Mistä huonekaluja halvalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UCp
  • Aloitettu Aloitettu

UCp

Ikä
43
Kun muutin opiskelupaikkakunnalta takaisin kotikaupunkiin vanhempien hoteisiin (on se elämä helppoa kotona... :) ) ni tilan puutteen vuoksi piti suurin osa huonekaluista viedä kaatopaikalla. Jäljelle jäi tv-taso ja penkki. Jos penkkiä nyt voi huonekaluksi sanoa... Sänky on jo tuloillaan, mutta mistäs kaivan loput?

Keltainen pörssi ja huuto.net on varmaan hyviä paikkoja, mutta tietääkö Oululaiset täällä päin mitään paikkaa mistä löytäs halpoja huonekaluja. Rahaa on todella vähän/vielä vähemmän, mutta muutaman sohvan ja kirjahyllyn vois investoida. Ehkä keittiöönkin vois pöydän ja tuolit ostaa niin ei tarvi lattialla syödä. Ja nyt ku pääsin alkuun ni ehkä sohvapöytä ois kans kiva. :D

Elikkäs kertokaahan vinkkejä mistä vois edullisia mööpeleitä löytää!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vuoden päästä tulee haaparantaan ikea, joten odota ja hae sieltä:).

Sotkasta saa suhteellisen edullisia tuotteita, varsinkin nyt kun alennusmyynnit on käynnissä.

Onko Oulussa kierrätyskeskusta?

Itse tuen aika lailla huutonettiä, koska sieltä voi todella tehdä löytöjä. Ja ihan oikeasti halvalla.

Hippa sanoi:
Onko Oulussa kierrätyskeskusta?

Itse tuen aika lailla huutonettiä, koska sieltä voi todella tehdä löytöjä. Ja ihan oikeasti halvalla.

Onhan Oulussa kierrätyskeskuskin. Toppilasta löytyy Kunnon Paikan vierestä/alakerrasta.

Itse en kyllä voisi kierrätyskeskuksesta kalusteita ostaa, ovat meinaan niin saakelin ruman näköisiä. Esimerkiksi semmosia oliivinvärisiä puhkikuluneita sohvia... en tykkää.
Kyllähän ne tietenki pahimmassa hädässä menevät, jos ne saisi vaikka verhoiltua jollain hyvällä kankaalla.

Pöydän saa edukkaasti tekemällä itse. Edellyttää että saat jostain käsiisi pöytälevyä/riittävän tukevaa muuta levyä. Leikkauspinnathan saa kätevästi piiloon niillä "listoilla" jotka liimataan kiinni - en tiedä oikeaa nimeä. Jalat taisivat olla kallein investointi tuossa hommassa - pöydälle taisi tulla hintaa parikymmentä euroa, eikä tarvitse edes olla mikään remonttireiska jotta saa tuollaisen kasaan.

Mun mielestä kirpparit (esim SPR yms.) ja kierrätyskeskukset kannattaa huomioda, niistä tekee välillä löytöjä hyvinkin edullisesti. Tuolit voi ostaa huonokuntoisinakin, kunhan runko on hyvä ja maalata itse. Ei paha rasti.

UCp sanoi:
Kun muutin opiskelupaikkakunnalta takaisin kotikaupunkiin vanhempien hoteisiin (on se elämä helppoa kotona... :) ) ni tilan puutteen vuoksi piti suurin osa huonekaluista viedä kaatopaikalla. Jäljelle jäi tv-taso ja penkki. Jos penkkiä nyt voi huonekaluksi sanoa... Sänky on jo tuloillaan, mutta mistäs kaivan loput?

Keltainen pörssi ja huuto.net on varmaan hyviä paikkoja, mutta tietääkö Oululaiset täällä päin mitään paikkaa mistä löytäs halpoja huonekaluja. Rahaa on todella vähän/vielä vähemmän, mutta muutaman sohvan ja kirjahyllyn vois investoida. Ehkä keittiöönkin vois pöydän ja tuolit ostaa niin ei tarvi lattialla syödä. Ja nyt ku pääsin alkuun ni ehkä sohvapöytä ois kans kiva. :D

Elikkäs kertokaahan vinkkejä mistä vois edullisia mööpeleitä löytää!
Oulun ylivoimaisesti paras paikka löytää halvalla "hyvää" mööpeliä on yliopiston uutisryhmä oy.myydaan.

Multa saisit oulusta ilmaiseksi ehjän vuodesohvan ja halvalla sohvapöydänkin :)

Snoopie sanoi:
Onhan Oulussa kierrätyskeskuskin. Toppilasta löytyy Kunnon Paikan vierestä/alakerrasta.

Itse en kyllä voisi kierrätyskeskuksesta kalusteita ostaa, ovat meinaan niin saakelin ruman näköisiä. Esimerkiksi semmosia oliivinvärisiä puhkikuluneita sohvia... en tykkää.
Kyllähän ne tietenki pahimmassa hädässä menevät, jos ne saisi vaikka verhoiltua jollain hyvällä kankaalla.

Ennakkoasenteita :) Tottakai iso osa on ihan kauheeta, mutta joukossa on myös löytöjä. Jossain sisustuslehdessä oli yhden talon vierashuoneesta kuva. Retroa. Tyylikäs kokonaisuus, ja kaikki tavara oli kirppareilta.

Joskus kauan aikaa sitten oli yksi upea keittiö, jossa yksi seinä oli tiiliä. Perhe oli kerännyt tiilet ilmatteeks eri paikoista (eri työmaat yms). Keruu oli kestänyt pari vuotta ja lopputuloksena upea seinä :)

wippe sanoi:
Pöydän saa edukkaasti tekemällä itse. Edellyttää että saat jostain käsiisi pöytälevyä/riittävän tukevaa muuta levyä. Leikkauspinnathan saa kätevästi piiloon niillä "listoilla" jotka liimataan kiinni - en tiedä oikeaa nimeä. Jalat taisivat olla kallein investointi tuossa hommassa - pöydälle taisi tulla hintaa parikymmentä euroa, eikä tarvitse edes olla mikään remonttireiska jotta saa tuollaisen kasaan.

Mun mielestä kirpparit (esim SPR yms.) ja kierrätyskeskukset kannattaa huomioda, niistä tekee välillä löytöjä hyvinkin edullisesti. Tuolit voi ostaa huonokuntoisinakin, kunhan runko on hyvä ja maalata itse. Ei paha rasti.

Tekisin kyllä, mutta kun ei oo paikkaa missä tehä. Ku pääsis johonki puutyöluokkaan ni oishan se mukava siellä vääntää. Pöydän osaisin ehkä tehä, mutta muut voi tuottaa onkelmia...

Weeboom sanoi:
Oulun ylivoimaisesti paras paikka löytää halvalla "hyvää" mööpeliä on yliopiston uutisryhmä oy.myydaan.

Multa saisit oulusta ilmaiseksi ehjän vuodesohvan ja halvalla sohvapöydänkin :)

Pystytkö ottaan kuvia? Jos miellyttää ni aletaan hieroon kauppoja. Muutan tosin vasta syyskuun 1. päivä ja en sitä ennen pysty mitään ottaa vastaan.

UCp sanoi:
Pystytkö ottaan kuvia? Jos miellyttää ni aletaan hieroon kauppoja. Muutan tosin vasta syyskuun 1. päivä ja en sitä ennen pysty mitään ottaa vastaan.
No sohvasta kyllä kuvan vois ottaa, se on tuolla kellarissa. Ei mun varmaan kannata pöytää myydä, eihän toi maksa uutenakaan ku 9 euroa ikeas :)

Voin pistää kuvia ku haen pyykit samalla, juon ensin olueni pois :)

Oletko kysellyt huonekaluliikkeistä käytettyjä? Jotkut firmoista ottaa vaihdossa ja kunto on yleensä hyvä ja hinta kohdallaan.

Mike sanoi:
Ikea, halpaa paskaa väärällään.
Hassua asiassa on se, että se halpa paska on suomalaista tekoa. Ettäkö täällä tehtäisiin vain priimaa ja kalliilla...

Sotka = todella halpaa paskaa.

Niinkuin weeboomkin totesi, niin uutisryhmät ovat yleisesti melko hyvä paikka etsiä tavaraa, huonekaluja ainakin tuntuu riittävän. Usein vielä erittäin kohtuullisilla hinnoilla (mallia haepois, tai tuo sixpack) ja aika suuri osa tavarasta hyväkuntoista.

Suositut

Back
Ylös Bottom