Mistä kunnollisia korvatulppia?

Mistähän mahtaisi löytää mahdollisimman paljon vaimentavia korvatulppia? Siis useamman kerran käytettäviä. Tähän mennessä on saanut kelvata sellaset apteekissa myytävä siniset 3M:n valmistavat "kuusitulpat". Tulppia käytän klubeilla, keikoilla, yms. Vaimennusta korvatulpilla saisi olla mahdollisimman paljon.

Jostain voi käsittääkseni tilata henkilökohtaisesti tehtyjä tulppia, mutta satunnaiskäyttäjänä en haluaisi niistä hirmuhintoja maksaa. Väri mielellään kohtalaisen neutraali, ettei ole mikään pimeässä hohtava oranssinpunainen.

Varmaan metallihommissa ja kaikenlaisten mölyävien vehkeiden kanssa työskentelijät osaavat antaa vihiä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Musaliikkeissä löytyy muusikoiden korvatulppia. Vaimentaa hyvin, eikä puurouta soundia niin kuin earit. Omista maksoin pari kymppiä, mutta toki noita kalliimpia ja parempiakin löytyy.

Itsellä on myös noita musaliikkeissä myytäviä tulppia, jotka maksavat sen pari kybää ja ovat ihan hyvät. Sitten teetätin (lähinnä musiikkin soitantaa varten) omat tulpat ja ne kyllä maksoivatkin sen pari sataa...

Ja noissahan on sitten niitä erikoisuuksia, esim että kuulet puheen hyvin, mutta sitten kovan äänen tullessa tulpat suojaavat moitteettomasti.

Esimerkiksi Beatman myy verkossa korvatulppia. Aika monennäköisiä näkyy olevan tarjolla. Itse tilasin tuolta tulppia ja nopeasti tulivat. En kyllä yhtään osaa sanoa että ovatko nuo sitten halpoja vai kalliita.

Kyllä ainoa järkevä vaihtoehto on oma korvan mukaan tehtävät tulpat, esim. earfoon. Käyttömukavuus huippuluokkaa ja käytännössä lähes ikuiset. Hinta tuntuu kovalta mutta ei ne kertakäyttötulpatkaan pitkässä juoksussa ilmaiseksi tule.

Mä tarvisin vähän vaimentavia hevikeikoille :D Noi keltaiset perustulpat vaimentaa IMO liikaa ääntä. Kuitenkin haluisin säilyttää kuuloni :/

Fazer musicilta Alpinen tulpat, 20e hintaluokkaa. Mukana kahdet eri filtterit, toiset suodattaa vähemmän ja toiset enemmän ääntä. Itsellä nuo on käytössä rumpujen+bändin kanssa soitossa.

Musaliikkeissä löytyy muusikoiden korvatulppia. Vaimentaa hyvin, eikä puurouta soundia niin kuin earit. Omista maksoin pari kymppiä, mutta toki noita kalliimpia ja parempiakin löytyy.
Mulla löytyy kans samanlaiset. Ostin bändiharkkojen takia, kun alko hiukka korvat antaa itsestään olemassaolon merkkejä. Hyvin vaimentaavat, ei puurouta ja tulee just oikeet äänet läpi. Sain vielä tingittyä hinnan 17€:on

Suosittelen Elacinin ER mallia eli oman korvan mukaan valettavia tulppia. Vaimennuksia on saatavilla 9dB, 15dB ja 25dB filttereillä. Ne keltaiset vaahtomuovitulpat vastaavat vaimennukseltaan suurinpiirtein tuota 25dB:tä. Itse olen käyttänyt noita 15dB tulppia ja ollut erittäin tyytyväinen. Nuo vain vaimentavat ääntä, eli ne eivät saa normitulppien tapaan kaikkea kuulostamaan siltä kuin olisi työntänyt pään tynnyriin.

Hintaa noille tulpille tulee muistaakseni parinsadan euron pintaan. Elinikää noilla on useampi vuosi, vähän riippuen oman korvakäytävän muodonmuutoksista. Suomessa noita myy ainakin ML-Suojainpalvelut.

Samalta valmistajalta saa myös varsin kelvollisia joulukuusitulppia edullisempaan hintaan.

Nimim. toinen pari menossa...

Kuulokappale valmistaa yksilöllisiä korvatulppia eikä hintakaan oo paha. Muistaakseni joku 40€.

Yhteystiedot löytyy kuulonhuoltoliiton nettisivuilta hakusanalla kuulokappale.

Perus-Earit vaimentaa hyvin mutta jos keikoille ajattelit niin vaimentaa tiettyjä taajuuksia jopa liikaa.Kokeilin bänditreeneissä ja aika puurona tulee korviin.Soitinliikkeistä saa 25-40 eurolla silikoniset tulpat näppärässä kotelossa jossa pysyvät tallessa ja siisteinä.Ovat helppo pestä vedellä..

Täytynee tästä suunnatakin lähimpään soitinliikkeeseen ja kysellä sieltä enemmän. Toi Kuulokappale oli mulle ihan uusi juttu. Pitää kysellä millasia tulppia ne sitten oikein tekevät. 40 euron hintaluokka ainakin kuulostaa edulliselta henkilökohtaisesti tehdyistä tulpista. Olen aina kuvitellut hinnan kipuavat niissä reippaasti yli 100 euroon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom