Tässä tullut muutamia jänniä kohtia esille, esim se ettei se 'ovelle koputtelu' ole kovin hyvä keino. Yleensä pokeja haetaan todella vähän duuniin minkään työkkärien sivujen kautta, joten on aika säkää löytää selkeä työpaikkailmoitus kyseisestä duunista. Kautta aikojen on opetettu/kannustettu menemään itse henkilökohtaisesti työpaikoille esittelemään itsensä ja tarjoamaan työvoimaa, tämän tavan on mainostettu toimivan parhaiten ja näin saa selville töitä joita ei koskaan olisi tullut mihinkään yleiselle esille. Tämä siis koskee mitä tahansa työtä/firmoja.
Ravintoloiden oville voi olla hieman vaikea mennä kyselemään duunia, varsinkin jos aukioloajat ovat tyyliin 22-04, ja tuskin ne ovella seisovat heebot siellä työllistämisestä ja palkkauksesta päättävät. Mutta tämä 'tutun tutun kautta'-juttu on aika perseestä sinänsä jos homma toimisi vain noin, sillä voihan olla ettei tunne ketään portsaria koska ei itse esim käytä alkoholia eikä näin ollen asioi baareissa, tai on vast ikään muuttanut paikkakunnalle eikä tunne sieltä ketään muutenkaan jne.
Luulisi että tässä tapauksessa olisi fiksua esim soittaa ks. ravintoloihin jotka kiinnostavat ja kysyä saisiko tulla tapaamaan ravintolan omistajaa/ravintolapäällikköä tms ja näin pääsisi keskustelemaan töistä ja esittelemään itsensä...?
Mitä mieltä ovat ne ketkä ovat itse portsareina? [Tähän voi tulla hieman erilaisia vastauksia riippuen siitä missä kaupungissa asustelee, kuviot ovat varmaan täysin erilaiset paikoista riippuen vaikka duuni olisi sama...] Arvostan kovasti jos joku osaa näihin vastailla enemmän kuin yhdellä lauseella.