Tekemällä asioita huomaa parhaiten, että mikä toimii ja mikä ei. Nykyinen työnkuva myös takaa sen, että samalla työmaalla harvoin viikkoa pidempään menee, joten vähän kusisemmatkin keikat kestää, kun tietää että kohta on jotain muuta kalenterissa. Mut juu, luonne on vähän semmoinen, että mielellään miettii asiat viidesti ennenkuin alkaa toteuttamaan. Toki se joskus rajoittaa elämää, mutta toisaalta siellä vaakakupissa on vastapainona se vähäisempi stressi. Toki minäkään en osaa sanoa, että mitä isona teen ja kuinka itseni elätän, mutta lopulta nuokin asiat on sivuseikkoja tässä isommassa kuvassa.
Ulkomaan reissuja ihan lomaillen ei toki nykytilanteessa tule tehtyä aivan joka vuosi ja kaikkea kivaa harrastimistakin tulee rajoitettua esim. talvisin moottorikelkkailut tulee ajeltua lainavehkeillä, oman osto kun juuri nyt ole järkevää (toki ennemmin tai myöhemmin kun sen aika on, tulee tontille se kelkkakin). Laina + muut juoksevat talokulut mulla ja rouvalla on yhteensä noin 900€/kk, joka on lopulta vähän. Toki tuossa jeesii se, että lainaa meillä on yhteensä vain 120k€. Vanha viisaus, ei ne isot tulot, vaan pienet menot, pitää paikkansa ;). Käytännössä mun ei tarvitsisi ihan näin tiukalla taloudella elää, mutta mieluummin maksan rahalla autoni tai remonttikuluni, kuin otan niihin kulutusluottoa tai muuta lainaa. Toki se aina kirpaisee kerralla maksaa, mutta sitten siitä ei tarvi enää huolehtia
.
Ja mitä autoon tulee, niin johtuen omasta sijainnista suhteessa työpaikkaani, valtio käytännössä maksaa mun autoilut täysmääräisesti veronpalautuksina ja matkakorvauksina/päivärahoina, saattaapa siitä muutama satanen jäädä vielä kulujen jälkeen kouraankin. Toki tuokin tarkoittaa, että hintaluokka autossa on 6000€ kantturoilla ja käyttövoimana diisseli. Kauppa sun muut reissut hoidan työmatkan yhteydessä.
Summa sumarum, elämä on aina valintoja ja jokainen tekee omansa. Itse en tavoittele kuuta taivaalta, lähinnä stressitöntä elämää jossa on myös aikaajoin mahdollisuus nauttia niistä pienistä asioista, kuten luonto, rauhallinen elinympäristö ja hyvä ruoka. Nuo kaikki edellä mainitut jo löytyy tällä hetkellä ja niistä ei tarvitse tinkiä, kaikki muu kiva on sitä bonusta ja plussaa