Huippukunnnon lisäksi hieman puuteria ja pakkelia
Tässä ote IFBB:n sääntökirjasta: ''Tuomarin pitää ensimmäiseksi huomioida kilpailijan urheilullinen kokonaisvaikutelma. Kasvot, hiukset ja meikki pitää ottaa huomioon urheilijan kokonaisvaikutelmassa.''
Kokonaisvaikutelma on se minkä annat itsestäsi heti kun astut kilpailuareenalle. Olet täydellinen paketti kun kehosi on kunnossa, kilpailuväri on hyvä, rakenne lajiin sopiva, kauniit kasvot, hyvä meikki ja upeat hiukset, lisäksi tietysti säkenöivä esiintyminen
Kun nämä osa-alueet ovat kunnossa, teet varmasti lähtemättömän kokonaisvaikutelman koko yleisöön sekä tuomaristoon. Onnistuneella stailauksella voit tiukassa kilpailussa nostaa sijoitustasi, joten tämä on asia mitä ei ole saa unohtaa.
Kisa-look on hyvä suunnitella jo etukäteen, ja jos omat taidot ei riitä käyttää apuna alan ammattilaisia. Viimeisellä viikolla huolehditaan ihon riittävästä kosteutuksesta, huolletaan varpaat ja kynnet kuntoon. Sitten onkin aika varmistella, että meikkipussista löytyy riittävän tumma meikkivoide kasvoille sekä hyväpigmenttisiä luomivärejä. Meikissä on hyvä huomioida se, että lavalla valot ovat kovat ja perus arkimeikki näyttää mitättömältä.
Itse olen muutaman kerran mennyt metsään värissä ja meikissä juurikin lava-valojen vuoksi. Arnoldissa valot ovat todella rankat ja sinne olisin saanut lisätä sekä väriä että meikkiä . Seuraava kisani oli Floridassa, johon olinkin jo varustautunut kunnon arsenaalilla voimakkaita meikkejä. Kuinka sitten kävikään...lavalla ei ollut juuri mitään valoja ja meikkini oli yliampuva... no näistähän opitaan.
Hiukseni hoitaa ympärivuotisesti
Prime Hair and Beauty desingnin omistaja Ulla-Riitta Koskinen, joka nousee myös itse tänä vuonna bikinifitness lavalle. Ullalla on aina näkemys valmiina hiuksiani varten ja voin vain istahtaa penkkiin ja luottaa hänen ammattitaitoonsa. Ullalla on itsellään pitkä kokemus esiintymisestä ja kilpailemisesta kovissa valoissa, joten häneltä löytyy tietämystä myös tässä.
Hiukset ovat naisen kruunu joten niihin on hyvä panostaa. Panostat vartalosi muokkaamiseen tuhansia tunteja joten älä unohda viimeistellä itseäsi.
kuten olen aiemminkin sanonut:
You gotta fake it to make it!
Lisää Minnaa
Fast Pro teamin facesivuilla.