Mistä aikaa kaikkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mike1
  • Aloitettu Aloitettu

mike1

Teenata pitää 3-4 kert./vk. Kämppää remontata, autoa laittaa, muijan ja lasten kanssakin pitäisi viettää aikaa ja töissäkin on toistaiseksi käytävä.Miten on palstalaiset, miten te saatte ajan riittämään kaikkeen?

Olepa hyvä ja vaihda nimesi väärinkäsityksien välttämiseksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kämppä ei (toistaseks) tarvi remonttia, autoa en osaa laittaa ja lapset puuttuu... Treeniä 6 kertaa viikossa, vaimolle riittää ihan kivasti aikaa.

Simple! Pitää vain koittaa pistää omat asiat tärkeysjärjestykseen ja jätää kaikki muu vähemmälle!
Työt -> sali -> Koti

Itselläni oli kanssa hieman ongelmaa saada vuorotyö,salitreenit,kilpaurheilu,muille pakollisille asiolle riittämään aikaa. Sitten rupesin luonnostelemaan eräänlaista viikko ohjelmaa paperille ja kyllä sitä aikaa rupesi riittämään. Pitää vaan tinkiä jostain turhasta jne...

Jahas, saapa nähdä, että kuinka moneen muuhun threadiin vielä vitutuksessani avaudun, mutta pistetään nyt tähän jotain näin aluksi...

Elikkäs tänään tuli kirje, että "koulutukseen poika".. Ne on sitä kerenny siellä jo pari viikkoa hinkkaamaan, vittumainen mennä jälestä mukaan...

No joo, treenaamisen tämä kusee multa taas ihan varmasti. Työttömänä oli niiiin helppoa olla, kun pystyi koko elämän järkkäämään treenien ympärille: aamulla tyhjällä vattalla pyörää ja sitten treeni päivällä silloin, kun hyvältä tuntui.. ah, se oli elämää...

No, nyt kaikki muuttuu.. Olen pitänyt aamulla treenaamisesta todella paljon, mutta nyt tarvitsisi sitten varmaan tuossa viiden paikkeilla herätä, jos meinaisi ennen koulupäivää ehtiä.. Herkkua ei tule olemaan missään tapauksessa...
Vanhasta muistista tiedän, että mulle ei ole herkkua työ-/koulupäivän jälkeen treenaaminen. Päivän jälkeen on niin veto poissa, ettei millään jaksa ottaa enää rautaan kiinni. Ei kiinnosta ja vaikka sitten aloittaisikin, niin ei kulje... Toki joka 3. tai 4. treeni tulee se ihme, että vaikkei alussa tuntuisikaan hyvältä, niin aloituksen jälkeen alkaa kulkemaan... ikävä vaan yrittää pelkästään siihen luottaa...

Pelottaa, että nyt menee lopullisesti vituiksi tämä dietti... Ei riitä alkuunkaan tämä panostuksen taso, mikä nyt on ollut, jos meinaa jollain lailla saada hommansa tehtyä..Pitäisi paljon enemmän pystyä laittamaan peliin.
Mitähän mahtaa touhusta tulla?
Itkettää jo valmiiksi, kun ensi kesänä olen sellainen 60kg läski riuku... :itku:

Ei ole sen vaikeampi kun että koko ajan noin kahdeksasta yhdeksään (8:00- 21:00) tekee jotain. Kun ei ole mitään muuta tekemistä voi vaikka nukkua tai lukea.

Jos todellakin tuntuu että aika jää vähiin, niin tee vaikka niin että 1. teet ison läjän safkaa valmiiksi jota voit lämmitellä pitkin viikkoa,

2. vedä treenit noin 20:00 aikaan, se on tehokas ja hyvä aika treenata, eikä kallista aikaa mene hukkaan,

3. lopeta telkkarin tuijottelu,

4. lopeta kaikki muu turha hommaaminen.

Jos todellakin on iso projekti, kuten remontti, niin kai sen pitää hoitaa alta pois aika nopeasti. Tee remontti ripeästi, niin se menee treenistä :)

Originally posted by Tonza
Itkettää jo valmiiksi, kun ensi kesänä olen sellainen 60kg läski riuku... :itku:

Eihän siitä sit enää paljoa puutu. ;)

Ei vaan, luulen että ne treenit kulkee ihan mukavasti silti. Itselläni opiskeluaikana kulki todella hyvin treenit.

Originally posted by Ämmbee
2. vedä treenit noin 20:00 aikaan, se on tehokas ja hyvä aika treenata, eikä kallista aikaa mene hukkaan,

Ei sitten ikinä noin myöhään kulje mulla. Tuohon aikaan pitää olla jo kotona.

Originally posted by Raven
Eihän siitä sit enää paljoa puutu. ;)

Sad but true...

Joo, pitää katella, että miten alkaa homma luistamaan.. toivottavasti paremmin kuin lukio- ja amisaikoina.

Originally posted by Tonza
Joo, pitää katella, että miten alkaa homma luistamaan.. toivottavasti paremmin kuin lukio- ja amisaikoina.

Kunhan ei liikaa asiaa pohdi ja ota stressiä, niin aina paremmin menee. Tsemiä vaan treeneihin.

Herään kello 12 asumistukirahotteisesta luukustani ja laitan sumpit tulelle. Menen rannalle tsiigaa rullaluistelijatyttöjä jonka jälkeen stokkalle valkkaamaan uutta 32" tuumasta sonya. Istuskelen terassilla ja juon pari kolme stobea, karhua tietenkin jos newcastle puuttuu hanasta. Ostan mehmetiltä pizzan salamilla ja menen sitä mässyttäen katselemaan maikkarin kepeitä uusintasarjoja. Television ääressä vierähtää tovi jos toinenkin. Kaveri soittaa lähtisinkö baariin. Mikä ettei. Haetaan mäyräkoirat mieheen ja laitetaan sauna lämpenemään. Baarimatka taittuu pystybaareja kierrellen aina paikalliseen yökerhoon mallasviskejä maistelemaan. Kaveri jatkaa pikkutunneilla snägärille, itse suunnistan pokaamani tuntemattoman pulleahuulisen mimmin kanssa jatkoille. Mimmi maksaa taksin koska lupaan auliisti maksaa leffaliput hamassa tulevaisuudessa. Mimmin jääkaapista tyhjennän tonnikalapurkin ja rahkat, ne antaa potkua edessä olevaan "kepin piilotus" leikkiin. Miehekkään nopeasti toimitetun aktin jälkeen sammahdan lastenhuoneen pinnasänkyyn, josta perheen isä minut aamulla löytää kello 11. Kauhea jyske ohimolla laahaudun viereiselle essolle kahville ja hodarille. Krapulapaskan jälkeen totean että vuorokausi on jälleen takana ja on aika valmistautua uuteen samanlaiseen.

Niin, reenihommiin ei jääny taaskaan aikaa. damn :david:

Paljon aikaa säästyy siinä, kun sykyää heti töistä suoraan salille. Tapasin itse tehdä aikaisemmin niin, että tulin töistä ensin kotiin, söin ja odotin, että safka laskeutuu. Salille pääsin vasta 18 maissa ja matkoineen olin kotona siinä 20 maissa. Nykyään meen suoraan töistä salille ja treeni on onnellisesti ohi jo klo. 17.30. Mikä parasta, niin treenin jälkeisen hiilariaterian jälkeen voi syödä vielä sen nollahiilari-iltapalan (w/ öljyt) ja pääsee nukkumaankin vielä ihmisten ajoissa. :kippis1:

Originally posted by Tomi
Paljon aikaa säästyy siinä, kun sykyää heti töistä suoraan salille. Tapasin itse tehdä aikaisemmin niin, että tulin töistä ensin kotiin, söin ja odotin, että safka laskeutuu. Salille pääsin vasta 18 maissa ja matkoineen olin kotona siinä 20 maissa. Nykyään meen suoraan töistä salille ja treeni on onnellisesti ohi jo klo. 17.30. Mikä parasta, niin treenin jälkeisen hiilariaterian jälkeen voi syödä vielä sen nollahiilari-iltapalan (w/ öljyt) ja pääsee nukkumaankin vielä ihmisten ajoissa. :kippis1:

Itsekkin olen noin kuukauden harrastanut viikolla tätä töistä salille systeemiä, ja täytyy sanoa että hyvin toimii ja aikaa jää muihinkin hommiin.

Paljon aikaa säästyy siinä, kun sykyää heti töistä suoraan salille.
Yhdyn tähän. Iltaisin yrittää käydä aina kympiltä nukkumaan, kuudelta ylös ja töihin, aamupala töissä postia ja pakkista lukiessa, kolmen neljän välillä viereiseen taloon salille jo hoplaa, sitä onkin viiden maissa kotona. Siitä onkin sitten kymppiin asti aikaa touhuta mitä touhuta, ruokaa tulee tehtyä aina kerralla isompia satseja niin ei tuhraudu joka päivä siihenkään aikaa. Telkkariohjelmista on jo etukäteen päättänyt mitkä katsoo eikä sillon tarvia istua soffalle löhöämään.

Kyllähän sitä toisinaan tuntuu, että kiire vie hengen. Tuolloin tarvii vaan pysähtyä hetkeksi ja miettiä asioille tärkeysjärjestys. Perhettä kun ei ole, niin se tietenkin tuo lisää aikaa muille asioille.

Ämmbee, Tomi ja Jortsu :kippis1: Juuri näin!

Homman nimi on ennakointi ja säpäkkä toiminta. Ruoan suhteen auttaa pirusti just tuo, että tekee edes yhtenä päivänä viikossa hirveen satsin (eli ainakin jonkun 3-4 litraa) epämääräisen näköistä mössöä (searchiin Iivilin mössö, vaikka siitä ny voi jokainen tehdä sen makuista kuin haluaa ja säätää makroravinteet haluamaansa tyyliin), jota on kätevä sitten kauhoa kattilasta lautaselle tai pakasterasiaan, josta lautaselle (koulussa tai töissä) ja mikroon lämpiämään.

Myös proteiinijauhon, leivän ja hedelmien (kovat, vihreät omenat rox! ovat iskunkestäviä ja pirteän makuisia, granny smith paras mun makuun, golden deliciouskin menee) roudaamisen pitää tottua. Jos rahaa on, niin ehkä myös proteiinipatukoiden.

Kieltämättä toi ketjun aloittajan tilanne on kiireinen (remontit yms.), tiukkaa voi tulla. Koeta puristaa edes yksi tai kaksi reeniä per viikko johonkin väliin, ettei ihan täystaukoa tule. Jos on kyse siitä, että on vain joko opiskelua tai töitä, niin reenit kerkeää aivan mainiosti. Jos ei, niin peiliin saa kattoa. TV:n voi vaikka myydä pois saman tien, ei sitä jouda kattomaan kumminkaan (tai ei pidä joutaa, pitäisi olla tärkeempääkin tekemistä). :D

Mulla toimii tuo sama systeeemi kanssa parhaiten. Ennen kanssa menin kotiin syömään. Siitä vielä usein vähäksi aikaa sohvalle selälleen. Sitten kun oli nukahtanut tunniksi, niin olikin reipas olo lähteä salille :D Nykyään tosiaan töistä suoraan salille ja jää vielä illalla aikaa muuhunkin.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin että olen tehnyt sellaista pientä luonnostelmaa paperille jonka mukaan elän ja treenaan. Tietenkään en juuri 100% orjallisesti noudata tätä jos jotain menoa tai jotain tulee mutta eipä se elämä kaadu yhden treenin pois jättämiseen.
Tässä hieman elämäni kiertoa:

1.pvä aamulla 8 ylös ja lenkille. 9.30 aamupala ja 10-11 kilpaurheiluni treeniä. 14-22 töissä. Muut ajat vapaata touhuilua

2.pvä aamulla 8 ylös ja aamupala. 10-11 salilla. 14-22 töissä
Muut ajat vapaata

3.pvä 6-14 töissä. Oman tuntuman mukaan lenkki tai kilpaurheiluni harjoitteita, muuten vapaata

4.pvä 6-14 töissä. 14-18 vapaata. 18-19 salille, muuten vapaata

5.pvä VAPAA PVÄ. Kun herään lenkille, sitten aamupala. Pari tuntia vapaata ja sitten lajiharjoitteita ja sitten uimaan. Muuten vapaata.

6.pvä VAPAA PVÄ. Kun herään lenkille,aamupala. Päivällä lajiharjoitteita. Illalla klo18-19 salille. Muuten vapaata

7.päivänä systeemi alkaa uudestaan.

Tällä systeemillä kerkeen treenata ja liikkua ihan tarpeeksi ja hoitaa muutkin asiat kotona.

Avioero!

Nyt loppui nalkutukset ja kitinät. Aikaa on juosta salilla, laittaa autoa, piereskellä sohvalla, kusta pitkin reunoja...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom