Mistä hankkia tarvikkeita kotisalille?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Koitin käyttää searchia, mutta kaikki ketjut käsittelivät lähinnä sitä, millaiset kotisalit porukalla on. Toivottavasti on oikea alue.

Niin, olen ajatellut pistää autotalliin pystyyn vaatimattoman pikku kotisalin, johon tulee ainakin nyt aluksi isoja perusliikkeitä varten vain painonostoteline, irtopenkki, tanko+kiekot, leuanvetotanko, myöhemmin voi sitten katsella yksityiskohtaisemmin. Tiedän siis, mitä tarvitsee hankkia, mutta en oikein tiedä, mistä ja minkä merkkistä kannattaisi hankkia. Käytettyjä noita on myynnissä yllättävän nihkeästi, tsekattu huuto.net, keltainen pörssi, pakkotoiston myyntialue ja kaikki muut oleelliset. Googlettamalla olen löytänyt vain jotakin 800-1000 euron hintaisia telineitä, mitkä vähän ylittävät budjetin. Mutta esim. Netanttilassa oli joku Kettlerin kyykkyteline 250e, samaa myytiin käytettynä 100e, mutta ilmoitus oli vanhentunut.

Onko tällaisille budjettiluokan salitavaroille/urheiluvarusteille erikoistunutta kauppaa olemassa, ja jos ei, niin uskaltaako juuri jollain Anttilan tai Prisman vehkeillä treenata ilman pelkoa että tanko ja telineet sortuu niskaan? Ei tässä mitään voimannostajia olla, vaan harrastepunttaajia lähinnä, joten mitään satoja kilojakaan tuskin kyykkyteline joutuu ainakaan vielä kannattelemaan.

Kiitos.

Wrangessa oli ihan hyvä valikoima, joskin jossain määrin edelleen vähän budjetin ylittävää. Mutta siellä oli esimerkiksi tuollainen Body-Solid Power Combo -harjoituspenkki (http://www.wrange.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3679), joka oikeastaan ajaisi saman asian kuin suunnittelemani kyykkyteline+irtopenkki, koska tuossa saa tehtyä myös kyykkyä. Jo pelkästään tuolla penkillä ja tangolla saa tehtyä esim. kaikki Arnoldin Golden Sixin liikkeet. Hinta on siltikin harrastelijalle aika suolainen, joten onko kellään suositella mitään toista vastaavanlaista penkkiä, missä voi tehdä myös kyykkyä, tai sitten jotain teline+irtopenkki-komboa? Olen katsellut muita nettikauppoja, mutta tuntuu, ettei missään muussa penkissä ole tuota kyykkymahdollisuutta, mikä minusta on kyllä aika ihmeellistä. Jos ei muuta nyt löydy, niin varmaan joutuu nöyrtymään ja ostamaan tuon Power Combon ja siihen jonkun tangon+painot, vai onko jollain jotain huonoa sanottavaa tuosta penkistä?

Voi olla hieman hankala tehdä kyykkyä tuolla isommilla painoilla kun nuo tukiraudat on tulla alhaalla jalkojen tiellä. Itse kyllä suosittelisin häkkiä ja irtopenkkiä mutta ei niitä kyllä nettikaupoista tuota halvemmalla saa. Teettämällä jossain pajassa voisi onnistua hieman edukkaammin, ja irto penkin nyt varmaan löytää jostain huutonetistä tai vastaavasta.

Olen meinannut tilata tuota telinettä mutta toi leveys pisti silmään mietikkö sitä itte?

Voi olla hieman hankala tehdä kyykkyä tuolla isommilla painoilla kun nuo tukiraudat on tulla alhaalla jalkojen tiellä. Itse kyllä suosittelisin häkkiä ja irtopenkkiä mutta ei niitä kyllä nettikaupoista tuota halvemmalla saa. Teettämällä jossain pajassa voisi onnistua hieman edukkaammin, ja irto penkin nyt varmaan löytää jostain huutonetistä tai vastaavasta.

Itselläni taitaa olla juuri tuo, ja ainakaan 120kg raudoissa ei mitään ongelmaa kyykyssä.

Niin joo se on leveydeltään vain 101cm. Enpä ole miettinyt asiaa. Onkohan siitä jotain merkittävää haittaa, paljon noiden leveys yleensä on?

Siis noissa Prisma-penkeissähän on just jotain alle 80cm se väli niin niissä joutuu ottamaan tangosta kiinni tavallaan "ulkopuolelta" telineistä, mikä vaikeuttaa vähän treenaamista, ja minusta se on myös varma merkki ettei ole ihan asia tuote. Omassa on n.110cm, jossa jää itselle yli 10cm per puoli varaa viellä leventää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Jees, no Vuoripexin eka teline ja ehkä Wrangen eka telinekin istuvat vielä budjettiin. Vuoripexin telineessä plussaa että saisi dippitelineen samalla. Onhan tuo 120cm korkeus riittävän matala myös penkkipunnerrukseen kun ei ole asiasta mitään mainintaa? Onhan tuossa yllättävänkin paljon valinnan varaa noissa telineissäkin kun vähän kaivaa, kannatti tehdä tämä ketju :) Joku noista tulee varmaan tilattua.

Onko kellään mitään mielipidettä näiden liikkeiden toimituksista? Nopein toimitus, pienimmät lähetyskulut tms.?

Entä onko kellään mitään huomioita kun lähtee sitä irtopenkkiä ja tanko+painot-settiä tilaamaan, mitä kannattaisi huomioida ja mistä tilata? Penkki ainakin olisi hyvä saada nostettua myös vinoon, mitään jalkakoukistusjuttuja ei tarvitse. Noilla sivuilla ainakin aika kalliita nuo kaikki penkit, melkein saman hintaisia kuin nuo telineet. Entä tanko ja painot? Kannattako ostaa erikseen vai sarjassa? Mitenkä tangon pituus ja päiden koko? Ilmeisesti 50mm päille löytynee enemmän levytarjontaa ainakin.

Joo, tuo itse teettäminen tietysti olisi hyvä vaihtoehto, mutta menee turhan hankalaksi eikä tietoa saati taitoakaan hirveämmin ole tehdä piirrustuksia tai mitään. Mutta joo, olen nyt ajatellut sitten tilata Vuoripexiltä tuon kyykkytelineen (http://www.vuoripex.fi/cat/product_details.php?p=160) ja karkkainen.comista tuon 140kg tanko-setin (https://www.karkkainen.com/webapp/w...MsLCQCW2/Ey6GwaLk39/qk=&ddkey=https:ClickInfo). Tuskin se tuolla hintaa on mikään maailman laadukkain, mutta en minä niin isoilla painoilla liikkeitä pysty tekemään etteikö tuokin varmasti nyt alussa riittäisi. Penkkiä en kyllä noilla hinnoilla viitsi ostaa, se täytyy kaivaa halvemmalla jostain. Vuoripex ei toimita postitse, mutta ilmesesti matkahuollon kautta silti onnistuu ettei tarvitse Lahdesta asti lähteä hakemaan, vaikkei sekään mahdoton ajatus tietysti ole.

Kamat tuli nyt ja sain ne kasaan. Muuten ei ole moitittavaa, mutta tuo Vuoripexin kyykkyteline on kyllä tosi huteran tuntuinen. Tukirauta alhaalla on niin väljä, että koko hökötys heiluu sivuttaissuunnassa aika lailla, eikä mitään kiristimiä ole. Tietysti tuon tukiraudan täytyykin olla väljä, että telineen leveyttä saa säädettyä helposti, mutta joku kiristysjuttu olisi silti ollut poikaa. Eihän 190 eurolla nyt toki ihmeitä voi odottakaan, ja kyllä se nyt asiansa ajaa kun kokeilin, kunhan ei vaan niskaan romahda

Irtopenkki tuli sitten ostettua paikallisesta Sportiasta, joku York Fitness -merkkinen. Ihan tukeva ja jämäkkä ja sai satasella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom