Mistä johtuu lihaskivun puute?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meg4M4n
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mä taas saan jalat kipeiks vaikka treenatessa ei mene hapoille eikä väsy mutta joskus 2 seuraavaa päivää on kyllä sellaisia että tietää treenanneensa! viime viikolla sain hauikset kipeiks sitä ei ole koettu pitkään aikaan vaikka se olikin ihan normaali treeni!

Juu turhaa työtä tulee tehtyä ja paljon jos ei kehon anna ollenkaan levätä ja rakentaa itseään. Voi olla et kehityskin nopeutuisi jos pudotat treenipäiviä parilla...

Tänään taas jalkapäivä. Joutuu kattomaan jalkapäivät aina sellaisille päiville, ettei oo pelejä pariin seuraavaan päivään. Portaat mennään ylös, ettei mitään ja alas tullessa kiivetään puoliksi kaidetta pitkin. Oi kun tuon tunteen sais muuallekin lihaksistoon. :D

powerhouse sanoi:
Tee eksentrisiä sarjoja niin tulee sellaisia kipuja joista et oo osannu ees uneksia.

ööh.. Mikä on eksentrinen sarja?

Kyllä se lihaskipu yleensä tulee jos vaan treenaat tarpeeksi isoilla painoilla pitkiä sarjoja. ;)

Sukulaku sanoi:
ööh.. Mikä on eksentrinen sarja?
On kolmenlaista lihastyötä: konsentrinen (nosto), eksentrinen (lasku) ja staattinen (pito paikallaan). Itse ymmärrän eksentrisen sarjan, tai negatiivisarjan on siten, että hitaasti lasketaan vastusta, joka on valittu niin isoksi ettei ilman apua pysty tekemään konsentrista vaihetta. Esim. penkissä kaveri auttaa painot ylös ja sitten itse yksin lasket romut alas hyvässä kontrollissa.

Eksentrinen maksimi > staattinen maksimi > konsentrinen maksimi.

Itse koitan boostata toistoja tehokkaammaksi tekemällä tuon eksentrisen vaiheen vaikeammaksi. Koetan tehdä nostovaiheen räjähtävästi, mutta käytän noin neljä sekuntia saman painon laskuun. Tein jakson Doggcrap-systeemillä, ja tekniikka jäi. Aluksi vastuksia piti laskea roimasti, mutta nyt teen tällä tekniikalla samoilla romuilla kuin tasatahtia pumpaten ennen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom