Minkälainen treeni olisi paras?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja V1P3X
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun Aatun G6:sessa on leuanveto niin olen miettinyt, että jos sen korvaisi maastavedolla ja alataljalla.

Olettaisin että 1.5 vuoden treenailun tuloksena tietäisit että leuanveto on aikalailla eri liike kuin maastaveto ja alatalja. Miksi tuo muutenkaan pitäisi korvata millään. Helvetin hyvä liike selälle.

Toi on vähä väärä linja et hypitää parin viikon välein ohjelmasta toiseen, mikäli sitä nyt tarkotit. Vaihtelua haetaan esim tekemällä välillä eri mittasia sarjoja, vaihdetaan liikkeiden järjestystä, vaihdetaan liikkeitä yms, samalla kun ohjelman perusrunko kuitenkin pysyy samana.

Pakko nyt vähän kysästä, et millä perusteella se nyt on väärä linja? Okei, ei siinä nyt sinällään saa selville et toimiiko joku ohjelma itelle, mut kyl mä näkisin ettei siit ny haittaa oo tehä esim yksjakosen välissä vaikka muutaman viikon jaksoa nelijakosta. Ja periaatteessa vaikka sitä ohjelmaa vaihtelisi kahen viikon välein niin miksi se kehitystä haittaisi tai olisi jollain lailla huonompi ku tuo sun mainitsema tapa hakee sitä vaihtelua?

Oon nähny tän saman jutun useemmassakin postissa, että alottelijan virhe on vaihella ohjelmaa liian usein. Kertaakaan en oo vielä ite nähny tälle perusteluja, ne kiinnostais.

Enpä usko, että kovin optimaalista tommonen ohjelmien vaihtelu progression kannalta. Jos yhdessä ohjelmassa penkataan kolmesti viikkoon ja pääset parissa viikossa siihen lisäämään jokusen kilon. Sitten seuraavassa ohjelmassa on aivan eri(t) liike rinnalle, joudut taas opettelemaan liikkeen ja lähteä nousuun. Ja niin edelleen.

Ite oon tuohon sortunut ja sinä aikana ei ole mitään huimia tuloksia päässyt todistaan.

tehkää vittu ite ohjelmanne! otatte selvää lihasten toiminnasta ja rakennatte sen ite oman kehonne mukaan. Suurin osa noista valmiista ohjelmista on tehty esim= arnoldin kehon mukaan ei sun!

Samantapainen kyssäri meikäläisellä, mutta ei niinkään liity itse treeniohjelmaan. Mulla on toi perus ongelma eli haluaisi monta asiaa kerralla. Punttailua on harrastettu, sitten siirrytty kehoiluun omalla painolla ja siitä sitten thainyrkkeilyyn.
Eli tällä hetkellä kiinnostaa kuntosali taas, mutta niin kiinnostaa myös thainyrkkeily. Samalla tykkään myös sählätä noiden temppujen kanssa omalla keholla. En vaan usko, että millään riittää aika kaikkeen ja tulos ei varmaan ole hirveän hyvä kun kaikkea yrittää vääntää.

Eli millaista elämäntapaa/treeniä suosittelette jos tavoitteet on:

-nostaa isompaa rautaa salilla
-samalla silti myös pitää kestävyyspuoli kunnossa
-olla nopea, vetreä, kehittyä thainyrkkeilyssä

Jotkut sanovat, että tuo yhtälö ei vain yksinkertaisesti toimi, mutta uskon, että oikealla treenillä ja ohjelmalla tuo yhtälö voi toimia, ehkä kilpailu thainyrkkeilyssä ei toimi jos haluaa salilla käydä, mutta minkäs teet.
Eli kysymys ei ole nyt millainen treeniohjelma vaan mitä pitäisi treenata.

Samantapainen kyssäri meikäläisellä, mutta ei niinkään liity itse treeniohjelmaan. Mulla on toi perus ongelma eli haluaisi monta asiaa kerralla. Punttailua on harrastettu, sitten siirrytty kehoiluun omalla painolla ja siitä sitten thainyrkkeilyyn.
Eli tällä hetkellä kiinnostaa kuntosali taas, mutta niin kiinnostaa myös thainyrkkeily. Samalla tykkään myös sählätä noiden temppujen kanssa omalla keholla. En vaan usko, että millään riittää aika kaikkeen ja tulos ei varmaan ole hirveän hyvä kun kaikkea yrittää vääntää.

Jotkut sanovat, että tuo yhtälö ei vain yksinkertaisesti toimi, mutta uskon, että oikealla treenillä ja ohjelmalla tuo yhtälö voi toimia, ehkä kilpailu thainyrkkeilyssä ei toimi jos haluaa salilla käydä, mutta minkäs teet.

Menet tänne ja elät elämäsi tyytyväisenä loppuun saakka.

Eli harjoittelisit niinkuin ihan oikea urheilija, etkä niinkuin bodari.

On kyllä totta että tekemällä kaikkia haluamiasi juttuja et todennäköisesti kehity nopeasti todella hyväksi missään mutta mihin sulla on kiire?
Teet asioita joista pidät ja kilpailet itsesi kanssa. Paitsi nyrkkeilyssä.

Body becomes it's function. Eli sun kropasta tulee/näyttää se/siltä mitä sä sillä teet.

Arskan g6 pisti mun kropan semmoseen lukkoon et oksat pois, IMO, ei kannata. Tee ihan perus kolmijako, rinta ojentajat ja olkapäät, selkä ja hauis, jalat ja vatsat.
1; penkkipunnerrus,ranskalainen punnerrus, ristikkäistalja ja pystysoutu.
2; maastaveto, kulmasoutu, ylätalja niskan taakse, hauis kääntö tangolla/käsipainoilla.
3; kyykky, jalkaprässi ja reiden koukistus taikka suorin jaloin mave ja vatsarutistus tai sit-up.
Treenit maanantai: rinta, oj, olkp. keskiviikko: jalat vatsat. perjantai selkä hauis. teet kaikki liikkeet 3-4x8-12.
Tää on mulle tuonut mukavasti voimaa ja massaa ja mulle sopivia liikkeitä ja siksi olen tehnyt tätä itselleni itse laatimaa ohjelmaa. teet saman itse kun haluat ja osaat ja ennekaikkea tunnet oman kroppasi.
Ei muuta kun nostelemaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Arskan g6 pisti mun kropan semmoseen lukkoon et oksat pois, IMO, ei kannata. Tee ihan perus kolmijako, rinta ojentajat ja olkapäät, selkä ja hauis, jalat ja vatsat.
2; maastaveto, kulmasoutu, ylätalja niskan taakse, hauis kääntö tangolla/käsipainoilla.
3; kyykky, jalkaprässi ja reiden koukistus taikka suorin jaloin mave ja vatsarutistus tai sit-up.
Treenit maanantai: rinta, oj, olkp. keskiviikko: jalat vatsat. perjantai selkä hauis. teet kaikki liikkeet 3-4x8-12.
Tää on mulle tuonut mukavasti voimaa ja massaa ja mulle sopivia liikkeitä ja siksi olen tehnyt tätä itselleni itse laatimaa ohjelmaa. teet saman itse kun haluat ja osaat ja ennekaikkea tunnet oman kroppasi.

Yksijakoinen on hyvin toimiva aluksi ja kroppa menee varmasti tukkoon jos ei kuuntele itseään. Aeskan kanssa on aika tärkeetä levätä ja syödä riittävästi.

Yksijakoinen on hyvin toimiva aluksi ja kroppa menee varmasti tukkoon jos ei kuuntele itseään. Aeskan kanssa on aika tärkeetä levätä ja syödä riittävästi.

kokeilin arskan g6 ohjelmaa ihan huvikseen, ns "kokeneena" ja tuloksiakin syntyi, mutta 6 viikkoo ni oli pakko pistä hyllylle tuo ohjelma, fyysisen työn ja hieman heikon unen takiakin . jos tehdään niin kun arska suosittelee että vähintään kerran viikossa lisää malmia tankoon, niin puhutaan jo kovista lisäravinteista,IMO :) mutta, alkuun on kyllä hyvä, jos rauhassa ja vaikka joka toinen viikko lisätään malmia niin sit voi kyllä toimiakin :)

No ei saisi vetää piippuun jos haluaa pitempään tehä. Itse olen tehnyt kropan 6 kertaa viikkoon nyt ylä/ala kroppa jaolla ja jättänyt kyllä varaa sarjoihin. Ei vielä tunnu että paikat hajoaa.

kokeilin arskan g6 ohjelmaa ihan huvikseen, ns "kokeneena" ja tuloksiakin syntyi, mutta 6 viikkoo ni oli pakko pistä hyllylle tuo ohjelma, fyysisen työn ja hieman heikon unen takiakin . jos tehdään niin kun arska suosittelee että vähintään kerran viikossa lisää malmia tankoon, niin puhutaan jo kovista lisäravinteista,IMO :) mutta, alkuun on kyllä hyvä, jos rauhassa ja vaikka joka toinen viikko lisätään malmia niin sit voi kyllä toimiakin :)

Joo. Aloittelija tosin kykenee lisäämään rautaa sen suosituksen mukaisesti jos ruoka ja lepo on kunnossa. Tietysti päätä se vaatii nostossa kun ei ne kyykyt enää isoimmilla painoilla kauhean herkkua ole :)

tai sitte käyt 6 viikossa salilla niinkuin minä ja teet esim 1 lihasryhmän päivässä käjet yhtenä päivänä tai esim:
selkä/hauikset, maanantai
rinta/ojentajat, tiistai
olkapää/vatta, keskiviikko
jalat. torstai´

ja sit taas alusta ja piät ainoastaa sunnuntain vapaata. jos käy 6 kertaa viikos salil niin takaan tuloksia

Omasta mielestäni tälläset bro-splitit alottelijalle on pahin virhe minkä voi tehdä, kun alottelija saa siihen kyykkyyn oikeasti alussa 7,5kg viikossa jos tietää mitä tekee (lukekaa starting strength). Miks niitä lihoja pitää rasittaa kerran viikossa kun voi rasittaa useammin? Eikä alottelijalla oo vielä mitään 150kg kyykyssä jolloin se sais itestään (jo hermotuksen kannalta) tarpeeks irti jossain kolmijakosessa niinkun HC-bodarit mömmöineen. Kyllä alottelijan pitäs nimenomaan keskittyä niiden sarjapainojen nostoon alussa, eikä tuntumapumppailuun koska se on siinä vaiheessa ihan hyödytöntä. Suurin saavutus tehdään kuitenkin siinä puolessa vuodessa (tuplataan tai jopa triplataan sarjapainot) jos tietää, mitä tekee. Arnoldin g6 ei ole mielestäni myöskään tarpeeksi kehittävä aloittelijalle, mutta on sekin parempi kuin pumppailla hauis ja rinta yhtenä päivänä, kun voisi laittaa saman panostuksen kyykkyyn, maastavetoon ja penkkiin. Arvata saa, kummalla tavalla se pikku-jaska kasvaa hetkessä..

Viesti on hyökkäävä, ja nokkiinsa saa ottaa.

Omasta mielestäni tälläset bro-splitit alottelijalle on pahin virhe minkä voi tehdä, kun alottelija saa siihen kyykkyyn oikeasti alussa 7,5kg viikossa jos tietää mitä tekee (lukekaa starting strength). Miks niitä lihoja pitää rasittaa kerran viikossa kun voi rasittaa useammin? Eikä alottelijalla oo vielä mitään 150kg kyykyssä jolloin se sais itestään (jo hermotuksen kannalta) tarpeeks irti jossain kolmijakosessa niinkun HC-bodarit mömmöineen. Kyllä alottelijan pitäs nimenomaan keskittyä niiden sarjapainojen nostoon alussa, eikä tuntumapumppailuun koska se on siinä vaiheessa ihan hyödytöntä. Suurin saavutus tehdään kuitenkin siinä puolessa vuodessa (tuplataan tai jopa triplataan sarjapainot) jos tietää, mitä tekee. Arnoldin g6 ei ole mielestäni myöskään tarpeeksi kehittävä aloittelijalle, mutta on sekin parempi kuin pumppailla hauis ja rinta yhtenä päivänä, kun voisi laittaa saman panostuksen kyykkyyn, maastavetoon ja penkkiin. Arvata saa, kummalla tavalla se pikku-jaska kasvaa hetkessä..

Viesti on hyökkäävä, ja nokkiinsa saa ottaa.

Ihan samaa mieltä.
Aloittelijalle ehdottomasti ohjelma, joka sisältää käytännössä ainoastaan isoja liikkeitä eli kyykkyä, penkkiä, maastavetoa, kulmasoutua, leuanvetoa, ja pystypunnerrusta
Noita sit vähän liikkeestä riippuen 1-3x viikkoon. Tavoitteena se sarjapainojen nosto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom