nämä "mukavat tyypit" kun eivät kuitenkaan tee niitä korvauspäätöksiä.

Itselläni on Tapiolasa kaikki vakuutukset ja voin sanoa, että ei ole ollut mitään valittamista korvauspolitiikan suhteen! Vakuutuksina on vapaaehtoinen sairaskuluvakuutus, tapaturmavakuutus, koti- ja irtaimistovakuutus , pysyvä matkavakuutus, Täys kasko...olikohan jotain muuta..?:D Kumminkin, Tapiola on korvannut jokaikisen sinne laittamani vakutustapahtuman. Esim. Ateenassa selkä venähti/noidannuoli--> soitto tapiolaan ja he sanoivat lääkärin/sairalan mihin mennä ja he maksavat kaikki. Kaikki pikku flunssista lähtien olen käynyt Mehiläisessä/Diacorissa hoidattamassa ja kaikki korvattu! UUtenavuotena skumppapullo lävähti käteen ja tuli syvähaava+hermovaurio+jännevaurio Tapiola on korvannut kaiken leikkauksesta 170€:a/kerta lääkärikäynteihin. Paras juttu Tapiolassa on vielä se, että sun ei tartte ite maksaa sitä laskua ollenkaan vaan otat laskun lääkärista ja toimitat Tapiolaan niin ne hoitaa. Ei tartte sitoa omia rahoja kiinni!! :rock:

Plussana voi vielä sanoa, että vakuutusmaksut eivät päätä huimaa. Ainakin henk.koht ovat tulleet moninkertaisesti takaisin!

Vakuutuksiin liittyen haluisin kysyä, että mistä sais hinta/laatu-suhteiltaan halvimmalla viikon matkavakuutuksen? Bulgariaan Sunny Beachille pääsykokeiden jälkeen :kippis1:

Omassa lähipiirissä on ihmisiä töissä vakuutusyhtiöissä (Pohjola, If ja Tapiola), ja mitä nyt asioista on keskusteltu, niin yksityisten kannattaa vakuuttaa ensisijaisesti Tapiolassa. Itellä oli sairausvakuutus Tapiolasta, ja hyvin korvattiin kaikki kulut. Nyt on tosin kaikki vakuutukset Pohjolassa, ja hyvin sieltä on myös kaikki korvattu mitä on pyydetty. Ajoin mm. muutama vuosi sitten auton lunariin, sain erittäin hyvät rahat ja Super Kaskon ollessa kyseessä, myös täydet keskeytyskorvaukset. If:istä ei ole henk.koht. kokemuksia, mutta tuskin ainakaan ratkaisevasti huonompi on kuin muut?

Viimeksi muokattu:
Mulla kaikki vakuutukset If:ssä ja aivan äärimmäisen hyvin on siellä sujunut tähän mennessä. Kaksi tähystysleikkausta ja kaksi eturistisiteen korjausta ovat maksaneet ilman mitään kyselyitä.

Leikkaava lääkäri lähetti suoraan laskun vakuutusyhtiöön ja mulle tuli homman jälkeen lappu kotiin, että näin ja näin paljon on maksettu. Aivan äärimmäisen helppoa toimintaa, josta olen kyllä hyvin kiitollinen.

Nyt täytyy vaan miettiä mahdollista lemmikkieläinvakuutusta ja pitäisi käydä niistä kyselemässä ja jos jollain on jotain hyvää kokemusta niin mielenkiinnolla otan tietoutta vastaan.

Kannattaa pyytää tarjouksia eri vakuutusyhtiöiltä. Varsinkin, jos treenaa, kannattaa suurennuslasilla tutkia ne ehdot. Eri vakuutusyhtiöillä on eri ehdot.

Kysele eri yhtiöiltä ja vertaile hintoja ja vakuutusehtoja. Varmuuden vuoksi voit vielä asioita kirjallisesti (sähköpostilla) vakuutusyhtiön edustajan kanssa ja kysyä asiat selväksi. Sähköpostit, joissa on lupauksia, kannattaa säästää.

Tiedän, että vakuutusyhtiöt yrittää keplotella mahdollisimman paljon, joten liian vainoharhainen ei voi olla.

Mental Pain sanoi:
Siis olen itsekin ollut todistamassa pitkäkestoista vakuutusyhtiön kusipäisyyttä ja pilkunviilausta..oman äitini vierellä..silloin piti kyllä ihan ihmetellä miten sairas ihmisen pitää oikein olla että saa korvauksia..siis vakuutusyhtiön mielestä..Äitini jäi vaille minkäänlaisia korvauksia kun joutui työkyvyttömäksi lääkäreiden osaamattomuuden takia..vakuutus ei korvannut leikkauksia/tutkimuksia koska lääkärit olivat pistäneet lappuihin ettei niitä tarvita..eikä äidilläni ole enää rahaa taistella omiaan takaisin..Tämä siis If-vakuutusyhtiössä..

Siis tutuilla on ollut if-vakuutus..koska heillä on ollut koira ja kyseinen vakuutusyhtiö on ollut paras vaihtoehto siihen..sattumalta minullakin on koira ja emäntä haluaa if:n kaikki vakuutukset..Onneksi minä maksavana osapuolena pystyn jotain sanomaan..

Fennialla ainakin luvattiin että korvaavat kaikki salilla tulevat vahingot..Lieneekö vain tätä kuuluisaa asiakkaalle puhumista jossa luvataan kaikkea vähän liikaa..

Pitänee käydä huomenna vielä kierroksella..Minä onneksi pääsin pelkällä säikähdyksellä tämän olkapään kanssa..

Potilasvahingoista voi aina tehdä jutun eikä maksa mitään. Ensiksi kannattaa ottaa yhteys potilasasiamieheen, joka neuvoo valituksen tekemisessä.

Itse suosittelen tekemään kaikki paperit huolella, ajan kanssa ja kirjoittaa paperit koneella.

Mulla on vapaa ajan vakuutus iffillä ja tosi hyvin asiat aina luistanut...Tosin en oo koskaan joutunut mitään sieltä pyytämäänkään! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom