Minkälaista ohjelmaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tsunam1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Olen käynyt salilla jonkun verran syksyllä ja nyt säännöllisesti koko talven ja kevään. Ehdin käydä salilla kolme kertaa viikossa ja tähän asti olen pyrkinyt tekemään koko kropan maanantaina, jalat keskiviikkona ja yläkropan perjantaina, mutta ajattelin, että nyt olisi aika vaihtaa ohjelmaa.
Haluaisin ohjelman olevan melko yksinkertainen, mutta monipuolinen. Tällä hetkellä yksi salilla käynti kestää 1h-1.5h.

Treenin tavoitteena on lähinnä lihasmassa, mutta ei teidän tarvitse liike/sarjamääriä miettiä, voin miettiä ne itse. Jos vain viitsisitte sanoa minkälaisella jaolla kannattaa tehdä ja mitä liikkeitä.

Tällä hetkellä olen tehnyt penkkiä, pec deckiä, pystypunnerrusta kp:lla, vipareita sivuille, dippiä, ranskalaista punnerrusta, penkkiä käsipainoilla, leuan vetoja, ylätaljaa rinnalle, push downia tjsp ylätaljassa, kulmasoutua, mavea, kyykkyä, reiden ojennuksia ja koukistuksia, vatsalihaksia, selänojennuksia, joskus sjmv, hauiskääntö kulmatangolla.

En tietenkään tee noita kaikkia samassa treenissä, vaan olen pyrkinyt vaihtelemaan niitä vähän. Pohkeita en ole pahemmin treenannut.

Juu tiedän tuon faqin, mutta haluaisin tietää kumpi sopii paremmin, 2-jakoinen vai 3-jakoinen. Mulla on siis mahdollisuus käydä salilla kolme kertaa viikossa.

edit: Miten olis tällainen jako?
Maanantai: Rinta, yläselkä
Keskiviikko: Jalat, alaselkä
Perjantai: Kädet, olkapäät

Jos maanantaina tekis penkkiä, vinopenkkiä/pec deckiä ja sit kulmasoutua ja leuanvetoja/ylätaljaa.
Keskiviikkona kyykkyä, mavea ja sjmv:a.
Perjantaina ranskalaista punnerrusta/muita ojentajaliikkeitä, hauiskääntöä, vipareita sivuille, pystypunnerrusta ja dippiä.
Kuulostaako hyvältä?

edit2: Tietenkin unohdin tosta vatsat... Ne voisi varmaan lisätä keskiviikolle, koska mavessa ainakin taitaa tulla vatsoille rasitusta? Ja pohkeet myös keskiviikolle. Niitä vuoroviikoin istuen/seisten.

Makuasia se hyvin pitkälti on teetkö 2 vai 3 jakoisella. Kokeile vaikka molempia ja valitse niistä itsellesi paremmin sopiva.

Back
Ylös Bottom