Missä on naturaalin päätepysäkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikki586
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On se jännä, että maailman kärkitilojen jatkuva hakeminen ajaa ukkoja koviin reeneihin ja asennoitumaan täysillä. Sitten kun se motivaatio tippuu, niin sitten loppuu reenitkin samantien. Aika harva jaksaa mitään pikkuhissuttelua enää veren maku suussa vääntää, kun ei ole mitään saavutettavaa. Leinot, Kirit, Aholat ja muut kumppanit. Mutta aikansa kutakin...

Niinpä. Mutta sitä rautaa pumpataan vääristä syistä. Em. henkilöt ovat ymmärtäneet että se pitää heidät paremmassa kunnossa, nivelistä lähtien. Eikä ole pelkkä "työkalu" sen aikaa kuin keho kestää jatkuvaa lääkitystä.

Teoriassa ei voi nykytiedon mukaan laittaa mitään absoluuttista syytä kehityksen loppumiselle, vaikka rajoittavia tekijöitä on useita. Jos superkompensaatio-teoriaa (jolle kaikki fyysinen kehitys pohjautuu) tarkkailee raadollisimmillaan, niin kaikessa yksinkertaisuudessaan: oikea ärsyke --> riittävä palautuminen kaikilla osa-alueilla --> tätä myötä kehitys edellistä harjoitetta paremmalle tasolle voisi jatkua loputtomiin (olettaen, että kaikki tarvittavat osa-tekijät olisi kunnossa). Tämä kaikkien tasojen optimointi on kuitenkin käytännön tasolla liki mahdotonta ja vaatii hyviä resursseja ajallisesti ja mentaalisesti, jotta jaksaa tehdä kaiken kehityksen ehdoilla.

Väliintulijaksi fyysisestä kehittymisessä puhuttaessa tulee joku inhimmillinen tekijä tai tunnettu fysiologinen tekijä, joka hidastaa / lopettaa kehityksen. Yleisimpiä ovat varmaan "siviilielämään" liittyvät tekijät. Bodari X saattaa huomata, että elämässä voi tehdä muutakin kuin elää poikkijuovaisen lihaskudoksen kasvun ehdoilla. Loukkaantumiset, riittämättömät harjoitusärsykkeet kehityksen saavuttamiseksi (lue: väärä harjoittelu) ym. tekijät vaikuttavat siihen, miksi kehitys ei jatku hamaan loppuun saakka. Mitä korkeammalla on "ravintoketjussa" fyysisen suorituskyvyn suhteen sitä marginaalisempaa on kehitys --> harvalla riittää pitkäjänteisyys kaiken muun elämän ohella jatkaa pienen pienin kehitysharppauksin.

Mitä tulee fyysisiin tekijöihin, niin mieshormonitasojen lasku, hermostollisen käskytyksen hidastuminen, aineenvaihdunnan hidastuminen ja muu luontainen rappeutuminen pitävät huolen siitä, että kehitystä ei voi jatkaa loputtomiin punttisalilla, oli tavoitteena sitten maksimiykkönen tai paksumpi olkavarsi.

Katoin tossa ku yx pakkikselta löytyvä nuori kundi kyykkää 300kg ja sanokaa mitä sanotte,vaikka oli siinä ja tässä olisko kilpailuissa hyväksytty,ni mä en käsitä miten toi voi olla mahollista,ton ikäsenä,jumalauta mikä suoritus..rispektit lähti justiisa,eikai kukaa nyt noin nuorelle kundille syötä nappeja niin että kielessä on reikä...että kai sitä naturaalinakin on mahollisuuksia vetää aikasta pitkälle.
Mä laitanki sombreron päähän ja tekoparran huuleen ku seuraavan kerran on kyykky päivä.

Katoin tossa ku yx pakkikselta löytyvä nuori kundi kyykkää 300kg ja sanokaa mitä sanotte,vaikka oli siinä ja tässä olisko kilpailuissa hyväksytty,ni mä en käsitä miten toi voi olla mahollista,ton ikäsenä,jumalauta mikä suoritus..rispektit lähti justiisa,eikai kukaa nyt noin nuorelle kundille syötä nappeja niin että kielessä on reikä...että kai sitä naturaalinakin on mahollisuuksia vetää aikasta pitkälle.
Mä laitanki sombreron päähän ja tekoparran huuleen ku seuraavan kerran on kyykky päivä.
Linkkiä? Vai löytyykö foorumilta jotain matskua suorituksesta? Ei sillä, että epäilisin suoritusta.

Ja tiedän, ettei ole mahdottomuus astua voiman pimeälle puolelle jo erittäin nuorena. Enkä puhu mistään siperialaisista lapsista, joilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin ruveta huippu-urheilijaksi. Ylläri.

Omakohtaiset kokemukset ainakin ovat opettaneet että aivan liian moni naturaali harrastelija tai kilpailuista haaveilevakin kuluttaa liikaa energiaa esim juuri "natu kehityksen huipun" miettimiseen ja unohtaa tosiasiat. Toinen mitä mietitään liikaa on geenit, välillä tuntuu että porukka miettii enemmän että "mulla on paskat geenit" ku pitäs miettiä että kehityn niin paljon ku voin. Ite huomasin että alku kehitys pyrähdyksen (30kg/3v) jälkeen alkoi kehitys hidastua jopa niin paljon että luulin sen kokonaan loppuneen, mutta kun annoinkin kropalle uudenlaista ärsykettä, eli aloin dietille niin jopa lihakset alkoi kasvaa dietin alkumetreillä samalla kun rasva paloi. Nyt taas rankkojen diettien ja kisojen jälkeen paino nousi ja lihakset kasvoi tasaista tahtia (22kg/9kk), kunnes taas alkoi tahti hidastumaan joten aloitinkin voimapainotteisen jakson treeneissä ja taas kehitys vaikuttaa olevan ihan kivaa luokkaa, tällä kertaa treenipainojen nousuna.

Tällä tekstillä haen sitä että on oltava tavoitteet kunnossa ja tiedettävä mitä tekee jos meinaa natuna kehittyä, tosiaan se sinnepäin treenaaminen ei riitä. Ja mikään ylimääräisen puntaroiminen netissä ei ainakaan auta omaa kehitystäsi. Määrätietoinen ja nousujohteinen työ on tie tavoitteisiin.

Ottopotto

http://www.youtube.com/watch?v=0fkKWzfK0t0
Tossa ois meikäläisen 300kg, nettituomarit hanat auki!
Ottopotto is online now Report Post Reply With Quote Multi-Quote This Message Pikavastaus viestiin
Ottopotto
View Public Profile
Find More Posts by Ottopotto
Add Ottopotto to Your Contacts
Old 26.02.2008, 21:09 #194
RRKalle
Team Hymykuoppa

RRKalle's Avatar

Send a message via MSN to RRKalle

Ottopoton kyykky aivan tärisyttävä 15-vuotiaalle! Ja PRO-kyykyksi ihan OK. IPf-syvyyteen en tiedä tosta kuvakulmasta päästiinkö, mutta eiköhän toi PRO-skaboissa kelpaisi.

Löyty tuolta nurten kyykkytulokset*oli siellä muitakin huimia suorituksia ainakin paperilla,mutta tää kundi laitto suorituksesta videota,ni pakkohan se on uskoa..

No minä en miehistä tiedä, mutta kyllä ne puhtaat naiset (no harvat kai roinaakaan) tapaa olla aika vaatimattomia. Se on aika vtumaista kun reenaat ja reenaat ja missään ei näy. Motivaatio nyt kuolee vähemmästäkin.

No minä en miehistä tiedä, mutta kyllä ne puhtaat naiset (no harvat kai roinaakaan) tapaa olla aika vaatimattomia. Se on aika vtumaista kun reenaat ja reenaat ja missään ei näy. Motivaatio nyt kuolee vähemmästäkin.

Mun mielestä nyt mimmien ei kauheen lihaksikkaita tarvi ollakkaan,toki hyvin reenattu reisi-pakara osasto laittaa pään kääntymään väkisinki.Niinku tässä legendaarisessa tapauksessa,kun kaveri ajeli autolla keskellä kaunista kesäpäivää ja tuuttas tietty edellä ajavan persiisee..Autosta nous kauhee karju(siinävaiheessa varmaa toivois että ois tullu asennettua airbaggi leukaperiin)ja tokas:katoitko samaa minihametta ku minäkin!=)

No joo palataas taas asiaan,mimmeillä on tottakai luontaisesti vaikeampi hankkia sitä lihasta ku äijjillä,mutta ne jotka siinä tempussa onnistuu,niin on ne tehny kyllä varmasti paljon duuniakin sen eteen.
Mä olen ehkä jonkin verran jo addiktoitunut saliharjoitteluun,mun on vaan saatava se viikottainen rautaisannos,tietty tätä harrastusta tukee mun ammatti kun kahva-apinana leivän hankin.On sitä luovuttukin joistain asioista,ei tää,niinku ei varmasti muutkaan lajit ihan vasemmalla kädellä hoidu,muut lähtee dokaamaan,sä painelet salille,muut tekee sitä ja tätä,sä meet salille ja saisko olla jälki ruokaa?Kyllä kiitos,kuppi mustaa kahvia ja lähenki sit lenkille.

Tottakai onhan sitä välillä päästettävä höyryjä ja nautittava muullakin sektorilla elämässä,ei siinä mitää,mä vaan tykkään niin paljon tästä,vaikka tuloksilla ei keulitakkaan(vielä..kröhöm)
Nyt jos lopettais ettei tästä tuu avautumis thread ja lähtis tekee sitä kyykkyä ja mavea,jos pääsis vielä ihan kiitettäviin tuloksiin joku päivä niissä.
Mutta kiitos kannustavista sanoista ketkä niitä viljeli...:hyvä:jaksaa,jaksaa

Mun mielestä nyt mimmien ei kauheen lihaksikkaita tarvi ollakkaan,toki hyvin reenattu reisi-pakara osasto laittaa pään kääntymään väkisinki.Niinku tässä legendaarisessa tapauksessa,kun kaveri ajeli autolla keskellä kaunista kesäpäivää ja tuuttas tietty edellä ajavan persiisee..Autosta nous kauhee karju(siinävaiheessa varmaa toivois että ois tullu asennettua airbaggi leukaperiin)ja tokas:katoitko samaa minihametta ku minäkin!=)

No hei kaveri, SUN mielestä ei tarvii olla :D Ei munkaan mielestä miehellä tarvitse olla valtavat lihakset, että mitä se tähän kuuluu :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Linkkiä? Vai löytyykö foorumilta jotain matskua suorituksesta? Ei sillä, että epäilisin suoritusta.

Ja tiedän, ettei ole mahdottomuus astua voiman pimeälle puolelle jo erittäin nuorena. Enkä puhu mistään siperialaisista lapsista, joilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin ruveta huippu-urheilijaksi. Ylläri.
Ottopotto on jo kyykännyt 365kg ja syvemmältä kuin tuo 300kg kyykky. :) Hän varmaan kohta löytää tämän threadin joten jätän tuon toteamuksesi hänen kommentoitavakseen...

340 oon kisassa kyykännyt ja 235 ilman mitään apuvälhineitä. uskon 250+ raw kyykkyyn tänä vuonna ja 300 vetoon 2010 vuoden lopulla. ( raw)

Duunin jälkeen..

Vähän yöllistä avautumista:

Itse aloitin rautojen kolistelun tosissaan (sitä ennen pelkkänä oheistreeninä muitten lajien ohella) aika tarkalleen kaksi vuotta sitten. Ikää on 23 vuotta. Alun tulokset oli, siis mistä lähdin rakentelemaan kaikki ohjelmat oli: Kyykky 160 kg, kapealta ja takareidet pohkeisiin. Penkki huimat 95 kiloa. Maastaveto 170kg sumona. Etukyykky 130kg ja niskantakaa työntö(ei siis punnerrus, vaan vauhdin kanssa) 110kg.

Noista sitten sorvailin ohjelmia ja koko ajan on ollut sama malli. Koko ajan mennyt tavallaan pyramidillä sarjoissa. Esim. 6 toistoa, lisää malmia, 6toistoa, lisää...niin kauan ettei tullut täyttä kuutosta. Ja aina samalla korotuksella, eli kymppi/vitonen/20kg. you know. Kun kahdessa viikossa ei tapahtunut muutosta viimeisen sarjan painossa tai toistomäärässä vaihdoin sarjapituutta tai lisättävän painon määrää.
Koko ajan olen tehnyt 4 päivää per viikko. Kyykky-, penkki-, mave- ja nopeus-päivä. En ala listaamaan muuten kuin, että pääliikkeen lisäksi 2 apuliikettä...ja aina loppuun asti. Nopeuspäivänä tehnyt tempauksia/riveä/kahvakuulia/yms. pari tuntia.
Yhdessä välissä menin vähän tukkoon ja aloin tehdä samat liikkeet hangbareina kumien kanssa. Ja taas sama ralli, kun paikat pikkuhiljaa aukeni. Tätä syklittelyä sitten olenkin veivannut ja vaihdan apuliikkeitä viikottain.

Koko ajan on kehitystä tapahtunut: Kolmen lajin tulokset on nyt kyykky(230), penkki(140) ja mave(250kapea), etukyykkyä teen enää harvoin, mutta 180kg on noussut aika keveästi ja niskantakaa olen saksaamalla pukannut 150kg. Tempaukset ja rive + kahvakuula-jutut aivan eri lukemissa. Tälläkään hetkellä ei tunnu siltä, etteikö kehitystä tapahtuisi. Ainoa vain, että paino on noussut 93kilosta 109kiloon, mutta normiruoalla ja palkkarilla on pärjännyt, joten ei siinäkään ole ongelmaa. Syödyn ruuan määrä on n. kaksinkertaistunut päivätasolla, mutta ei sekään budjettia kokonaan vie.

En tiedä miksi avauduin, mutta oli pitkä työilta ja kova tahto tilittää... toivottavasti joku ymmärtää.

Rock on.

Meidän huushollissa rouva on ihan törkeen lihaksikas vähäiselläkin harjoittelulla. Enemmän pattia näkyy ku monilla useemman vuoden treenailleilla miehillä. Ite oon onneksi aikojen saatossa tahkonnu sen verran, että sentään vielä näytän vahvemmalta.

Geeneistä toikin on kiinni. Vaimolla ja hänen veljellään vissiin molemmilla lähtee lihakset räjähtävään kasvuun, kun vilkaiseekin rautaan päin. No pojalla pitäisi nyt sitten olla ihan hyvät mahdollisuudet saada massaa isäänsä nopeammin :)

220kg on tällä hetkellä penkissä raw-maksimi itellä ja ehdottomasti naturaalina mennään hamaan loppuun saakka! Mistään "päätepysäkistä" on ihan turha puhua ennen kuin joku tiedemies todistaa pitävästi kuinka voimakas ihmisolento voi olla.

Natuiltua on tullut kohta nettona noin 10vuotta, ja huomannut et aika reilusti plussilla saa mennä että vielä kehitystä tapahtuu... itse asiassa nuorempana paras raakapena tuli heti parin kotipizzan jälkeen- 180kg (ei kuitenkaa kisanosto stopilla...:D) 22-vuotiaana (186/107/) kolmen vuoden intensiivisen treenin jälkeen. Pizzan ajoitus oli oli vielä muistaakseni niin että noin 20min ennen reeniä syötynä se johti parhaaseen tulokseen. Ja vieläpä pitkillä käsillä.

Ja tämä tarina on tosi. Nyt 31-vee raakapena huitelee siellä 160-170kg tietämillä. Ja viisastelijoille vaan jo etukäteen tiedoksi että KYLLÄ TIEDÄN että stopin kanssa kiloja saa pudottaa. Mutta penapaidan kanssa ei oo koskaan tullut edes kokeiltua.

Koko natuilun (ja oikeastaan koko saliharrastuksen) suurin haittapuoli on se että kukaan ei usko lihoja ja tuloksia natuna saavutetuiksi...:urjo:

Ilmiö oli aikas käsittämätön kun aikoinaan tampereen atleticolla aloittelin ja vetäisin itteni noin kolmessa vuodessa hirvittävä(ä)n (bulkin avulla) "kuntoon", supinaa alko kuulua selän takana ja ainoat keneltä sait arvostusta oli enää tony halmetta äänestäneet suomileijonapaitaiset juntit.

Kovimmat aineet mitä tuli vedettyä oli kahvi ja välillä 2 kotipizzaa ennen reeniä- muistan aina sammonkadun kotipizzassa kun automaattisesti kokki työnsi pizzat pahvilaatikkoon ja veret seisauttaen jouduin aina keskeyttämään toimenpiteen sanomalla "Eiku syödään täällä..."

Ja P.S kommentoidakseni edellä vellovaa väittelyä vetoremmeistä työntöliikkeistä, kaikki penaennätykset tein vetoremmit käsissä. Suosittelen. Vaikutus oli todella psykofyysinen - ajatus on paljon paremmin rinnassa ja etuhartioissa, kaiken energian mitä tarvitsi tangon puristukseen sai käytettyä punnerrukseen. Ja taas viisasteiljoille tiedoksi - jos ette ole kokeillut tai mielestänne tyyli on typerä - HAISTAKAA PASKA. Minä käytän vetoremmejä vaikka perseessä jos siitä on suoritukseen apua.

Pointtina siis se että jos reenaat puhtaasti ja olet lahjakas et juurikaan voi sitä todistaa - olet massan silmissä bodarikasvi:hyper::hyper::hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom