minkälainen treeniohjelma..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Minulla löytyy tuollainen KETTLER CLASSIC kuntokeskus. Siihen kuuluu mm. talja, pec-dec,penkkipunnerrus on mahdollista. Jaloille löytyy myös jotain. Painoja on 50 kiloon

viime keväänä tuli käytettyä tätä laitetta n. kaksi kuukautta. sit tuli vähän taukoo ja olen taas ruvennyt käyttämään tätä kuntokeskusta.

Kyselisin että olisko minkälainen hyvä treeniohjelma millä saisi treenattua lihaksia? ei niinkää kestävyyttä. Maximi voimaa haen.

Ja toinen kysymys onko mahdollista penkkipunnertaa vaikka 60 kiloa (ei ole painoja enempää) yksin ilman toisen apua? olen kuullut että painot voisi laittaa rinnan päälle tai jotain jos ei jaksakaan. Sillä tilanne on vähän hankala sillä en saa aina jotain kaveria siihen auttamaan.. ett jos mitenkää olis mahdollista yksin?

Minä treenaan aina yksin ja penkkipunnerruksessa tanko jää aina rinnalle viimeisessä sarjassa.Se ei ole mikään ongelma, kyllä sen tangon aina jotenkin saa rullattua pois rinnan päältä.

Jäin joskus vuosia sitten 80 kilon alle ja ei ollu kovin kiva sitä vierittää pois (silloin toi 80 kg oli mulle iso paino). Oli kyljet sitten vähän helveti kipeinä kun sitä tankoa rullailu ja kallisteli jotta sen sai pois, eli en suosittele edes kokeilemaan. Ja tollanen kuntokeskus 50 kg painoilla ei varsinkaan voimahakuisessa reenissä riitä juuri mihinkään, eli salille mars. :whip:

Timba79 sanoi:
Jäin joskus vuosia sitten 80 kilon alle ja ei ollu kovin kiva sitä vierittää pois

Jep, myös täällä jäi pari kuukautta sitten tanko rinnalle yksin treenaillessa, ja sain aikaiseksi komeat mustelmat ja kipeät vatsalihakset tankoa vyötärölle vieritellessä...(vaikka painoa ei ollut kuin hyttysenpaskan verran). Minä en ainakaan ole sen jälkeen tarkoitushakuisesti ajanut itseäni samaan jamaan...niin pahalta se tuntui.

Viestiketjun aloittajalle: varmasti pääset alkuun tuolla Kettlerin hässäkällä, mutta painot loppuvat kyllä pian kesken (ja sillä kokemuksella mitä minulla on noista "monitoimilaitteista", niillä ei saa välttämättä aikaiseksi teknisesti kovin puhtaita suorituksia, mikä ei ole hyvä asia (en tosin tiedä, kuinka laadukas masiina sinulla on...). Eli ehkäpä kannattaisi mennä suosiolla kunnon salille, varsinkin jos maksimivoimaa olet hakemassa.

toi kuntokeskus maksoi 500 euroa. Se on aika monipuolinen vehje

nojoo ei riitäkää noi painot paljon mihinkään, mutta voihan sitä käydä ostamassa lisää painoja. mitä hinnat on yleensä?

jep ei olis huono vaihtoehto mennä salille mutta kun olen niin laiska että en jaksa enää lähteä salille asti töitten jälkeen. Pienempi kynnys mennä kellariin ja käyttää tätä kuntokeskusta

Itellä on joku tuollanen istumamallinen kotikuntolaite ja hyvin sillä tuli pohjille voimaa, että kehtasi mennä salille ja nyt on tuo laite aika turhaan tuossa nurkassa (lukuunottamatta lyhyttä kautta kun piti kyynerpäävamman kuntoutukseen sitä käyttää).
Mutta ennen kun ostat painoja, katso että se laite kestää sen painomäärän jonka olet siihen tunkemassa.

OmiaSanoja sanoi:
jep ei olis huono vaihtoehto mennä salille mutta kun olen niin laiska että en jaksa enää lähteä salille asti töitten jälkeen. Pienempi kynnys mennä kellariin ja käyttää tätä kuntokeskusta

Juu, eihän sillä väliä käykö sitä "oikealla" salilla vai veivaako kotona Kettlerillä, pääasia että tekee kuntonsa eteen jotain. Ja voithan sitä sitten siirtyä oikealle salille, kun Kettleri käy sulle "liian pieneksi".

En kyllä minäkään ihan suuna päänä menisi ostamaan lisää painoja siihen vehkeeseen...laite saattaa olla tukirakenteeltaan suunniteltu siten, että se ei kestä luotettavasti suurempaa painoa kuin mitä sen mukana toimitetaan. Eli niin kuin wab totesi: tarkista esim. käyttöohjeista, kielletäänkö siellä ylimääräisten painojen käyttö.

kattelin käyttöohjetta eikä siellä sanota mitään saako painoja lisätä. :/

olen nyt tehnyt parisen viikkoa tällaista harjoitusohjelmaa:

-Taljalla rintaanvetoja (kasvot taljaa kohti ja leveäote) 3x5 45 kg sekä olen nyt tehnyt muutaman 50 kilolla.
-Taljalla rintaanvetoja kapealla otteella 3x6 45kg, sen jälkeen 3x3 50kg

-Vatsoja 60 kpl

-Penkkipunnerrus 3x5 50kg, sekä muutamia kertoja 60 kilolla

PEC-DEC 3x5 15kg, sekä nyt sain muutaman kerran 20kg

Sekä tangolla olen tehnyt erilaisia harjoituksia, hauista ja ojentajia 25 kilolla. 3x10 sarjoja

Niin ja käsipunteilla 3x10 sarjoja.

olen nyt pari viikkoa treenannu 3 kertaa viikossa. Tulokseni ovat koko ajan parantuneet harjoitusten myötä..

mitä olette mieltä?

Jalat puuttuu kokonaan, ne ehdottomasti mukaan. Ja kun se tankokin kerran on, niin kulmasoutuja vielä selälle.

Ja mitään suuria lisäpainoja ei noihin monitoimihärveleihin yleensä saa, eli hyvin pian sen on "loppuun ajettu".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OmiaSanoja sanoi:
olen nyt tehnyt parisen viikkoa tällaista harjoitusohjelmaa:

-Taljalla rintaanvetoja (kasvot taljaa kohti ja leveäote) 3x5 45 kg sekä olen nyt tehnyt muutaman 50 kilolla.
-Taljalla rintaanvetoja kapealla otteella 3x6 45kg, sen jälkeen 3x3 50kg

-Vatsoja 60 kpl

-Penkkipunnerrus 3x5 50kg, sekä muutamia kertoja 60 kilolla

PEC-DEC 3x5 15kg, sekä nyt sain muutaman kerran 20kg

Sekä tangolla olen tehnyt erilaisia harjoituksia, hauista ja ojentajia 25 kilolla. 3x10 sarjoja

Niin ja käsipunteilla 3x10 sarjoja.
Jalathan tuosta nyt puuttuu sitten kokonaan - ne onkin vaikein lihasryhmä tehdä kotona kunnolla. Itsekin teen jalkatreenin salilla ja muut kotona. Sanoit joskus tässä aiemmin, että tuohon kuntokeskukseen joku jalka systeemi löytyy, varmaan reiden ojennus ja koukistus laite?

Jaloille voisi ajatella esim tällaisia:
- askelkyykky tai joku muu kyykyn variaatio, jossa ei tarvita hirveästi painoa niskaan (yksi jalka kerrallaan tekee työtä)
- reiden ojennus
- suorin jaloin maastaveto (tässä tulee samalla alaselkä treenattua)
- reiden koukistus
- pohkeet seisten (esim. yhdellä jalalla, jonkun korokkeen päällä seisten, tarvittaessa käsipaino kädessä lisäpainona)

Lisäksi olkapäille tarvitaan liikkeitä, jotka onnistuu helposti noilla välineillä:
- pystypunnerrus käsipainoilla tai tangolla
- vipunostot sivulle
- vipunostot taakse

Lisäksi tekisin yläselälle ehdottamasti tuon ylätaljan lisäksi kulmasoutua, joko tangolla tai käsipainolla tai sekä että.

Sitten vain kokoat näistä mieleisesi ohjelman, esim. kahteen tai kolmeen jaetun. Jos haluat tehdä koko kehon kerralla, joudut jättämään osan liikkeistä pois. Keskity tällöin perusliikkeisiin joissa työtä tekevät useat lihakset kerralla.

Ënemmän toistoja sarjoihin... johonkin kymmenen pintaan olisi varmaan hyvä tähdätä, kun vielä olet aloittelija. Kannattaa aloitella ihan perusliikkeillä:

Rinta: Penkki/ vinopenkki
jala: kykky/etukyykky/hack-kyykky tangolla, Suorinjaloin maastaveto (tai nk. romanialainen maastaveto) ja reisikoukistus
Selkä:Maastaveto, kulmasoutu, Ylätalja, (leuanveto,jos mahdollista)
Olkapäät: Pystypunnerrus tangolla edestä
Hauis: hauiskääntö tanko/käsip.
Ojentajat: raskalainen punnerrus/kapea penkki/ ojentajat taljassa

Otat aluksi vaikka jaolla; jalat, hauis,ojentajat / Rinta, Olkapäät, Selkä
Noita treenejä vuorottelet joka lihasryhmälle noita edellä olleita liikkeitä. kaikkia liikkeitä älä kuitenkaan käytä joka treenissä, vaan vaihtele vaikka liikettä treenistä toiseen. Sarjoja voit nakkoa melkeimpä niin monta, kuin hyvältä tuntuu, pidä toistot 10+.

http://www.w-o-w.de/bilder/kettlerclassic100.jpg
Kyllä noilla välineillä saa jo kelpo ohjelmaa kokoon, kun tavoitteet ei kuitenkaan ihan mahdottomia ole.

Timba79 sanoi:
Jäin joskus vuosia sitten 80 kilon alle ja ei ollu kovin kiva sitä vierittää pois (silloin toi 80 kg oli mulle iso paino). Oli kyljet sitten vähän helveti kipeinä kun sitä tankoa rullailu ja kallisteli jotta sen sai pois, eli en suosittele edes kokeilemaan. Ja tollanen kuntokeskus 50 kg painoilla ei varsinkaan voimahakuisessa reenissä riitä juuri mihinkään, eli salille mars. :whip:
Ite saanu yleensä raudat kivasti sillee et aina ne vähän nousee tosta rinnasta ni saa pukattua vähän tohon mahan päälle ja yleensä vielä vatsalihaksilla rutistaa ittensä pystyyn se verran että saa tohon jaloille.. Ei tee niin kipeetä :D

Priimus sanoi:
Ite saanu yleensä raudat kivasti sillee et aina ne vähän nousee tosta rinnasta ni saa pukattua vähän tohon mahan päälle ja yleensä vielä vatsalihaksilla rutistaa ittensä pystyyn se verran että saa tohon jaloille.. Ei tee niin kipeetä :D

No kokemus opettaa varmaan tässäkin, mutta en kyllä menisi kenellekään neuvomaan tehdä raskaampia sarjoja penkissä yksinään. Tekee sitten käsipainoilla jos yksin treenaa, toki riskinsä on siinäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom