mistä hyviä säkkejä,hanskoja+muuta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Wintikka sanoi:
Ainakin mun treenari/valkku -kaveri käski heti ostamaan 16 oz. hanskat. Sano, ettei 100 kg äijät paljoa pienemmillä voi sparrata. Kielsi myös säkin hakkaamisen niillä, ettei kulu pehmusteet rystysten kohdalta.
Hyvin tulee kestävyyttä olkapäihin ja käsiin, kun treenaa 16 oz. hanskoilla.

Varmasti joo käsissä tuntuu... Minä raukka kun painan vain vaivaiset 55 kg niin saapa nähdä kuinka tässä koko hommassa käy. Mutta koittamasta ei ole kielletty, joten pakkohan se on silloin päänsä tuonnekin reeneihin työntää. Jotta oppisi tekniikkaa lyönteihin. Tai oppisi edes väistämään =) -Tänään pitäisi mennä hanskoja hankkimaan.

Wintikka sanoi:
Ainakin mun treenari/valkku -kaveri käski heti ostamaan 16 oz. hanskat. Sano, ettei 100 kg äijät paljoa pienemmillä voi sparrata. Kielsi myös säkin hakkaamisen niillä, ettei kulu pehmusteet rystysten kohdalta.
Hyvin tulee kestävyyttä olkapäihin ja käsiin, kun treenaa 16 oz. hanskoilla.

No meillä ei tosiaan annettu kuin nuo rajat ohjeistukseksi kun kamojen hankkiminen tuli ajankohtaiseksi. Sinällään tuo hanskojen valinta painon mukaan kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Omat haskat on 12oz ja painoa n. 80kg, voihan ne olla vähän kovat. Toisaalta tb:ssa jaloilla taitaa olla suurempi painoarvo...

Muay sanoi:
Omat haskat on 12oz ja painoa n. 80kg, voihan ne olla vähän kovat. Toisaalta tb:ssa jaloilla taitaa olla suurempi painoarvo...

Jos keneltä tahansa kunnon Muay Thai valmentajalta kysytään, niin kyllä ton painosella kaverilla 16oz hanskat pitäisi olla. Ainakin silloin kun sparraa. Tämä on just sellasia asioita joita ei ehkä itse edes tajua - kun kaikilla muilla on isot hanskat. Mutta sitten kun eteen tulee kaveri joka lyö kovaa ja kokoonsa nähden liian pienillä hanskoilla, niin sitä nopeasti ymmärtää miksi isot hanskat on se oikea vaihtoehto harjoitellessa.

Tuota hanskojen tuomaa lisäpainoa myös liioitellaan. Kun on jonkin aikaa käyttänyt esim. 16oz hanskoja 12 tai 14 jälkeen, ei sitä eroa huomaa. Tai sitten se on vain yksi tekosyy unohtaa suojaus ;)

Randy Couture sanoi:
Tämä on just sellasia asioita joita ei ehkä itse edes tajua - kun kaikilla muilla on isot hanskat. Mutta sitten kun eteen tulee kaveri joka lyö kovaa ja kokoonsa nähden liian pienillä hanskoilla, niin sitä nopeasti ymmärtää miksi isot hanskat on se oikea vaihtoehto harjoitellessa.

Hassua kyllä mulla on vähän sellainen mielikuva että noi 12-oziset on seurassa aika yleisiä ja 16-ozisia löytyy enemmän pienemmiltä kavereilta... :wall: voin toki olla väärässäkin, mutta perstuntumalla asia on noin. Eipä toisaalta ihme kun ohjeistukset on mitä on... pitää varmaan seuraaviksi hanskoiksi ostaa sitten 16-oziset. Aina sitä oppii uutta... :thumbs:

ipana sanoi:
Itse en rahojani tuhlaisi mihinkään pilipala välineisiin (lue; nahkasakke, blue corner, wrange, ring king). Vaan ostaisin esim. Twinssin säkki, tai 6-8 unssiset hanskat ja jalkasuojiksi suojat jotka suojaavat myös säären esim. nk. thaisukat. Örf, kuka nyt jalkapöydällä muutenkaan säkkiin potkii :)

Itselläni on ollut ring kingin, blue cornerin, nahkasaken ja twinssin suojia. Ainoat mitkä ovat ihan oikeasti käytössäni kestäneet ovat twinssit.

http://www.twinsfinland.com

Tämä ei sitten ollut mikään maksettu mainos, vaan ihan kokemuksien kertomista.

Ei Blue Cornereissa mitään vikaa oo ainakann säärisuojissa. Eikö ne ole samat kuin Twinsit ja Matsihanskoilla muuten ei yleensä oteta pistareita tai paritekniikkaa, niillä vaan matsataan. Kyllä hanskan pitäis kestää, jos ottelemalla hanskat pilaat niin taitaa olla kaveri ihan muusina

Vielä noista hanskoista sen verran että se oz koko ei ihan automaattisesti merkkaa 'suurempaa' hanskaa - siis pinta-alaltaan. Samalla valmistajalla usein kyllä, mutta eri valmistajien kesken ainoa mikä pitää olla samaa on hanskan paino.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom