Minne syömään Helsingissä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BFL2002 sanoi:
Uusin tuttavuus: La Famiglia, italialainen ravintola Keskuskatu 3:ssa. Kohtuu hinnat ja tosi siisti paikka.

Viimeksi kun tuolla kävin, niin tarjoilia toi väärät ruoat ja viinit ja väitti kivenkovaa, että nämä tilasitte. Annokset "normi" ravintolakokoa, eli ainakin minulle aivan liian vähän. Olin juuri ennen tätä käyntiä ollut viikon Italiassa, missä hyvää ruokaa oli oikealla ja vasemmalla pienemmissä kyläravintoloissakin, eikä La Famiglian ruoat olleet tasoltaan edes sinne päin.

Ehkä tämä oli poikkeus ja minulla kävi huono tuuri, mutta en ole tuonne menossa ellei ole pakko.

Kellarikrouvi Kasarmintorilla on kiva paikka. Hyvää ruokaa ja kiva tunnelma.

Anonymity sanoi:
Weeruskassa on ihan huippu ruoka (ala carte ja lounaat), jos on valmis siirtymään vähän keskustan sykkeestä syrjempään Alppilaan.

www.weeruska.com

Ykköspaikka! Jättileike Wieniläisittäin maksaa kympin ja hintaan kuuluu salaatti ja leivät. Nälkä lähtee varmasti ja on hyvää.

Motin T-bone pihvi ja Sikalan ruuat myös menettelee

Weeruska on tosiaan huippu. Lounaaseen kuuluu itsetehty keitto ja leipä, salaattipöytä ja lämmin ruoka, jossa on vaihtoehtoja hintaluokassa noin 7-11 euroa. Ja ala carte -listoilta löytyy myös tosi hyvää ruokaa ja viikonlopun suositusmenulta. Ikinä en ole saanut siellä huonoa ruokaa.

Muita hyviä ruokapaikkoja Itäisessä kantakaupungissa Flemarilla ovat Cella, Bullman ja Flemarin Grillikin on ihan hyvä. Kolmannella linjalla on hyvä lounaspaikka Hainan (älä anna ulkonäön hämätä, suomalaisten pitämä), mistä saa sellaista kotiruuan omaista syötävää. Sitten Kolmannen linjan ja Alppikadun (?) kulmassa on hyvä thaimaalainen Sawat Dee (kirjoitinko mä tän myös tervehdyksenä käytetyn nimen oikein?).

Karl Johan on jees, kalliimmista Demo tai Henri'x.

Joku kysyi Turusta niin Pippurimylly tai Trattoria romana. Noi on oikeasti ainoot tässä kuppases mestassa

Aika paljon on tullut kierreltyä noita ruokapaikkoja ja näissä on ainakin hyvä ruoka. Laittelen lisää jos tulee jotain uusia mieleen...

Italialaisista (+ välimeren ruokaa):
Kamppi Keskuksen Don Corleone, Kluuvin Il Siciliano, WTC:n spagettipaikka ekassa kerroksessa, Vespa Etelä Esplanadilla ja Kruunuhaassa oleva Rodolfo. Coma Korkeavuorenkadulla ja Papa Giovannikin on ihan ok.

Venäläisistä:
Kasakka Kruunuhaassa ja Troikka Etu-Töölössä.

Tex-mex – ja cajun -tyyppiset:
Colorado, Santa Fe ja Cantina West.

Espanjalaisista:
Amigo Tehtaankadulla, Barcelona Raffaellon sisäpihalla, Parrilla Espanola Eerikinkadulla

Thaimaalaisia:
Ryan Thai Pohjoisella Makasiinikadulla, Mai Thai Annankadulla, Sawat Dee (3. linja x Alppikatu) ja sitten se hyvä paikka Mannerheimintiellä Kisahallin puolella ja lähellä ja jonkun intialaisen vieressä

Libanonilainen: Farouge Yrjönkadulla

Muista hyviä: Salve Hitalahdessa, Olive Garden Itäkeskuksen Kauppakeskuksessa, Kontulan Kebab (ja siellä rullakebab) sekä Chillit (siellä kanakebab), Kaksi Kanaa Katajanokalla

Mistäköhän mä keksin tuonne Kolmannelle linjalle tuon Hainanin...? Oli tarkoitus kirjoittaa Heipan, joka on ravintolan oikea nimi. Siis se, josta saa sellaista hyvää kotiruuan tyylistä ruokaa päivisin. Se on siinä Siltasaarenkadun risteyksen tuntumassa Hämeentielle päin.

Sitten Krunikassa on hyvä korealainen, eli Korea House. Ruoka oli siellä kyllä aika maukasta, mitä nyt osaan sanoa yhden kokemuksen osalta. Ja Korkeavuorenkadulla oleva Gastone on myös hyvä.

Omenapuu tai joku sellanen on stadissa sellainen paikka mistä olen tykännyt kovasti, ei ole oikein hallussa tuo pääkaupunkiseutu.

Jos pihvipaikkaa halajat niin mene kellarikrouviin tai makuun!

edit. niin ja kantina west mutta en mainosta sitä sen enempää kun on kilpailevan yrityksen paikka :D

Santa Fe:n vieressä Grande Grill -ravintolassa oli suuret annokset ainakin kun itse siellä kävin. Yleensä ravintoloissa jää aina vatsaan tilaa, mut tuolla jäi lautasellekin hieman. Hinta ihan normikamaa, ~18 - 23 euroa muistaakseni.

Cantina Westissä (ja Stadin Kebabissa, yliopistonkadulla, kännissä) tulee lähinnä käytyä, hyvin harvakseltaa, himassa saa pienellä vaivalla paljon paremmat mätöt. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom