Mistä "kirjastolamppu"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Kellään tietoa, mistä saisi ostettua tämmöisen leffoissa usein vilahtelevan vihreäkupuisen lampun. Näitä on siis erilaisina aina jenkkileffoissa kirjastokohtauksissa.

bsbcb063_medium.jpg

ltbankgrepol_md.jpg

19200.fpx

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eri valaisin valmistajilla on omat mallinsa noista pankkiirivalaisimista mm. massive, gottex, sessak, at-valaisin, virvatuli, matrolight yms. kannattaa katsella ihan oikeat valaisinmyymälät, saa varmasti parempaa laaatua, ku markettikama:)

Taidan ratsastaa topicilla. Jos ei haittaa.

Mistä löytyisi tuollaisia puhelletusta lasista tehtyjä vanhoja verkonmerkkejä vielä verkolla?

http://www.antiikkiliikewanhaelias.fi/meriantiikki/65_iso.jpg

Hintaa ja kokoa tuolla nimenomaisella kappaleella on itselle liikaa, ja verkkokin puuttuu. jos jollakulla on silmään osunut, niin ilmoitelkaa.

olen ajatellut mennä johonkin rannikon (Rauma, Porvoo tms.) antiikkiliikkeeseen kiertämään jossain vaiheessa

Pidin aikoinaan samanlaisista. Perheessä kulki aikoinaan yksi. Missähän lienee tänä päivänä... Minulle ne ovat pankkiirilamppuja.
Itse en uutta ostaisi, wanhat alkuperäiset, hieman patinoituneemmat ovat hienoimmat.
Antiikkiliikkeissä olen useastikin nähnyt.

Taidan ratsastaa topicilla. Jos ei haittaa.

Mistä löytyisi tuollaisia puhelletusta lasista tehtyjä vanhoja verkonmerkkejä vielä verkolla?

http://www.antiikkiliikewanhaelias.fi/meriantiikki/65_iso.jpg

Hintaa ja kokoa tuolla nimenomaisella kappaleella on itselle liikaa, ja verkkokin puuttuu. jos jollakulla on silmään osunut, niin ilmoitelkaa.

olen ajatellut mennä johonkin rannikon (Rauma, Porvoo tms.) antiikkiliikkeeseen kiertämään jossain vaiheessa

Tuollaisia oli suvun mökillä aikoinaan verkkoineen. Kysyn josko olisi vielä tallella.
Epäilen tosin. Olivat seinälle ripustettuna koristeeksi, mutta koko tönökin on jo purettu.
Kysyminen tuskin haittaa kuitenkaan. Laitan privaa, jos ovat vielä tallella.

Sulla olikin Claymohre PM estetty.

Kysyin verkkoa äidiltäni ja enoltani, mutta kumpikaan ei muistanut verkon / lasipallojen kohtaloa. Isovanhemmiltani on turha tiedustella. Ovat jo niin pahasti dementoituneita, etteivät muista viikonpäiviäkään. Harmi, etten pystynyt auttamaan asiassa. Verkko oli aika makea. Siitä ja seinällä olleista reimareista on vain kuva jäljellä.

Rannikkokaupunkien antiikkiliikkeet taitavat olla paras paikka kysellä niitä, kuten ehdotitkin.

^^Perhana, muistin sallineeni tuon PM:n. Täytyy tarkistaa toisenkin kerran.

Kiitos paljon kyselystä. Toivottavasti löydät pallon joskus, sillä siistejä ovat. Itse en enää "tarvitse" näitä, sillä löysin jo sopivat. Ihme kyllä niinkin ilmiselvästä paikasta kuin huuto.netistä. Miksen heti keksinyt sieltä katsoa, en tajua. Vastaavia on siellä vielä myynnissä, jos kiinnostaa.

Kiitos vielä kerran.

näin muuten tollasen kirjastolampun maskulla olevassa sähköliikeessä. tais olla se liike siinä talossa josa oli ennen ooperan yökerhobaari, en tie onks se sit kisahalli?? menoin ratikalla ohi j sattu silmiin, en oo ihan satavrma onko samanlainen lamppu kysessä, mut näytti siltä.

Treella Satakunnankadulla paloaseman vieressä olevan punaisen tiilitalon katutasossa olevan antiikkiliikkeen ikkunassa näkyi olevan tuon mallinen lamppu. Ei tosin vetonarukatkaisijalla, vaan jalustassa olevalla nappikatkaisijalla. Hintaa ei näkynyt.

-k

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom