Minkälainen viikko-ohjelma aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja R1ku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen siis 20vuotias 178cm pitkä ja 74.5 kiloa painava mies. kävin ostamassa salikortin mutta näin opiskelijana ei minulla ollut varaa hankkia ammattilaisen tekemää saliohjelmaa (hinta oli noin 50€). Salilla käyminen onnistuisi joka päivä koska sali on juoksumatkan päässä eli 3-4 päivän viikko-ohjelma olisi sopiva. Tavoitteena olisi saada lihaksia näkyviin eritoten rinta ja käsien lihakset. Toinen kysymys olisi kannattaako minun käyttää palautusjuomia treenien jälkeen ja millä tavalla pitäisi kiinnittää ruokavalioon huomiota muuten että jättää roskaruuan vähemmälle.

Saat noihin kysymyksiin vastauksen etsimällä pakkotoistosta. Esim. aloittelijoiden osiossa tärkeäksi merkatut on hyvä lukea näin alkuun, sieltä löytyy ohjelmia joka lähtöön, alkuun on suositeltavaa ottaa 1-2 jakonen jota lähtee tekemään 3-4 kertaa viikossa.

Tässä hyvä 1-jakoinen ohjelma joka on todettu toimivaksi, http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/
Sitä kun vetelet sen 3 kuukautta niin suosittelen tätä http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/
Mutta jos haluat voimaa enemmän kuin kokoa niin tämä http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ lueppa toi myös, siellä on noita ruokavalioesimerkkejäkin..
Palkkarit on ihan jees mutta ei pakollisia, ensin ruokavalio kuntoon sitten lisäravinteet.

mutta näin opiskelijana ei minulla ollut varaa hankkia ammattilaisen tekemää saliohjelmaa (hinta oli noin 50€)

Yhdestoista käsky vois kuulua että "Älä koskaan laita rahojasi omaohjaajien tekemiin ohjelmiin." Ihan oikeesti, oon nähnyt niitä kymmenittäin ja en tiedä onko ne koulutuksessa ohjeistettu tekemään paskoja ohjelmia vai mikä siinä on. Ohjelmat on aina tyyliä kierrätetään treenaajalla kaikki salin laitteet läpi ja vältetään viimeiseen asti vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä (=niitä tehokkaimpia). Lue pakkotoistoa ja erityisesti näitä aloittelijoiden osion stickyjä niin viisastut varmasti salihommissa!

Yhdestoista käsky vois kuulua että "Älä koskaan laita rahojasi omaohjaajien tekemiin ohjelmiin." Ihan oikeesti, oon nähnyt niitä kymmenittäin ja en tiedä onko ne koulutuksessa ohjeistettu tekemään paskoja ohjelmia vai mikä siinä on. Ohjelmat on aina tyyliä kierrätetään treenaajalla kaikki salin laitteet läpi ja vältetään viimeiseen asti vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä (=niitä tehokkaimpia). Lue pakkotoistoa ja erityisesti näitä aloittelijoiden osion stickyjä niin viisastut varmasti salihommissa!
Itsellä on PT:n koulutus ja kyllä todella monet kerrat jouduin olemaan napit vastakkain kouluttajien kanssa kun joka helvetin kerta kun tehtiin aloittelijalle ohjelmaa joka halusi lihasmassaa niin se olisi pitänyt olle 4-jakoinen vähintään. Sitä sitten perusteltiin sillä kun sitä kehonrakentajatkin käyttää tms. 1-jakoisesta lähinnä naureskeltiin kun ei tule kun pari hassua sarjaa hauksille per treeni jne.

Mutta ala kuin ala, ammattilaisia on hyvin monenlaisia, jotkut tietävät asiasta ja jotkut eivät. Hyvän saliohjelman varmasti löydät täältä mutta suurin ongelma on varmasti tekniikan oppiminen koska sitä ei täältä opi. Siihen varmasti voisi auttaa joku asiantunteva pt tai jos salilla käy kokeneita harrastajia jotka tekevät muutakin kuin penkkiä niin heiltä voisi varovasti käydä kysymässä tekniikka vinkkejä.

Joo yks kaveri on kanssa pt-koulutuksen käynyt ja kertoi ihan samaa. Ravintopuolelta niille kyllä ladataan hyvä paketti tietämystä ja tekniikat ne myös osaa opettaa, niinkuin sanoitkin. Mutta valitettavasti kunnollista treeniohjelmaa niiltä harvoin saa vaikka maksaisi.

Totta! Itse olen myös muutaman nähnyt ja siinä oli vain laitteita.. Ihme paskaa tuollainen.

Mitä itse olen kuullut niin nuo ohjelmat ovat joillakin ohjaajilla sellaisia että alkuun 40 liikettä kaikenmaailman laitteita ja sitten viimitteeks kyykkyä se 10 sarjaa ku kaikki lihakset
on jo muun treenin takia heikos hapes.

Itsellä on PT:n koulutus ja kyllä todella monet kerrat jouduin olemaan napit vastakkain kouluttajien kanssa kun joka helvetin kerta kun tehtiin aloittelijalle ohjelmaa joka halusi lihasmassaa niin se olisi pitänyt olle 4-jakoinen vähintään. Sitä sitten perusteltiin sillä kun sitä kehonrakentajatkin käyttää tms. 1-jakoisesta lähinnä naureskeltiin kun ei tule kun pari hassua sarjaa hauksille per treeni jne.

Mutta ala kuin ala, ammattilaisia on hyvin monenlaisia, jotkut tietävät asiasta ja jotkut eivät.
Hyvän saliohjelman varmasti löydät täältä mutta suurin ongelma on varmasti tekniikan oppiminen koska sitä ei täältä opi. Siihen varmasti voisi auttaa joku asiantunteva pt tai jos salilla käy kokeneita harrastajia jotka tekevät muutakin kuin penkkiä niin heiltä voisi varovasti käydä kysymässä tekniikka vinkkejä.

Samanlaisia huomioita itselläni. Kaikennäköisiä trainereita tuolla liikkuu ja papereitten saaminen on (liian) helppoa mutta tieto-taito on suurimmalla osalla aika heikkoa.

Varmaankin paras keino ottaa selvää, kuka on oikeasti pätevä on tsekata sen valmentajan omat treenit ja kysellä valmennettavilta, että väännetäänkö siellä circuit-tyyliin laitteita vai onko pääpaino vapaissa painoissa ja perusliikkeissä. Monesti näkee nimittäin niin, että joku PT treenaa itse järkevästi mutta lyö valmennettavalle ohjelman käteen, missä on vaan noita hilavitkuttimia... Vi**u, jos jokin liike ei kelpaa valmentajalle itselleen niin mitä hemmettiä se laittaa asiakkaan tekemään sitä.

Sitten kun niiltä kysyy, et miksi näin ni ne sanoo "no ku asiakas ei halua tehdä maastavetoa ku se on niin vaikeeta" tms.

Ja OP:lle sen verran vielä, että otat vaikka saliohjelmaksi Rippetoen Starting Strengthin täältä foorumilta... se on todettu toimivaksi. Maveen ja kyykkyyn kannattaa ainakin käydä tekniikat ammattilaisen ohjauksessa opettelemassa ettei tartte myöhemmin katua kun paikat on rikki huonon suoritustekniikan takia.

Niin piti vielä todeta, että ennen kuin palkkaat ketään valmentajaa niin ota selvää, kuinka paljon "time under the bar" se henkilö on viettänyt... ei jossain parin viikonlopun pikakurssilla kukaan tekniikoita niin perusteellisesti opi, että pystyis ne kunnolla hallitsemaan ja asiakkaalle opettamaan.

Kyll noita kuntosali ohjaajia löytyy sitten joka lähtöön, täss monet kerrat kokeiltu eri salia eri ohjaajien tekemiä ohjelmia. Mutta kun sieltä tulee joka kerta loppuen lopuksi yhtä pyöreitä vastauksia, kun kysyy että miten mun pitäis oikein treenata että motivaatio säilyy ja ettei paikkat hajoile. Ja varsinkin aloittelijana et sä tiedä tollasista mitään.. Taas sadannen ja yhden kerran tuli kuukaus sitten hommattua sali kortti treeni into ihan kohillaan ja sitten se tyssähti taas siihen ett tuli treenattua ihan liian paljon ja sit iski siihen viell flunssa päälle. Nyt motivaatiota taas etsiskellään..

Niin ja mitä tohon salin ohjelmiin tulee, niin tässä viimesimmälllä salilla totesin vain että se mun ohjaaja ei tiennyt oikeastaan yhtään mistään mitään, ehkä itse osas treenata, mutta ei osannut sitten mua esim neuvoa. Ja pistin vähän palautetta aiheesta, eikä paikkan pomo olis mitään siihen mun viestiin vastannut jos en olis itte mennyt sen kanssa juttelemaan. Ja kuulemma mulla oli liian suuret vaatimukset, kun kyseessä oli startti paketti.. Noh joo oh.. Tietääkseen olen aloittaja, vaikka olenkin aloittanut homman sen sata ja yksi kertaa, mutta koskaan en ole saannut sitä pitkäkestoisesti pysymään... olisin vaan hakenut neuvoja, miten saan pysyvyyttää ja tuloksia aikaiseksi ettei olis taas sellainen muutaman kerran pyrähdys vain..

Niin ja on tuoll salilla niitä joilla ei oo minkäänlaista koulutusta aiheeseen ja jos ajattelee niin pt:n paperit vaan sinällään aikas helposti, kunhan sulla on rahaa vaan niin siinä muutaman viikonloppun istut koulun penkillä ja sulla on pätevyys hommaan, ei kyll mitään tietoo et mikäs se sisältö sitten onkaan toss hommassa.. Et kannattaa todellakin miettiä, et mihin sä ne rahat oikein laittat...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Yleensähän ne salin puolesta olevat "valmentajat" ohjaavat niihin vemputtimiin joita kukaan harvemmin käyttää, ovat pois toisten tieltä. Ei myös tarvitse jonottaa laitteisiin:D

Itse kävin 4-5 kertaa, 1-jakosella. Liikkeiden sarja määrä oli pääosin 3-4 ja toistot 8-10. Tein kuitenki ns. tuntuman mukaan kaikkea. Ja jo kuukaudessa sain hyvin lihaksia näkyviin.

Kuukauden menin tollasella, jonka jälkeen siirryin 3-jakoseen ja aloin keskittymään enemmän eristäviinkin liikkeisiin.

Kyll noita kuntosali ohjaajia löytyy sitten joka lähtöön, täss monet kerrat kokeiltu eri salia eri ohjaajien tekemiä ohjelmia. Mutta kun sieltä tulee joka kerta loppuen lopuksi yhtä pyöreitä vastauksia, kun kysyy että miten mun pitäis oikein treenata että motivaatio säilyy ja ettei paikkat hajoile. Ja varsinkin aloittelijana et sä tiedä tollasista mitään.. Taas sadannen ja yhden kerran tuli kuukaus sitten hommattua sali kortti treeni into ihan kohillaan ja sitten se tyssähti taas siihen ett tuli treenattua ihan liian paljon ja sit iski siihen viell flunssa päälle. Nyt motivaatiota taas etsiskellään..

Niin ja mitä tohon salin ohjelmiin tulee, niin tässä viimesimmälllä salilla totesin vain että se mun ohjaaja ei tiennyt oikeastaan yhtään mistään mitään, ehkä itse osas treenata, mutta ei osannut sitten mua esim neuvoa. Ja pistin vähän palautetta aiheesta, eikä paikkan pomo olis mitään siihen mun viestiin vastannut jos en olis itte mennyt sen kanssa juttelemaan. Ja kuulemma mulla oli liian suuret vaatimukset, kun kyseessä oli startti paketti.. Noh joo oh.. Tietääkseen olen aloittaja, vaikka olenkin aloittanut homman sen sata ja yksi kertaa, mutta koskaan en ole saannut sitä pitkäkestoisesti pysymään... olisin vaan hakenut neuvoja, miten saan pysyvyyttää ja tuloksia aikaiseksi ettei olis taas sellainen muutaman kerran pyrähdys vain..

Niin ja on tuoll salilla niitä joilla ei oo minkäänlaista koulutusta aiheeseen ja jos ajattelee niin pt:n paperit vaan sinällään aikas helposti, kunhan sulla on rahaa vaan niin siinä muutaman viikonloppun istut koulun penkillä ja sulla on pätevyys hommaan, ei kyll mitään tietoo et mikäs se sisältö sitten onkaan toss hommassa.. Et kannattaa todellakin miettiä, et mihin sä ne rahat oikein laittat...

Ei edes PT:t voi treenimotivaatiota myydä. Sen täytyy lähteä omasta päästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom