Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Thänks! Tossa hyviä vaihtoehtoja vois alkaa tota ekaa heti testaamaan.2-jakoinen kahdesti läpi:
Yläkroppa/alakroppa
ja/tai työntävät/vetävät
1+3-jakoinen:
Koko kroppa
Yläkropan työntävät
Yläkropan vetävät
Alakroppa
Tai hyvä vaihtoehto koko kroppa 3x viikossa läpi:
1-jakoinen kahdesti, 2-jakoinen kerran läpi
Sarjat vois olla vaikka
Viikko 1 pääliikkeet 3x8, apuliikkeet 3x12
Viikko 2 pääliikkeet 4x6, apuliikkeet 3x10
Viikko 3 pääliikkeet 6x4, apuliikkeet 3x8
Viikko 4 kevyt jolla vaikka 1-2 liikkeen maksimitesti jos voimailu kiinnostaa (tai sarjamaksimitesti jos ei niin kiinnosta, isot painot = isot lihakset kuitenkin), muissa liikkeissä vaikka 2x8 20% pienemmillä painoilla ku "kovilla viikoilla". Joka päivä ei kuitenkaa näitä testejä, vaan max 2x viikossa ja sillonki vaan yhessä liikkeessä per päivä, kevyen viikon tarkotus on antaa kropalle ja päälle lepoakin.
Viikko 5 sama rumba alusta mut enemmän rautaa tankoon
Ole hyvä.
Sarjat vois olla vaikka
Viikko 4 kevyt jolla vaikka 1-2 liikkeen maksimitesti jos voimailu kiinnostaa (tai sarjamaksimitesti jos ei niin kiinnosta, isot painot = isot lihakset kuitenkin), muissa liikkeissä vaikka 2x8 20% pienemmillä painoilla ku "kovilla viikoilla". Joka päivä ei kuitenkaa näitä testejä, vaan max 2x viikossa ja sillonki vaan yhessä liikkeessä per päivä, kevyen viikon tarkotus on antaa kropalle ja päälle lepoakin.
Juu 2 kertaa läpi viikossa kertoja vois olla 5-6Siis oliko tarkoitus treenata kroppa 2x läpi viikon aikana vai treenata kaksi kertaa vikossa?
Sillä on aika paljon merkitystä riippuen pääseekö 2 vai 12 kertaa treenaamaan salille.
Joo, minä oon sensei @jto :n valmennuksessa ollu 8kk nyt ja tuossa rungossa on monia erittäin hyväksi havaittuja elementtejä mitä häneltä olen oppinut.Herrantähden näyttää kovalta... kiinnostuin välittömästi!
Itse aloittelen nyt 1,5 v bodauksen jälkeen 1-jakoisella 3 x viikossa "Power of 3"-menetelmällä.
Tuo on kuitenkin niin hyvän näköinen runko, että taidan jo kesämmällä siirtyä siihen.
Enemmän ei ole läheskään aina parempi ja kevennyksien tärkeys monesti treenaajilta unohtuu!Sarjat vois olla vaikka
Viikko 4 kevyt .
Mikäs siinä, progressiota voi toteuttaa monella tapaa, oli se sit lisää painoja, lisää toistoja, lisää sarjoja tai vaikka lyhemmät palautukset sarjojen välillä. Kunhan pitkässä juoksussa tekeminen kovenee.Mitä mieltä siitä, että menee niin päin että esim. 4x4-4x6-4x8?
Eli ei nosta painoa, lisää toistoja 3 viikkoa, kevennys, ja sitten lisää painoa.
Tuntuu että itselle sopii paremmin.

Joo, minä oon sensei @jto :n valmennuksessa ollu 8kk nyt ja tuossa rungossa on monia erittäin hyväksi havaittuja elementtejä mitä häneltä olen oppinut.
Itseasiassa aika lailla uusiksi menny näiden kuluneiden kuukausien aikana kaikki mitä olen luullut voimaharjoittelusta tietäväniEnemmän ei ole läheskään aina parempi ja kevennyksien tärkeys monesti treenaajilta unohtuu!
Tärkeintähän kuitenkin kaikissa ohjelmissa ja rungoissa on nousujohteisuuden lisäksi se että tekeminen on mielekästä. Kehitystä ei varmasti tule jos treenaaminen tuntuu pakkopullalta - ja ilman kevennyksiä jos päätä hakkaa seinään niin alkaa varmasti jossaki vaiheessa tuntua siltä pakkopullalta!
2-jakoinen kahdesti läpi:
Yläkroppa/alakroppa
ja/tai työntävät/vetävät
1+3-jakoinen:
Koko kroppa
Yläkropan työntävät
Yläkropan vetävät
Alakroppa
Sarjat vois olla vaikka
Ole hyvä.
Tämä näyttää hyvältä. Oivalsin tästä monta asiaa. Mutta miten soveltaisit tämän kolmeen kertaan viikossa? Pääsen itse vain kolmesti viikossa salille ja haluaisin saada kropan vedettyä 2 x läpi, mutta se lienee mahdotonta niin ettei aika salilla veny liian pitkäksi. Varmaan joutuu tekemään niin että esim. vuoroviikoin työntävät ja vuoroviikoin vetävät saavat kaksi treeniä? Eli viikolla 1 työntävät, vetävät, työntävät. Viikolla 2 vetävät, työntävät, vetävät. Viikolla 3 taas työntävät, vetävät, työntävät jne jne.
Vai miten tuo kannattaisi toteuttaa?
Tekisin ite varmaan noin ku JP Fux sanoi.Tämä näyttää hyvältä. Oivalsin tästä monta asiaa. Mutta miten soveltaisit tämän kolmeen kertaan viikossa? Pääsen itse vain kolmesti viikossa salille ja haluaisin saada kropan vedettyä 2 x läpi, mutta se lienee mahdotonta niin ettei aika salilla veny liian pitkäksi. Varmaan joutuu tekemään niin että esim. vuoroviikoin työntävät ja vuoroviikoin vetävät saavat kaksi treeniä? Eli viikolla 1 työntävät, vetävät, työntävät. Viikolla 2 vetävät, työntävät, vetävät. Viikolla 3 taas työntävät, vetävät, työntävät jne jne.
Vai miten tuo kannattaisi toteuttaa?
Tekisin ite varmaan noin ku JP Fux sanoi.
Esim.
Ke koko kroppa
La alakroppa tai vetävät
Su yläkroppa tai työntävät
Se 5-6 liikettä per treeni riittää hyvin ku valitset ne fiksusti, ei sitä lihasta monesta kulmasta tarvi hinkata.
Kulmakivet:
Kyykkyvariaatio
Maastavetovariaatio
Punnerrusliike
Leuanveto
Soutuliike