Missä vaatteissa lenkille?

Noin +5 asteeseen saakka tuulitakin -ja housujen (molemmissa verkkovuori) alla lyhyet kalsarit, lyhythihainen urheilupaita tai pitkähihainen aluspaita. Lisäksi lippis ja ohuet hanskat.

Kun mennään lähelle nollaa astetta, lippis vaihtuu pipoon, paksummat hanskat. Korkeakauluksinen, pitkähihainen urheilualuspaita.

Muutaman asteen alle nollan mentäessä, alle lisäksi pitkät alushousut, pitkähihaisen aluspaidan alle lyhythihainen paita.

Tuota kylmemmässä ei ole tarvinnut vielä juosta, -10 vaatii jo lisäsuunnittelua. Sitä kylmemmässä en edes aio juosta! :D Riittänee jos lisää toisen pitkähihaisen paidan + lyhyet alushousut pitkien alle tai päälle + huolehtii että hanskat on riittävän lämpimät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en yleensä palele ja liikkuessa nyt ainakin aina on lämmin, joten vaatteet ei juurikaan huoleta...

... mutta millä KENGILLÄ talvella jolkotetaan lenkkiä? (Olen hölkännyt lenkkejä vasta tästä kesästä alkaen, joten en ole törmännyt tähän ongelmaan aikaisemmin.) Tavalliset lenkkitossut? Nehän kastuvat läpi sohjossa/lumessa. Onko olemassa talvilenkkitossuja? Vai mitä käytätte? Lenkilläni on suurin osa matkasta asfalttitietä, osa soratietä ja osa polkuja (kivasti kurassa juuri nyt). Näin etelässä voi hyvin pysyä sisällä niinä kolmena päivänä talvessa kun on parikymmentä astetta pakkasta, mutta sohjoa on varmasti tiedossa.

Kuntosuunnistuksissa käytetään kevät/syyskeleillä ns. thermosukkia. Niitä saa oikeastaan vain yhdestä kaupasta.. Sukeltajan märkäpukukangasta, joka kastuu toki läpi, mutta pitää ihon lämpöä sisällä. Olen juuri lähdössä tavalliselle sohjolenkille thermot jalassa.

Ite pyrin pukeutumaan niin ,että alussa on vähän kylmä koska hikoan kuin sika ja käyn aika lämpöisenä. Kesällä ei tietenkään mahdollista ja saa kirota jatkuvasti kun hiki virtaa silmiin. Puhumattakaan siitä, että kaikkiin paljaisiin ihoalueisiin tarttuu pikku pörriäisiä.
Tänään(noin +4) vedin Collegepaidassa ja verkkareissa.

Jep itsekkin lenkille jos eksyy (talvella) niin lähden liikkelle niin että on hieman vilpoinen olo kun astuu ulos. Nousee toi ruumiinlämpötilä sen verran nopee ja paljon et kuolen lämpöhalvaukseen muuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom