Missä järjestyksessä liikkeitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli jos teen yhdellä kerralla liikkeitä olkapäille, hauikselle, ja rinnalle, niin missä järjestyksessä liikkeet kannattaisi tehdä?
Esim. jos haluan hehittää enemmän hauista niin pitäisikö hauis-liikkeet tehdä ensimmäisenä?

Eli jos teen yhdellä kerralla liikkeitä olkapäille, hauikselle, ja rinnalle, niin missä järjestyksessä liikkeet kannattaisi tehdä?
Esim. jos haluan hehittää enemmän hauista niin pitäisikö hauis-liikkeet tehdä ensimmäisenä?

Kyllä niinsanotut suuret lihasryhmät ja raskaat perusliikkeet tulisi tehdä ensin. Toki jokainen tekee tyylillään. Itsellä on melkeen samanlainen jako, paitsi, ojentajat hauiksen tilalla, mulla ohjelma menee kutakuinkin näin:

RINTA
Tasapenkki
Vinopenkki
EHKÄ joku hifistelyliike vielä tisseille

OLKAPÄÄT
Pystypunnerrus
Viparit
Takaolkapäät koneessa

OJENTAJAT
Ranskalainen
Ojentajat taljassa

Kyllähän se vaihtelu on avain kehitykseen ja tossakin on yks vaihtelun paikka, eli itse ainakin pyrin siihen etten aina tee lihasryhmiä samassa järjestyksessä.

Olkapäitä suosittelen kokoeilemaan silleen, että ensin viparit, takaolkapäät ja sitten vasta pystypunnerrus. Itellä ainakin tuntumaa saanu sillä. Esiväsytystähän tuo on.

Themastodontti ja stamina, olette molemmat oikeassa, vaihtelu on avain kehitykseen ja esiväsytystä, pakkotoistoja, negatiivisia ja kaikkea kannattaa myös välillä kokeilla. Arvelen vain ^^jok-erin olevan melko uusi harrastuksen parissa, siksi vastasin tuolla tavalla. Perustreenillä alkuun.

Rinta,Hauis,Olkapäät. itse tekisin tässä järjestyksessä jos haluaisin reenata haukkaa vähän enemmän muuten rinta,olkapäät,haukka

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom